⚠️🔍 هاست دانلود ما دچار اختلال موقتی شده و در حال حل این مشکل هستیم , با تشکر از شکیبایی شما ⚠️🔍

موقعیت در انجمن
آدرس در انجمن - شما اینجا هستید:پرسش و پاسخعمومی: 🖼️نقد و بررسی آثار شما🖼️bathroom

???​""تاپیکهای رفع اشکال VIP (پشتیبانی پکیج ها) مخفی هست ؛ در صورتی که در وبسایت قبلی پکیجی تهیه کرده بودین برای هماهنگی و ورود به تاپیک VIP مد نظر با پشتیبانی هماهنگ کنید (09351187645) ""???

Please or عضویت to create posts and topics.

bathroom

12

با سلام خدمت مهندس عزیز این کار رو با sketch up  و  cinema 4d و substance کار کردم موتور رندر هم موتور رندر خود  cinema 4d بوده.امیدوارم خوشتون بیاد

سلام عزیز خسته نباشین 🌹 

نمیدونم کجا را با سابستنس کار کردین ؛ ولی در مجموع باید نیاز خاصی حس بشه که به این جنس نرم افزار ها رجوع کنین .

نورپردازی ملو و خوبی داره . 

اون زوار های طلایی کف کار یه مقدار زیادی برجسته شدن و طبیعی نیست. 

هالژون های مربعی ندیدم تاحالا ولی اگه موجودیت دارن سعی کنین یه کاری روش بکنین که چشم آشنا بشن ؛ مثلا تیزه کردن گوشه هاش و روشن بودن وسطش . 

حتی اگه اسلپ های بدنه سایز بزرگ هستن ؛ مثلا 120*120 - باز هم میشه که این درز های ظریف رو انداخت .

مهندس جان دیوارها با کف رو با سابستنس زدم.البته کل کار رو از روی یه عکس زدم که آپلود می کنم ولی بله به قول شما نیاز خاص می خواد.

در کل سابستنس دیزاینر برای معماری خیلی مفیده

موتور رندر خود cinema خیلی کنده و تست رندر عذاب آوره 

اگر redshift  کرک می شد خیلی عالی بود این نسخه R26 که اومده توش redshift هست ولی من نتونستم راش بندازم بعیده کار نکنه چون اگر کار نمی کرد که باندل redshift+cinema کرک نمی شد فقط cinema کرک می شد.

این جنس بدنه رو هم من فقط یکی دو جا دیدم البته تو عکسا.خیلی زیباست

 

 

تصویر دومی به مراتب پخته تر شد 👌

سابستنس : وقتی تکسچری رو ندارین و دقیقا همون رو میخواین میتونه مفید باشه -مثلا من همین رندر رو ببینم از تکسچر بدنه خوشم بیاد ولی پیدا کردن یا داشتن تکسچرش ممکن نباشه اونوقت میتونم برم با پارامترهای پرسوجرال سابستنس درست ش کنم اینجوری اوکیه. چیزی که من توی فضای معماری میبینم اینه که 99%مواقع همچین نیازی نیست ؛ یعنی لایبرری های تکسچرهای آماده اینقدر متنوع و خوب هستن که کمتر مواقعی پیش میاد که یک متریال اجرایی عکسی ازش نباشه.

انجین دیفالتC4D : یه انجین دیفالت داشت به اسم استاندارد ؛ نمیدونم الان هم منظور شما همونه یا نه - با CPU کار میکرد و عالی نبود. اساسا انجین های CPU بیس رو دیگه کارامد نمیبنم. فکر میکنم redshift کرک شده باشه , حالا برای 26 هم نبود با ورژن های پایین تر هم کار شما توی C4D راه میوفته . هرچند به نظر بنده توی C4D انتخاب اول برای رندرینگ معماری آکتین هست. 

 

مهندس جان این چیزی که گفتید کاملا درسته ولی کاربرد های دیگه ای هم سابستنس داره که در رندر معماری خیلی مهمه ازجمله اینها تکرار تکسچر هست که شما از بهترین کمپانی ها هم برای متریال استفاده کنید اگر سطح بزرگ تر از تکسچر باشه تکرار تکسچر به چشم می خوره و کار رو از حالت رئال خارج می کنه ولی اگر متریال  procedural باشه شما می تونید از یک متریال خاص ده تا آلترناتیو داشته باشید و یا وقتی می خواین آجر چینی کار کنید عملا غیر از سابستنس راه حل دیگه ای نداره .در ضمن نودهایی در موتور های مختلف رندر برای جلوگیری از تکرار تکسچر یا uv وجود داره که هیچکدام جای سابستنس رو نمی گیره. ساخت متریال در سابستنس یک پروسه وقت گیر و تخصصی هست که معلوم نیست ارزشش رو داشته باشه.

 

شما که از اول با انجین های cpu base و biased مشکل داشتید .یادم میاد دوتا 580 داشتید از بس کار کشیدید یکیش سوخت.البته کرک redshift برای نسخه های خیلی قدیمی تر موجوده که گرافیک های جدید رو ساپورت نمی کنه در حالی که vray for cinema 4d در دسترس هست که گرافیک های جدید رو هم ساپورت می کنه.نسخه جدید از redshift هم با cpu و هم با gpu کار می کنه که این حالت خیلی عالیه چون بعضی جاها vram پر میشه و آدم می تونه سوییچ کنه به cpu در حالی که لازم نیست در تنظیمات تغییری انجام بده . الان redshift for cinema 4d خیلی عالیه چون هردو مال یک کمپانی هست حتی وقتی که از هم جدا بودن اینایی که کار 3d انجام می دادن خیلی از stability رد شیفت در cinema تعریف می کردن

 

در مورد تکسچرهای تکرار شونده : اون بخشی از سابستنس که شما بهش اشاره کردین رو نرم افزارهای کوچولو و جمع و جوری مثل Pixplant هم دارن ؛ از طرفی درست کردن یک تکسچر بزرگ از نظر فنی درست نیست ؛ شما باید اون تکسچر رو با ترکیپ لایه های دیگه از تکرار خارج کنین چون بزرگ شدن بیش از حد یک تکسچر سرعت انجین در وارم آپ صحنه رو کم میکنه ( مگه اینکه تکسچرتون خیلی خیلی کوچیک باشه و به آلترناتیوهای بیش تر نیاز داشته باشین که این هم به ندرت پیش میاد) 

در مورد آجر چینی : اگر مقصود اینه که هر آجر یک متریال سفال مجزا برای خودش داشته باشه که تمام وجوهش رو پوشش بده ؛ بله باید از سابستنس و امثالهم استفاده کرد. این استفاده بیشتر در شبیه سازی پارادایم های آجری اتفاق میوفته ؛ در سطح دیوارهای معمول معماری همون متریال های آجر فلت با ترکیب تکسچری یا دیکال کاملا کفایت میکنه . 

در مورد انجین های CPU بیس : من باهاشون مشکل نداشتم و ندارم ؛ منتها انتخاب من نیستن. یک جنس از توانایی رو دارن که برای من کارامد نیست ولی کاربرد خودشون رو دارن و کرونا رو به همه شون ارجح میدونم برای معماری . یک هایلایت توی اینستاگرام مون هست در مورد توپیدن من به کسایی که سرعت Enscape رو با V-ray مقایسه میکردن و به V-ray پیرمرد ناکارمد میگفتن . اونجا میتونین مشاهده کنین که من چه مخالفتی کردم و گفتم که ارزش و قدرت Vray در چیز دیگری هست؛ اما همون طور که گفتم برای من استفاده نمیشه این توانایی ها.این که بنده گفتم "کارامد نمیبینم" برای کار معماری خودم میگم. نیازها ممکن هست متفاوت باشه. 

در مورد redshift : هیچ وقت فرصت نشد باهاش کار کنم و همون طور که گفتین استبیلیتی ش خیلی زبان زده. ایرادی که به ردشیفت میگیرفتن ( نمیدونم تغییر کرده یا نه ) خروجی های به شدت نیازمند پست پروداکشن بود برای همین توی معماری استقبالی کمی ازش شده بود ولی با این حال چون تنها بیاسد رویGPU بود خیلی بهش علاقه دارم. ( این هم برای اون نکته که گفتین من با biased  ها مشکل دارم😂) 

انجین های هایبرید : یه زمانی خیلی شیفته این بحث ها بودم. اینکه مثلا thea render هایبرید بود و V ray نبود ؛ خیلی کیفم رو کوک میکرد! 😅 وقتی تیا ریلایت داشت و 4 سال بعدش کرونا ریلایت آورد و همون سال تیا ریلایت رو برد روی GPU !خیلی حال کل کل داشتم😂 اینکه راحت بتون تغییر تنظیمات میشد از presto روی CPU و GPU شیفت شد و ... از این داستان های هایبریدی لذت میبردم ولی نهایتن متوجه شدم انجین وظایف مهمتری داره ؛ مثل کرونا باش و به همون CPU بچسب ولی به نیازهای یوزر جواب بده , همین عالیه و کافیه . یا مثل Fstorm . 

یه صحبت کلیشه ی همیشگی وجود داره که میگه ابزار مهم نیست و استفاده کننده مهمه. باهاش موافقم ها منتها گاها زیادی در دسترس بودن ابزار ها باعث میشه همون یه ابزار رو هم درست نشناسیم. من دوستانی دارم که پروژه هالیوودی جمع میکنن و تا حالا سابستنس رو باز نکردن ؛ وقتی تعجب و گلایه میکنم و از مزایای سابستنس بهشون میگم یه 4 تا inhouse node میذارن جلوم که کار همون رو میکنه اگه نیاز باشه ولی باز هم میگن نیاز نیست🤷‍♂️ چسبیدن به همون یه انجین ؛ یه ابزار و تا آخرش رو خوردن . مهارت فارغ از این ابزارهاست . 

من 2 سالی هست از انجین های آفلاین خبر چندانی ندارم و از تحولات شون بی خبرم . و ممکن هست رویکرد برخی شون عوض شده باشه و نقض بشه بعضی حرفام 🌹

بهتره برای تکرار شونده مثال بزنم: ساختمان 7 طبقه با نمای تراورتن رگه دار  با ارتفاع 25 متر رو در نظر بگیرید هر عکسی به کار ببره باز تکرار دیده میشه به همین خاطر من دیدم خیلیا به خاطر اینکه تکرار دیده نشه تراورتن بدون رگ استفاده می کنند قبول کنید یه ذره افت داره.درسته با افزایش رزولوشن تکسچر سرعت موتور پایین میاد و مهمتر اینکه vram پر میشه ولی چاره چیه؟ substance designer مثل speedtree عمل میکنه یه درخت رو شما می سازی 100 تا مثل اون رو خودش میسازه.تاجایی که من دیدم pixplant این کار رو انجام نمیده و فقط یه texture to material ساده است.که این یکی از دهها نود substance designer یا حتی sampler محسوب میشه.

در مورد آجر چینی هم بد نوشتم منظورم تزیینات آجر چینی بوده مثل این:

بنده با علم به اونچه توی پیام آخر گفتین ؛ پیام قبلی رو دادم 😊

وقتی شما با سابستنس 100 تا وریشن از یک تکسچر میسازین بالاخره باید بیاد داخل انجین یا نه ؟ به جای 3 4 تا 4K ؛ میخواین 100 تا 2K با وریشن مختلف بیارین داخل انجین؟ اگه هدف ساختن رندومایز هست میشه 4 تا رگه ی مختلف با هر ابزاری درست کرد و در متریال سازی نود بیس اکثر انجین ها با blendmood های مختلف و کوردیننس های مختلف روی هم انداخت و شونصد خروجی رندوم گرفت، به جای اینکه 100 تا وریشن مختلف پیکسلی ایمپورت کرد. اگر هم که منظورتون ایمپورت کردن پرسوجورال به انجین هست ؛ متاسفانه من شناختی از انجینی که این توانایی رو داشته باشه ندارم. 

در مورد آجرچینی هم متوجه منظورتون شدم و به پارادایم های آجری اشاره کردم که بهترین سولوشن همون سابستنس هست. 

 

یه موقع سوئ تفاهم نشه ؛ بنده قدرت سابستنس رو نفی نمیکنم و خودم برای UE5 یوزرش هستم.منتها اونچه که غالبا در فضای آرکویز فارسی ازش دیدم صرفا لقمه دور سر چرخوندن بوده و همون طور که اشاره کردم دوستانی دارم که پروژه هالیوودی جمع میکنن ؛ منتها هنوز لنگ سابستنس نشدن. گاها مستحب از واجب سبقت میگیره و این خوب نیست. 

من این موردی که شما می گید که با blend mode های مختلف اینها رو ترکیب کنیم می فهمم ولی تا حالا ندیدم یا حضور ذهن ندارم که موتور رندری باشه که به صورت اتوماتیک این کارها رو انجام بده و از تولید تکسچر اضافی جلوگیری بشه در نتیجه مستقلا تو فتوشاپ باید انجام بشه که همون آش و همون کاسه بعد به نظر من این روش به صورت نسبی 50 درصد جواب می ده.

در مورد اینکه گفتید به صورت procedural وارد بشه بله این امکان هست الان موقع نصب 3ds max  اگر اشتباه نکنم میپرسه که پلاگین substance رو نصب کنم یانه که قبلا این طوری نبود از سایت adobe دانلود می شد و طبق معمول خیلی هم unstable بود ولی cinema 4d از اول خودش داشت و stable بود نمی دونم همچین چیزی برای sketchup هست یا نه ولی با فرمت sbsar وارد میشه و procedural هست.

12

???​""تاپیکهای رفع اشکال VIP (پشتیبانی پکیج ها) مخفی هست ؛ در صورتی که در وبسایت قبلی پکیجی تهیه کرده بودین برای هماهنگی و ورود به تاپیک VIP مد نظر با پشتیبانی هماهنگ کنید (09351187645) ""???