فراخوانی مدیریت به این تاپیک

برای فراخوانی مدیریت ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

در تابستان 96 منتظر آموزش های رندرینگ و پست پروداکشن ما باشید . ;)
عدم نمایش اطلاعیه

بررسی لومیون 7

1395/11/8

Act-3D طبق برنامه ای که مشخص کرده بود از لومیون7 رونمایی کرد . یه نمایش قابل قبول دیگه رو در این نسخه شاهد بودیم که توی اون این کمپانی نشون داد همچنان دایره مخاطب هدفش جامعه ی معماری هست و حتی یک سانتیمتر حاضر نیست شعاع این دایره رو بیشتر کنه !

 


این که چرا Act-3D  قبول نداره ساپورت کردن vertex animation   میتونه به محبوبیت  لومیون اضافه کنه سوالی هست که همچنان باید در ذهن ما بمونه و لومیون7 جوابی برای اون نداره . لومیون اگه میخواد نسبت به رقبای سنتی ش مثل  Twinmotion و   lumenRT خیلی جلوتر باشه باید محدودیت های این حوزه رو کمتر کنه ولی خوب خبری از vertex animation و مولتی گرافیک ساپورت در این نسخه نیست وانقلاب آنچنانی اتفاق نیوفتاده ولی خوب خبرهای متنوع خوب و راضی کننده ی زیاد دیگه ای هست دیگه کم کم باید بریم سراغ شون .

"از خوب به عالی" جمله هست که این کمپانی برای شروع تشریح نسخه7 لومیون استفاده کرده با توجه به این جمله اول این ویدئو رو میبینیم تا در جریان این اتفاقات عالی قرار بگیریم :

 

همون طور که دیدیم Act-3D   با نمایش دادن چند معمار و صحبت کردن از سادگی در ابتدای تیزر؛ سعی داره مسیر و هدف خودش رو هایلایت کنه و مخاطب هدفش رو بیش از پیش به خودش جذب کنه .

اگه کاربر لومیون نیستید یا شناختی ازش ندارین شاید 2 تا سوال براتون ایجاد شده باشه که بد نیست در ابتدای امر به اون ها بپردازیم :

سوال اول :  با توجه به کیفیت انجین های آفلاین  مثل وی ری – مکسول – کرونا و ... چرا اینقدر لومیون در کانون محبوبیت قرار داره ؟
اونچه که باعث اولویت داشتن لومیون در برخی پروژه ها میشه صرفا کیفیت اون نیست بلکه نسبت کیفیت به سرعت رندر و سادگی کار کردن با اون هست . قبل از تولد انجین های ریل تایم مخصوص معماری ساخت انیمیشن معماری تقریبا فقط برای استدیوهای آنچنانی امکان پذیر بود ولی حالا این توانایی در دست معمولی ترین کاربران و سخت افزار ها هم هست .

 

سوال دوم : با توجه به انجین های ریل تایم بسیار با کیفیت مثل یونیتی و آنریل و کرای چرا باز لومیون محبوبیت خودش رو داره ؟
این دسته از انجین های ریل تایم که اسم شون برده شد درسته که تونستن مقوله ی سرعت رو حل کنن و سخت افزار های آنچنانی رو کنار بزنن و کیفیتی تقریبا بهتر از امثال لومیون ارائه بدن ولی خوب آپشن سادگی و سهولت و راحتی که لومیون داره و هر طیف مخاطب میتونه باهاش کار کنه رو ندارن و نمی تونن آهاد کاربران مرتبط با ArchVIZ رو جذب کنن .
 

 

 Area Lights and Light Strips       نور محیطی و نور نواری

بالاخره لومیون برای نور مخفی ها راه حل ارائه داد . این جنس نور در لومیون وجود نداشت . نهایتن شما میتونستین با دادن متریال امیتر به یک صفحه اون رو روشن کنین ولی خوب مشکل امیتر این بود که باید اون صفحه جلوی دوربین قرار میگرفت و تا زمانی که سطح مشاهده نمیشد نوری در کار نبود .اما حالا لومیون 2 حالت نوری اضافه کرده که هدف شون دقیقا از اسم شون مشخص هست .

برای آشنایی با این فیچر میتونین این 2 آموزش رو مشاهده کنین :

 

 

Transparency and Translucency for Materials      شفافیت و شفافی مات برای متریال ها                     

حالا میتونیم به راحتی نفوذ نور در هر متریالی رو در لومیون داشته باشیم !  کمپانی سازنده معتقد هست که این آیتم میتونه عملا SSS هم باشه و صرفا اضافه شدن شفافیت نیست هرچند ایمپورت کردن کاراکتر به لومیون زیاد شایع نیست چرا که انیمیتش رو لومیون ساپورت نمیکنه پس انتظاری هم در مورد ساخت شیدر پوست نباید وجود داشته باشه  .  کیفیت این آپشن و این که چه قدر میتونه نفوذ نور رو خوب شبیه سازی کنه زمانی مشخص میشه که لومیون 7 رو توی هاردمون داشته باشیم ! 

برای آشنایی با این فیچر میتونین این آموزش رو مشاهده کنین :

 

 

Weathering     فرسایش

فرسوده کنین ؛ خش بندازین و فلزات رو اکسید کنین ! اما بدون پینتینگ و تکسچرسازی !

فرسوده کردن متریال ها ویژگی جالبی هست که ما رو یاد المنت کثیفی یا همون Dirt در انجین های آفلاین میندازه . نمونه های زیادی از فرسوده کردن متریال ها در نمایش نسخه7 لومیون استفاده شده که از اون ها میشه به زنگ زدی فلزات – کپک زدن و رطوبت زدگی پلاسترها – خوردگی چوب – سائیدگی پارچه و چرم اشاره کرد . هر کدوم از این فرسایش ها میتونه با دیتیل دادن به آثار شما اون رو خیلی کارشده تر و واقع گرایانه تر کنه فقط حواسمون باشه مثل تصویر هدر سایت لومیون بد سلیقه نباشیم و اتاق جلسه رو شبیه خونه های ثبت میراث فرهنگی نکنیم ! :)

برای آشنایی با این فیچر میتونین این 2 آموزش رو مشاهده کنین :

 

 

Foliage      شاخ و برگ

 

هر جسمی رو که دوست دارین غرق در شاخ و برگ کنین ! با انتخاب کردن هر جسم و سطحی میتونین ivy رو برای پوشیده شدن روی اون سطح فراخوانی کنین . مجسمه های سبز منحصر به طرح خودتون رو بسازید یا یه کلبه ی جنگلی پر از شاخ و برگ درست کنین . حالا اگه اون کلبه یخورده با آپشن weathering فرسوده باشه جذاب تر میشه !

 

برای آشنایی با این فیچر میتونین این 2 آموزش رو مشاهده کنین :

 

 

Create Context Around Your Design        برای اطراف طراحی تون زمینه بسازید .  

باز هم جزییات بازهم در کمترین زمان ! هر چند این آپشن در حالت بتا معرفی شده ولی خوب مسلما تست هایی رو رد کرده تا به این مرحله رسیده  .  محیط واقعی پروژه تون رو از روی نقشه های OpenStreetMap  پیدا می کنین و نقشه های دو بعدی اون رو وارد لومیون کنین تا ساختمون های 3 بعدی رو بهتون تحویل بده ! این که این قابلیت برای کشور ما هم مقدور هست  شاید برای شما هم سوال باشه  من که به سایت OpenStreetMap سر زدم  خصومتی با ایرانی بودن ما نداشت ولی دیتیل ساختمان ها توش نبود و صرفا کوچه خیابون ها رو نمایش میداد و این یعنی اینکه فعلا این قضیه برای ما وجود نداره . البته برای ایجاد سایت های فرضی کارآمده و میتونیم ازش استفاده کنیم .

برای آشنایی با این فیچر میتونین این 2 آموزش رو مشاهده کنین :

 

 

 Share Online With More MyLumion®(2) Functionality  
         با اکانت MyLumion® بیشتر به اشتراک بذارید 

اکانت MyLumion که بر پایه cloud بود و در گذشته فقط پاناراما رو به اشتراک میذاشت حالا توانایی پذیرش آپلود تصاویر تک فریم رو هم داره .

یک آپشن هم برای آپلود ویدئو روی یوتیوب درنظر گرفته شده که اونقدرها چیز خاصی نیست و فقط آپلود شما روی یوتیوب ساده تر اتفاق میوفته .

برای آشنایی با این فیچر میتونین این 2 آموزش رو مشاهده کنین :

 

 

Work faster    سریع تر کار کنید

اضافه شدن سربرگ متریال محبوب .
واقعا هرچی به آخرهاش نزدیک میشیم به ویژگی های سطحی و عجیبی بر میخوریم ! 

برای آشنایی با این فیچر میتونین این آموزش رو مشاهده کنین :

 

 

New Matrials    متریال های جدید 
3 پکیج  متریال که با استفاده از ویژگی های جدید ساخت متریال لومیون ساخته شدن .
1 - متریال پرده با استفاده از ترسلوسنت و ترنسپرنت 
2 - متریال های فرسوده و سالخورده
 
3 – متریال های شاخ وبرگ
 

 

New Content       محتوای جدید

مثل همیشه نسخه جدید لومیون با انبوهی از آبجکت های جدید عرضه شده و هر سال به این فرضیه بیشتر دامن میزنه که آیا زمانی میرسه که لومیون جداگونه کانتنت ها رو بفروشه یا نه ! چرا که هر سال داره به خاطر این کانتنت ها حجم لومیون میره بالا و شاید امسال 7 گیگ رو رد کنه ! مخصوصا اینکه گفته شده که 216 تا از این آبجکت ها کیفیتHD دارن . 

هر سال کیفیت آبجکت ها بهتر و بهتر میشه وشاید وقت ش رسیده Act-3D   بخشی از آبجکت های گذشته رو پاک کنه یا جداگونه عرضه کنه .
لیست محتوای افزوده شده در این نسخه :

172 درخت و گیاه جدید
193 آبجکت داخلی
346 آبجکت خارجی
39 کاراکتر و پوزیشن جدید
19 وسیله نقلیه جدید
و 2 نوع جنس نور جدید که قبلا در موردش صحبت کردیم .

با این حساب تعداد آبجکت های آماده لومیون  در نسخه 7 به عدد مشکوک 3666 رسید ! J
 

 

این ویژگی ها پایانی بر لومیون 7 هست ولی برای کاربرانی که لایسنس اون رو تهیه نکردن و منتظر کرک اون هستن ویژگی های بیشتری در راه هست !
چرا که ما بعد از لومیون 6 نسخه ی دیگه رو دردست نداشتیم " چون میان نسخه ها هیچ وقت ارزش کرک کردن رو ندارن "  و فیوچرهای نسخه 6.3 و 6.5 از دسترس مون خارج بوده وبا اومدن کرک لومیون 7 در نزدیکی کریسمس به این ویژگی ها هم دست پیدا میکنیم .

 

لومیون 6.3 :
خروجی VR  و هماهنگی با Oculus Rift و GearVR
اکانت mylumion که در هر صورت مبتنی به کلود هست و با کرک هم حاصل نمیشه !

 

لومیون 6.5 :
شفاف کردن درختان
جدیدترین اخبار و آموزش ها در اسکرین ابتدایی
اضافه شدن پاناروما
سریع تر شدن اعمال متریال
کپی کردن ساده تر
بهبود بنچمارک


تغییر در تنظیمات برای سریع تر در دسترس بودن " Act-3D   سال هاست داره این موارد رو هی تغییر میده و هر سال میگه بهترش کردیم ! و کاربر تا میاد بهش عادت کنه سال بعد یه کار دیگه ش میکنه ! . کاش یک بار برای همیشه یه اینترفیس بدون تغییر بدن تا کاربر بهش عادت کنه و سرعت ش بالاتر بره "

 

امیدوارم هرموقع این ورژن در دسترس تون قرار گرفت ازش ماکسیمم استفاده رو ببرین . متاسفانه برخی از کاربران نرم افزارهای ساده مثل لومیون باهاش سطحی برخورد میکنن و سطحی ترین نتایج رو با لومیون میگیرن و این استفاده اصلا شایسته نیست .  کامل ترین آموزش ها همیشه در سایت لومیون به صورت رایگان موجوده و میشه با دیدن دقیق اون ها و وقت گذاشتن روی کار نتایج ریل تایم فوق العاده ای رو خروجی گرفت .yeswink

 

برچسب ها

بررسی_نرم_افزار

لومیون

نقد_و_بررسی_Lumion

نقد_و_بررسی_Lumion7

ویژگی_های_Lumion7

ویژگی_های_جدید_Lumion7

آموزش_لومیون

آموزش_لومیون7

آموزش_LUMION7

آموزش_LUMION

لومیون_چیست

چرا_لومیون

آموزش_رایگان_لومیون

آموزش_رایگان_لومیون7

بررسی_لومیون

نقد_لومیون

لومیون_معماری

لومیون7

رندر_لومیون

کرک_لومیون7

کرک_LUMION7

مهمان

1396/1/18

ا ی

ارش یعقوبی

با سلام و ممنون از زحماتتون چه فایده که کرک نشده این نسخه از لومیون تازه ورژن ۷،۳ هم جدیدا اومده

مدیریت سایت

1396/1/18

nabi sarvi

پاسخ به :با سلام و ممنون از زحماتتون چه فایده که کرک نشده ا...


سلام جناب یعقوبی
این مقاله چند روز بعد از انتشار لومیون 7 نوشته شدو در کانال تلگرام خودمون و سایت دوست خوبم مصطفی رضایی منتشر شد و ما الان صرفا اومدیم اون رو در سایت مون بازنشر کردیم .
در مورد کرک نشدن ؛ خوب اتفاق بدی افتاد و هکر همیشگی لومیون یعنی Zamueco درست زمانی که همه منتظر بودن کرک رو منتشر کنه گفت کرک کردم ولی منتشر نمیکنم ! شاید اگه Zamueco از همون ابتدای انتشار نسخه 7 گفته بود که کرکش رو منتشر نمیکنه مسلما هکرهای دیگه برای اسم در کردن هم شده میرفتن سمت ش ولی زمانی Zamueco کرک رو نمیده بیرون که خیلی دیر شده بود و عملا هکر ها هم زمان زیادی از دست داده بودن . ☹
در حقیقت میشه گفت کمتر از 6 ماه دیگه نسخه بعدی لومیون یعنی نسخه 8 میاد و برای همین هکرهای دیگه بیشتر به این فکر میکنن نسخه 8 رو هک کنن تا نسخه 7 رو . البته شاید هم یه نفر این وسط خلاف جریان حرکت کرد و نسخه 7 رو کرک کرد ! هیچ چیز مشخص نیست ولی زیاد به اومدن کرک نسخه 7 امیدوار نباشین .😓
لومیون احتمالا بعد از یک میان نسخه دیگه با شماره 7.7 به سراغ انتشار نسخه 8 خواهد رفت .
ممنون از نظرتون و موفق باشید . 🌺

مهمان

1396/1/18

ا ي

ارش يعقوبي

سلام جناب سروري ممنون از توضيحات كاملتون به شخصه هرروز cgpersia رو چك ميكنم ولي خبر قابل به عرضي نيست همچنين به شدت از اين نرمافزار خوشم مياد و فكرميكنم درزمينه حتي رندرهم توانمنده و كلا چند وقتي هست دارم رو تركيب اين نرم افزار ساده و پرقدرت با اسكچاپ كار ميكنم اميدوارم كه ورژنهاي بعدي زودتر كرك شه با تشكر

مدیریت سایت

1396/1/19

nabi sarvi

پاسخ به :سلام جناب سروري ممنون از توضيحات كاملتون به شخصه ه...


سلام دوباره .
ترکیب اسکچ آپ و لومیون به شدت کارامد هست ؛ مخصوصا اینکه صحنه های اسکچ آپ قابلیت ری - لود رو دارن . این توانایی قبلا برای مکس هم بود که الان به تازگی در 7.3 برای رویت هم اضافه شده .
ایشا.... که به مراد دلتون برسین 😉😉

مهمان

1396/4/17

ع ر

علی رسولی

سلام اقای سروری ،
من یه سوال مهم داشتم میخواستم ببینم بین این همه نرم افزار انیمیشن سازی کدوم کیفیت خیلی بهتر وطبیعی تر رو به مخاطب میده ، من با لومیون انیمیشن کار میکنم ولی باز اون طبیعی بدون توش نمی بینم دانبال یه نرم افزاریم که حس طبیعی بودن رو بده اما نه نرم افزار مثل مکس

مدیریت سایت

1396/4/17

nabi sarvi

سلام علی جان
بین نرم افزارهای رییل تایم مختص معماری تووینموشن از کیفیت رندرینگ بهتری برخوردار هست که مقاله مرتبط باهاش رو اینجا میتونی بخونی :
http://upsketchup.ir/post/76
انجین های ریل تایمی مثل آنریل و یونیتی مخصوص معماری نیستن ولی خیلی ها بهرای کار معماری به سمت شون رفتن و خروجی خوبی میگیرن . به صورت خلاصه میشه گفت این اینجین ها کیفیت میانگین شون بین انجیین های آفلاینو رییل تایم مخصوص معماری هست .

مکس که خودش رندر نمیگیره که - ولی اگه منظور شما از مکس نبودن اینه که پیچیده نباشه خوب پس نمیتونین به سراغ انجین های آفلاین با کیفیت مثل آکتین - کرونا - تیا - وی ری - آرنولد و ... برین .


در نهایت پیشنهاد میکنم این مقاله 4 قسمتی رو مطالعه کنی :
http://upsketchup.ir/post/40
باز اگه سوالی بود من در خدمتم . 🌸

مهمان

1396/4/18

ع ر

علی رسولی

سلام اقای سروری ممنونم از این جواب جامع شما ،
پس نتیجه ای که من برای کار با انیمیشن بین نرم افزار های رییل تایم میگیرم تووینموشن چون با توجه به مقاله که در بارش صحبت کردین میشه گفت یه پله جلو تره (با توجه به کرک و...)و دلیل این من سراغ مکس وی ری نرفتم اینکه خوب ما برای حرکت یه انسان در این نرم افزارها چه کار که نباید بکنیم،

مدیریت سایت

1396/4/18

nabi sarvi

سلام دوباره علی جان - ممنون از شما
فقط در نظر بگیر که تووینموشن 2018 هنوز منتشر و به تبع کرک نشده و احتمالا یه مدت زمانی که مشخص نیست چه قدر براش طول بکشه .
مکس هم پلاگین هایی برای ساده کردن حرکت و موشن و ریگ بندی داره ولی خوب مسلما امثال لومیون و لئومون آر تی و تووینموشن ساده تر و راحت تر ن .
موفق باشی عزیز 🌸

مطالب دیگر در این بخش

V ray 3.4 برای اسکچ اپ

Twinmotion 2018: در ستایش رقابت