⚠️🔍 هاست دانلود ما دچار اختلال موقتی شده و در حال حل این مشکل هستیم , با تشکر از شکیبایی شما ⚠️🔍

استفاده کاربردی از Outliner

مدت زمان اموزش: 6دقیقه

حجم فایل: 50مگابایت

تاریخ انتشار: 1399/07/12

نویسنده: نبی سروی

تعداد بازدید: 2345

اشتراک گذاری:

استفاده کاربردی از Outliner

 

سلام دوستان وقت تون به خیر باشه 
با یک آموزش تکنیکال و کوتاه دیگه در خدمت تون هستیم .

 

اوت لاینر Sketchup ابزار مهجوری که شاید خیلی از اسکچآپ کارها دقیقا نمیدونن کاربردش در مدریت فایل در اسکچآپ چیه ولی امروز میخوایم یک استفاده به جا و خوب ازش رو نمایش بدیم .  

✅خیلی وقت ها به دلایل مختلفی مجبور میشیم اسکچ آپ رو از آبجکت هایی پر کنیم که اون رو سنگین و  حوصله سر بر میکنن توی این مواقع انجام دادن کارهایی مثل copy و past کردن آبجکت های اسکچاپی بسیار طولانی میشه ؛ در حدی که عملا دیگه اون اسکچاپ چالاک رو باید تو خواب ببینیم ! همونطور که میدونین کار کردن با پراکسی ها در اسکچآپ از ضروریات هست ولی حالا به دلایل زیادی ممکن هست این اتفاق نیوفتاده باشه و ما مجبور باشیم آبجکت های سنگینی رو جا به جا کنیم و مدیریت فایل رو به اهداف مختلفی در اسکچاپ انجام بدیم. خوب حالا راه حل چیه ؟ چه کنیم ؟

✅با outliner میشه به راحتی و بدون هیچ لودینگی تمامی گروه بندی ها و نام گذاری ها رو تغییر داد , یادمون نره در پروژه های حرفه ای کلاسه بندی شدن اجزای ساختمان و مرتب بودن و سلسله مراتب شون خیلی خیلی مهم هست و از ضررویات اون پروژه ی اسکچاپی محسوب میشه.

✅ اوت لاینر  رو میتونین از قسمت tray اسکچآپ خودتون فراخوانی کنین .( به صورت پیش فرض اسم ش Default Tray  هست ) . کل ماجرا اینه که ما میتونیم به جای اکسپلود کردن در محیط اسکچاپ و یا تشکیل گروه و کامپوننت و یا انتقال آبجکت ها با  COPY و PAST به زیر گروه دیگه ای ؛ همه ی اینها رو در محیط اوت لاینر اسکچاپ انجام بدیم ! فایده ش چیه ؟ اینکه اصلا لودینگ و انتظار نداره

 

 

ویدئو ی زیر به شما کمک میکنه در کسری از ثانیه بتونین سنگین ترین آبجکت هایی که وارد اسکچآپ شدن رو سامان بدین و به شکلی که مد نظرتون هست فایل رو مرتب کنین 
(لینک های دانلود از آپارت و سرور مستقیم ما در زیر در دسترس هست)

 

 

نظرات تون را با ما به اشتراک بذارین  چه آموزش های تکنیکال رو تمایل دارین که آموزش بدیم ؟

 

 

 

مطالب پیشنهادی

2 پاسخ به “استفاده کاربردی از Outliner”

  1. امیرحسین عتیقی گفت:

    سلام باید بگم که این آموزش وااااقعا بسیار مفید و کاربردیه. مدیریت فایل ها و کامپوننت ها و گروه ها و … داخل اسکچاپ یه مقوله بسیار حیاتی هست که اگر رعایت نشه خسارت زیادی به بار میاره و در نهایت کار رو به جایی می رسونه که مدلینگ و رندرینگ داخل اسکچاپ رو فلج میکنه! من بسیار ممنونم از آموزش و به اشتراک گذاری این موارد مهم. خسته نباشید.

    • نبی سروی گفت:

      سلام جناب عتیقی وقت تون به خیر باشه ?
      ممنون از نظر لطف شما ؛خوشحالم اهمیت ش رو درک کردین ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.