⚠️🔍 هاست دانلود ما دچار اختلال موقتی شده و در حال حل این مشکل هستیم , با تشکر از شکیبایی شما ⚠️🔍

مقاله Northpower Stalhallar

تاریخ انتشار: 1399/07/12

نویسنده: نبی سروی

تعداد بازدید: 7356

اشتراک گذاری:

مقاله Northpower Stalhallar

 

از طراحی کانسپت تا ساخت و ساز با شرکتNorthpower Stalhallar

شرکت ساختمانی Northpower Stalhallar در استکهلم واقع در کشور سوئد مستقر می باشد که متخصص در ساخت و ساز انبار(سوله) است. آنها با استفاده از اسکچ آپ تمام مسیر (از طراحی کانسپت تا فاز ساخت و ساز) انبارهای صنعتی را ساختند که میتوان همچنین به استفاده از LayOut برای اسناد ساختمانی( نقشه های فاز 2) هم اشاره کرد.

مقاله Northpower Stalhallar

✳️ درباره Northpower Stalhallar برای ما بگویید، چه کاری انجام میدهید؟

Northpower Stålhallar در سال 2006 توسط دو برادر از بخش شمالی سوئد آغاز به کار کرد.
ما کاملا  از چیزی که شما امروز می بینید متفاوت بودیم. بنیانگذاران ما در یک دفتر کوچک کار میکردند اما از آن زمان تا الان، این شرکت به تقریبا پنجاه کارمند افزایش یافته است.
پانزده نفر در دفتر کار می کنند، پنج نفر در بخش تولید ما جوش کاری می کنند و بقیه هم در سایت های کاری ما در حال ساخت و ساز پروژه ها هستند.

شماتیک معروف اسکچ آپ

(نقشه های فاز 2 دفتر Northpower Stalhallar)

این مکان یک واحد تولیدی را شامل می شود ، جایی که تعداد  زیادی طرح های اسکچاپی به وجود می آیند)

✳️ در مورد اولین تجربه این  شرکت با اسکچاپ به ما بگویید،
اینکه چه زمانی اولین بار از« 
اسکچاپ » استفاده کردید و چرا؟

در ابتدای کار، دو برادر به شرکت های ساختمانی دیگری که کارهای 2D (دو بعدی) انجام میدادن نگاه میکردند اما بعد  فکر کردند: “ما نمی خواهیم از 2D استفاده کنیم و مایلیم از 3D استفاده کنیم، چون شما می توانید طرح ها را بسیار بهتر تصور کنید”.  بنابراین آنها شروع کردند تا بفهمند چه نوع ابزار 3D در بازار کار است.

یک شرکت ، راه پله ای را  به عنوان پروژه به آنها ارائه داد و یکی از برادران متوجه شد که  این کار در اسکچاپ کشیده شده است. او فکر کرد: “اگر آنها میتوانند این کار را انجام دهند،پس من هم می توانم این کار را انجام دهم.” بنابراین او اسکچاپ را دانلود و امتحان کرد. او متوجه شد که این  برنامه می تواند فوق العاده باشد علاوه بر اینکه هزینه اش  هم بسیار کمتر از بعضی برنامه های دیگر است، بنابراین این عالی بود.

✳️ می توانید در مورد فضایی که در آن حضور دارید و در اسکچاپ طراحی شده هست، صحبت کنید؟
ما مایلیم یه تور مجازی داشته باشیم
.

وقتی شما در ورودی قدم میزنید، نمایی از واحد تولیدی ما را می بینید. همه ی چیزهای ساخته شده ای که در آن به چشم میخورد در اسکچاپ طراحی شده است، شما می توانید ببینید که فولادها با هم جوشکاری شده و در واقع شرکت Northpower Stalhallar که سالن های فولادی را ایجاد می کند، ساختمان خودش هم از فولاد ( البته از نوع قاب فولادی ) ساخته است.

(طرح های سوله های فولادی یک امضا برایNorthpower Stalhallar هستند)

از طریق لابی، شما می توانید به سونا دسترسی داشته باشید. همچنین یک اتاق ناهار خوری هست که آنجا برای ناهار دور هم جمع می شویم. شما می توانید با آسانسور بالا بروید و جایی که دفاتر ما هست را ببینید.هنگامی که وارد می شوید یک سالن بزرگ با مبل و تلویزیون را مشاهده خواهید کرد که در طول مدت انتظارتان برای قرار ملاقات می توانید از آنجا استفاده کنید. همچنین تنیس روی میز، بیلیارد و اتاق ورزش داریم. ما همه ی این موارد را در اسکچاپ مدلسازی کردیم.نقاشان ساختمانی دقیقا از روی مدل طرح ها را رنگ کردند، همچنین همه ی مبلمان فضای اصلی داخل مدل  هم هست، میتوان گفت این دفتر دقیقا به میلیمتر مثل مدل اسکچاپ آن هست.


 (صحنه  اتاق ناهارخوری از مدل اسکچاپ دفتر   (Northpower Stålhallar

✳️ ما را در جریان چرخه انجام پروژه قرار بدین
و اینکه چطور اسکچاپ در این روند تاثیر گذار هست؟

در یک پروژه معمولی مشتری ما تعدادی ایده از چیزی که میخواهد ساخته شود دارد، ما با مشتری ها می نشینیم و درباره ی نیاز های آنها گفتگو می کنیم، سپس تیم ما یک ایده اولیه در اسکچاپ خواهد کشید.ما یک تشخیصی از اندازه فضاها داریم و می پرسیم : « شما میخواهید یک دیوار اینجا باشد یا اینجا؟ شما نیاز دارید به یک پنجره اینجا باشد یا اینجا؟» این بهترین چیزی هست که شما میتوانید با اسکچاپ انجام بدهید، ما همه چیز را مستقیما و خیلی سریع تصمیم میگیریم. اگر مشتری احساس خوبی از آنچه که می خواهد داشته باشد،شما می توانید این ایده اولیه را در عرض چند ساعت بکشید و تحویل دهید.


 (  Northpower Stålhallarتمام مسیر این طراحی تا پایان پروژه را با استفاده از اسکچاپ انجام می دهد)

وقتی شما شروع به کار با مشتری میکنید و آنها مدل های 3D  را می بینند همیشه جالب هست و آنها متوجه می شوند که شما چقدر می توانید مدل سازی کنید و چقدر سریع انجام دهید در حالیکه  قبلا عادت به انجام اسکیس ها روی کاغذ داشتند ،باید  پاک کنند، دوباره بکشند و این روند تکرار شود تا به نتیجه برسند.

زمانی که آنها متوجه می شوند ما چقدر در اسکچاپ کار انجام میدهیم می گویند:

 ” من باید این را هم یاد بگیرم “

یک بار ما طرح اولیه  را تمام می کنیم و باید نقشه ها را بکشیم. ما ازLayout  برای پرزنت نقشه های مشتری هایمان استفاده می کنیم. همانطوری که مدل اسکچاپ تغییر میکند در  Layoutنقشه ها بدون نیاز به تغییر دستی آپدیت می شوند مشتریان ما معمولا برای تصویب طرح نیاز به ارائه نقشه های معماری به دولت دارند، این به دولت کمک میکند تا طرح ما را متوجه شود و از روی این مدارک ما مجوز ساخت را دریافت می کنیم.زمانی که مشتری مجوزش را دریافت می کند، ما نقشه های ساختمانی را شروع  می کنیم و مهندسان ما یک هفته دیگر روی اسناد ساختمانی کار می کنند. در این حین، ما سفارش متریال اصلی به تامین کنندگان مان را شروع  می کنیم.


(نمونه طرح ساختمانی ایجاد شده در Layout)

✳️ می توانید در مورد اینکه چطور با تامین کنندگان تان با استفاده از اسکچاپ همکاری می کنید، صحبت کنید؟

ما همیشه تولید کنندگان مان را تحت فشار قرار می دهیم تا همه چیز را در 3D  ارائه دهند. اگر شما نمی توانید آن را در3D  بسازید ما هم آن را از شما نخواهیم خرید.
ما این کار را برای چند سال انجام داده ایم و تقریبا همه دنبال کرده اند.
بنابراین امروز، زمانی که ما چیزی را سفارش می دهیم، ما مدل خود را به آنها می دهیم و آنچه را که نیاز داریم نشان می دهیم. آنها به این نگاه می کنند و می گویند: “ما می توانیم این قطعات را برای این قیمت تحویل دهیم”.

(برای Northpower Stalhallar، همه چیز از جمله  پیچ و مهره ها در  D3 طراحی شده است.)

هنگامی که ما موافقیم، آنها مدل D3 را برای قطعات خاص معمولا به عنوان فایل های IFC  ارسال می کنند. سپس فایل IFC  را به مدل اسکچاپ ایمپورت می کنیم تا ببینیم مغایرتی وجود نداشته باشد این خیلی راحت تر هست که دور مدل 3D  بچرخیم تا اینکه ترسیم2D  با اندازه گیری را نگاه کنیم، همه ی اینها در اسکچاپ مستقیما چک می شوند.

✳️ وقتی شما یک پروژه جدید را در اسکچاپ شروع می کنید، آیا دستور العمل خاصی دارید که در زمان صرفه جویی شود؟

ما اندازه گیری های استاندارد را تا جایی که توانستیم در مدل ها اجرا کردیم. این  برای ما آسان تر است که اسکچاپ را به این صورت، شبیه سیستم شبکه ای استفاده کنیم. ما به مشتریان مان فشار میاوریم که از این استاندارد ها استفاده کنند بنابراین ما می توانیم خیلی زودتر آن را طراحی  کنیم و بسازیم.


(یک مدل 3D  اسکچاپ به تیم Northpower Stalhallar اجازه می دهد آنچه را می خواهند بسازند، تصور کنند)

ما همچنین بیشتر پروژه ها را از یک مدل استاندارد شروع می کنیم. از آنجا که ما دوست داریم راه حل هایی(آبجکت هایی) را از مدل های 3D قبلی بگیریم، راه حل ها را از پروژه به پروژه کپی می کنیم.
هنگامی که شما در 3D طراحی می کنید، این چیزها را به راحتی می توانید انجام دهید. ما یک منبع در اسکچاپ درست کردیم ایم که کمک می کند به جمع آوری آبجکت هایی که ما قبلا درست کردیم، الان فقط کافی است که مستقیما آنها را از منبع به داخل اسکچاپ بکشید.

(کپی کردن راه حل ها ( آبجکت ها) از پروژه به پروژه اجازه می دهد تاNorthpower Stålhallar  برای طرح ها تکراری در زمان صرفه جویی کند)

✳️ شما به عنوان شرکتی که از طراحی کانسپت تا فاز اجرایی از اسکچاپ استفاده می کنید، آیا می توانید روند کارتان برای یک مدل قابل اجرا را به اشتراک بگذارید؟

قبل از اینکه در شرکت Northpower Stålhallar شروع به کار کنم، همه شنیده ام این بود افرادی  از اسکچاپ استفاده می کنند تا ایده ای را  شبیه سازی کنند. با این حال، من متوجه شدم شما می توانید از آن برای طراحی دقیق به منظور ساخت نیز استفاده کنید.

در دید مهندسی، اگر چیزی 3 میلیمتر اشتباه باشد، در جای خود قرار نمی گیرد.
بنابراین ما همه چیز را به دقت میلیمتر رسم می کنیم. اسکچاپ این کار را برای ما کاملا درست انجام می دهد.


(این تصویر یک انبار با سازه فولادی را نمایش می دهد. نشان داده شدن هر مشکلی در اینجا (اسکچاپ) از بروز مشکلات در موقع اجرا جلوگیری می کند.

✳️ چگونه از مدل های اسکچاپ برای کار با کارکنان ساختمانی (کارگران و استاد کاران و پیمانکاران) خود در پروژه استفاده می کنید؟

ما مدل ها را با کارکنان ساختمانی مان به اشتراک می گذاریم. به این ترتیب، آنها می توانند با استفاده از لپ تاپ ها یا تلفن های خود در محل کار به مدل ها نگاه کنند. هر زمانی که ما چیز مهمی را آپدیت می کنیم، آنها آن آپدیت ها را در مدل می بینند.ما می دانیم که آنها به مدل نگاه می کنند، بنابراین مهم است که به روز رسانی شده و دقیق باشد. ما متوجه شده ایم که کارکنان ساختمانی ما هر چقدر بیشتر از  مدل استفاده کنند، پرسش های کمتری از ما می پرسند.

(عضو تیم ساخت و ساز در مدل اسکچاپ حرکت می کند.)

برای مثال قبل از اینکه آنها درباره ی اندازه تیر سوال بپرسند، خودشان به مدل هایشان نگاه می کنند و جواب سوال هایشان را می دهند. برای آنها این راحت تر است که از طریق طرح و مدل مستقیما به اطلاعات دست پیدا کنند.  بعضی از تیم های اجرایی ما هیچ تجربه قبلی با اسکچاپ ندارند. یکی از مزیت های اسکچاپ در مقابل بقیه برنامه ها این هست که به راحتی میتوان آن را یاد گرفت. ما با کارکنان برای دو ساعت می نشینیم و آنها یاد می گیرند که چگونه اطراف مدل بچرخند و اطلاعات مهم را دریافت کنند.

( اگر همه ذهنیت یکسانی از پروژه داشته باشند ؛ همکاری باعث یک تحویل پروژه راحت (بی دردسر) می شود)

✳️ برنامه بعدی برای اینکه تیم تان چطور از اسکچاپ استفاده کند چه چیزی هست؟

ما در حال تلاش برای گسترش استفاده  از “Generate report” (گزارش گذاشتن بر روی مدل، مثلا استفاده از trimble conection هستیم) تا اطلاعات بیشتری از مدل هایمان داشته باشیم (برای هماهنگی بین طراحی و اجرا به صورت کلی به دنبال BIM کردن مدل های طراحی شده در اسکچاپ هستند).

تمام چیزی که ما می خواهیم این اطلاعاتی است که ما می توانیم از مدل های سه بعدی خود داشته باشیم به طوری که مدل تنها چیزی است که ما از آن باید استفاده کنیم.

✳️ دستور مورد علاقه تان چه چیزی هست ؟

دستور Flip و دستور Scale

✳️ اکستنشن هایی ( پلاگین هایی) که نمی توانید بدون آنها زندگی کنید؟

IRender, CleanUp, Cutlist, Auto-Invisible Layer

شماتیک معروف اسکچ آپ

( تیم Northpower Stålhallar با شماتیک معروف اسکچ آپ)

 

نظر شما در مورد این شرکت و کسب درآمدشون با اسکچ آپ چی هست؟
خیلی خوشحال میشیم نظرتون رو با ما درمیون بذارین…

منبعblog.sketchup.com

ترجمه شده توسط ایمانه اسماعیل پور عضو مجموعه UPsketchUP.ir

مطالب پیشنهادی

6 پاسخ به “مقاله Northpower Stalhallar”

  1. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام تشکر بابت ترجمه خوب تون برایم خیلی جالب بود که چطور از هیچی شروع کردن به طراح شدن !

    • سروی گفت:

      سلام صادق عزیز
      ممنون از نظر لطف شما .

      برای خودمون هم جذاب بود این مصاحبه ، ولی خوب متاسفانه مقاله و ترجمه با بازدید و اقبال خوبی مواجه نمیشه و این جنس مطالب بکر معمولا حیف میشن .

  2. کامنت سایت قبلی گفت:

    چه عالی
    کاملا حسی که این تیم دارن رو درک کردم
    ما کار کابینت انجام میدیم و یکم متفاوت تر از معمول. من اکثر اوقات از اسکچاپ و ویوپورت تمیزش برای پرزنت هم به کارفرما و هم به همکاران و هم تیمی ها استفاده میکنم
    اندازه ها میلیمتر هستش و بسیار دقیق
    اکثر اوقات مدل اسکچاپو باز میکنم و با ابزار Tape از مدل اندازه بر میدارم و کنارش برش و مونتاژ انجام میدم
    خوبی اسکچاپ راحت چرخیدن و گشتن توی مدل و زوم کردن و تغییر طیف های رنگی و بحث کردن روی تک تک قسمت های کار هستش. همچنین اکثر ایده ها و تغییرات رو میشه درجا روی مدل اعمال کرد و نتیجه ی کار رو دید. رندر این امکانات رو اصلا نداره!
    حتما چندتا عکس از اجراهامون در کنار مدل اسکچاپش بهتون میدم
    فقط نمیدونم لایوت کاربردش چیه و به چه دردی میخوره. من خود اسکچاپ رو هم بصورت خودجوش و با ازمون و خطا یاد که نمیتونم بگم گرفتم چون الان دارم با شما یاد میگیرم ولی تونستم دست و پا شکسته کارمو باهاش راه بندازم.
    خلاصه سرتونو درد نیارم همه ی شما حرفه ای ها مثل من آماتور به دنیا اومدید پس من به تلاشم ادامه میدم

    • سروی گفت:

      ممنون از نظر لطفت رحمان جان

      ایشا… یه روزی هم بلاگ اسکچ آپ میاد با شما مصاحبه میکنه

      لای اوت یک بخش از اسکچ آپ هست که فرایند فاز 2 و نقشه دهی رو به شدت راحت و منعطف میکنه . امیدواریم امسال بتونیم بیشتر از این بخش اسکچ آپ صحبت کنیم .

      حتما نمونه کارها تون و تجراش رو توی قسمت بررسی آثار شما بفرستین تا صحبتکنیم و لذت ببریم

  3. کامنت سایت قبلی گفت:

    من اسکچاب رو خیلی دوست دارم ، دوره 3ِd مکس هم رفتم اونم عالیه اما برای ایده پردازی و طراحی خوبی نیست و خیلی زمان بر هست .
    منتهی متاسفانه اسکچاب رو خیلی ها هنوزم قبول ندارند و انگار یه چیزی شبیه دین میمونه براشون تری دی مکس !
    و کارمندی رو که مکس حرفه ای بلد نباشه استخدام نمیکنن.

    • سروی گفت:

      سلام وقت تون به خیر باشه

      پنانسیل های هر نرم افزاری در فیلد معماری مشخص هست و هدف شما تعیین مسکنه در کدوم ها مسلط بشین . پیشنهاد میکنم مقاله از ماست که بر ماست و از کجا شروع کنم رو مطالعه کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.