⚡⚡⚡سیستم پرداخت وبسایت با مشکل فنی مواجه شده است ؛ در صورت تمایل به تهیه محصولات با پشتیان خانوم گنجی 09351187645 در واتساپ هماهنگی لازم را انجام دهید ⚡⚡⚡

موقعیت در انجمن
آدرس در انجمن - شما اینجا هستید:پرسش و پاسخعمومی: نقد و بررسی آثار شما?‍??bathroom

???​""تاپیکهای رفع اشکال VIP (پشتیبانی پکیج ها) مخفی هست ؛ در صورتی که در وبسایت قبلی پکیجی تهیه کرده بودین برای هماهنگی و ورود به تاپیک VIP مد نظر با پشتیبانی هماهنگ کنید (09351187645) ""???

Please or عضویت to create posts and topics.

bathroom

12

ترکیب تکسچرها با بلند موود های مختلف رو thea render داشت ؛ دیگه چه برسه به بقیه گردن کلفت ها 😂  البته گفتم که 2 سالی هست پیگیر آفلاین ها نیستم و شاید شرایط تغییر کرده باشه. در مورد خوانش sbsar موقع رندر چه اتفاقی میوفته ؟ انجین پرسوجورال میخونه اون رو ؟ یا به صورت اتوماتیک به دیتای پیکسلی تبدیلش میکنه؟ یعنی به صورت یک پرسوجورال نیتیو پذیرفته میشه پارامترهای sbsar  ؟ از این نظر میپرسم چون تیارندر یه کانورتور از sbsar به متریال نیتیو خودش داشت که بعدن به پل ایمپورت مستقیم sbsar تبدیلش کرد ( داخل اسکچآپ هم قابل استفاده است) منتها من وقتی اینفو وارم اپ رو نگه میکردم حجم قابل توجهی از Vram رو اشغال میکرد ( اصلا به سبکی پارامتر های پرسوجورال خود انجین نبود) 

من یه مدت با  thea تمرین کردم ولی متاسفانه ندیدم.

توی cinema 4d که sbsar ایمپورت میشه تو ادیتور متریال سابستنس رزولوشن به صورت پیش فرض روی 256 هست که میشه افزایش داد به 2k و 4k و بیشتر.نمی دونم از این میشه نتیجه گرفت که تبدیل می کنه یا نه

بله این مورد که شما می گید مثلا تو cinema هست یه نود داره به اسم layer که corona ساپورت می کنه ولی vray نه که لایه های مختلف رو میشه بلند کرد ولی حتی اگر ما اینها رو با نود داخلی مثلا corona for cinema 4d  کنا ر هم بچینیم باز نتیجه ای که می خوایم حاصل نمیشه  فرض کنید دو تا تکسچر از  دیوار  مثلا با سنگ لاشه داریم تکسچر سوم که از ترکیب دوتا تکسچر اول حاصل میشه ممکنه شبیه هیچی نباشه منظور 100 در 100 جواب نمیده البته این مورد سنگ لاشه تو substance  هم جواب نمیده ولی چیزهایی که تایل هست مثل آجر و سرامیک و غیره تا حدود زیادی تو substance جواب میده یک tutorial هست به اسم endless textures در youtube که دیدنش خالی از لطف نیست  البته اسم کامل یادم نیست ولی endless textures رو داره

برای حجم Vram : یک بار همون sbsar رو بدون پارامتر تکثیر کننده تنوع تکسچرش استفاده کنین و اینفو  Vram رو  یادداشت کنین و بعدش اون پارامتر رو فعال کنین و Vram رو با حالت قبل مقایسه کنین. برای اینکه اختلاف احتمالی ملموس باشه تست هاتون رو روی 4K بگیرین. 

بدون سابستنس هم نتیجه ی مطلوب حاصل میشه ؛ دنیای CGI فقط منوط به یک نرم افزار نیست و کلی ورکفلو دیگه وجود داره. این که شما بخواین فعل X رو در در سابستنس انجام بدین اوکیه ؛ ولی اینکه بخوایم بگیم فعل X بدون سابستنس شدنی نیست یا کیفیتش خوب نیست و ... رو قبول ندارم. ( هرچند خود اون فعل X  همواره نیاز نیست و اکثرن لقمه دور سر چرخوندن میشه - اشاره کردم به رفقایی که سابستنس رو توی 15 سال سابقه کاری شون باز هم نکردن ولی اندازه ی موهای سر من متریال ساختن) 

سابستنس یه ابزار مکمل خوب هست ؛ اما اصراری و الزامی به استفاده ازش نیست. خیلی چیزهای واجب تری وجود داره که اگه من مجبور به استفاده سابستنس نبودم ؛ اول میرفتم سمت اونها.

gpu-z قسمت memory used  رو کنترل کردم زیاد فرقی نمی کنه یه دفعه رزولوشن رو روی 256 و یه دفعه روی 8k گذاشتم .قسمت رزولوشن غیر فعال نمیشه

برای محکم کاری از اینفو خود انجین استفاده کنین .نمیدونم چرا ؛ ولی نرم افزارهای خارج از انجین ها معمولا درست تشخیص نمیدن ( CPU بیس ها اوکی ان ) 

( طبیعتا در صورتی باید Vram رو چک کرد که انیج GPU بیس باشه ) 

 

این مورد رو توی vray for cinema نتونستم پیدا کنم و توی  vray for 3ds max هم هست ولی ظاهرا اشتباهی نشون میده 

 

اوکی

12

???​""تاپیکهای رفع اشکال VIP (پشتیبانی پکیج ها) مخفی هست ؛ در صورتی که در وبسایت قبلی پکیجی تهیه کرده بودین برای هماهنگی و ورود به تاپیک VIP مد نظر با پشتیبانی هماهنگ کنید (09351187645) ""???