⚠️🔍 هاست دانلود ما دچار اختلال موقتی شده و در حال حل این مشکل هستیم , با تشکر از شکیبایی شما ⚠️🔍

رندرینگ را بهتر بشناسیم

تاریخ انتشار: 1399/07/28

نویسنده: نبی سروی

تعداد بازدید: 30573

اشتراک گذاری:

رندرینگ را بهتر بشناسیم

صفحه در « مــــرداد 99 » آپدیت شد.

سلام دوستـــان  

  قرار هست توی این ورکشاپ پروسه ی  “رندرینـــگ ”  رو کامل بررسی کنیم .
اشتباه نکنین ؛ قرار نیست اینجا رندر گرفتن رو یاد بگیرین . در واقع میخوایم خود رندرینگ و ساختار و انواعش رو توضیح بدیم .

 شاید بهتر باشه ابتدا با این تیزر شروع کنیم   : 

خوب دوستان فکر میکنیم به اندازه ی کافی در مورد کلیات این ورکشاپ صحبت کردیم ؛ حالا بریم سراغ جزییات هر قسمت : 

 قسمـــت اول  :  شناخت انواع خروجی ها

رندرهای تک فریم Still Image  و انواع آن (ساده – 360 _ VR )
رندرهای انیمیشن Animation و انواع آن (ساده – 360 _ VR )
رندرهای فضای تعاملی و انواع آن (VT – VR -AR- MR )

 قسمـــت دوم  :  راه حل های رندرینگ برای اسکچ آپ

بررسی مقوله کیفیت رندر و عومل موثر در آن
بررسی چرایی تفاوت در سرعت انجین های رندر
بررسی تفاوت موتر رندرهای رییل تایم با آفلاین
بررسی دسته بندی موتور رندرهای آفلاین (بایاسد – آنبایسد )
کدام موتور رندر ؟ انتخاب با شماست . 

 قسمـــت سوم  :  بررسی ماهیت تیا رندر

شناخت بخش های مختلف انجین تیا رندر
شناخت نقاط قوت و نقاط ضعف تیا رندر
جمع بندی نهایی و در صورت تمایل شما یک خداحافظی برای سلامی دیگر در کورس آموزش تیا رندر.

ویدئوی درک ماهیتِ « انجین های رندرینگ »
(با زیرنویس اختصاصی)

– موتور رندر V-ray  در این ویدیو نماینده ی موتور رندرهای بایاسد هست که با CPU کار میکنن ؛ یعنی  mental ray  و …‌
– موتور رندر Octane نماینده ی انجین های آنبایسد هست که با GPU یا همون کارت گرافیک کار میکنن ؛ یعنی Theaو Fstorm و …‌

سوالات و نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بذارید .
یا حق . 

مطالب پیشنهادی

75 پاسخ به “رندرینگ را بهتر بشناسیم”

  1. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام.
    وقت بخیر و خسته نباشید.ممنون بخاطر سایت خوبتون.
    مطالبتون متفاوت با آموزشهای سطحی امروزه ست.مطالب پایه ای ومتفاوت با آموزشهای سطحی امروزه رو ارایه میدین که جای دیگه من ندیدم حداقل.
    ناگفته پیداست تلگرام با کانالها و گروههای غالبا بی کیفیتش کاربران زیادی رو جذب خودش کرده واسه همین کاربران سایت ها کم شده…امیدوارم دلسرد نشین از این بابت.
    کانال سایت رو اگه در حد اطلاع رسانی مطالب جدید و یا قرار دادن نمونه کار خوب ادامه بدین فک میکنم رونق بیشتری پیدا بشه.
    آرزوی موفقیت دارم براتون.

    • سروی گفت:

      ممنون از شما جناب موسوی عزیز
      ما تلاش میکنیم سایت رو پویا نگه داریم و انرژی که دوستانی مثل شما میدن ما رو سرپا نگه میداره .
      نمیشه کتمان کرد که بعضی وقت ها دیگه واقعا دلسرد میشیم ولی مخاطبینی که تا اینجا همراه ما بودن باعث میشن دلسردی ها رو فراموش کنیم .
      ممنون از نظر مفیدتون ✋️

      • سروی گفت:

        سلام جناب آیت الهی عزیز
        ممنون از لطفی که دارین و و انرژی که میدین …
        با وجود دوستانی مثل شما پایدار میمونیم ✋️

      • سروی گفت:

        سلام علیرضای عزیز
        ممنون از لطف و حضور همیشگی ت ❤️

      • سروی گفت:

        سلام عزیز
        ممنوت از حضورتون و انرژی که میدین
        دل به دل راه داره

      • سروی گفت:

        ممنون از شما جناب غفاری عزیز
        شما به سایت و مجموعه ی ما لطف دارین ❤️

      • سروی گفت:

        سلام حیدر جان
        شرمنده میکنی عزیز ✋️
        در مورد ثبت نام ؛ کاش زودتر میگفیتن که بررسی کنیم که مشکلتون از کجاست .
        دوستان زیادی تا حالا توی سایت عضو شدن و دارن از کورس ها استفاده میکنن .
        حالا اشکال نداره با هم هماهنگ میشیم و حلش میکنیم .
        در قدم اول :
        اسپم ها تون رو چک کردین ؟
        ایمیل تون از کجاست ؟ جی میل ؟ هات میل ؟ یاهو ؟

  2. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    ممنون از همه زحماتتون و فعالیت های ارزشمندی که دارین کارهای شما با کیفیت بالاش هم بسیار مفید و هم واقعا مشوق خوبیه
    انشاالله همیشه فعالیتتون پایدار باشه

  3. کامنت سایت قبلی گفت:

    به به / مثل همیشه عالی استاد جان ❤️
    عشقی عشق
    ❤️❤️❤️❤️

  4. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام خسته نباشین بازم گل کاشتین توضیحات کامل بود وجای سوال فعلا نمیمونه .
    همیشه پیگیر مطالب و اموزشهای شما هستم امیدوارم موفق و سربلند باشید.
    خیلی دوستون داریم واقعا خوبه که هستین

  5. کامنت سایت قبلی گفت:

    با سلام
    کیفیت آموزشهای شما تفاوت تان را با کیفیت سطحی بعضی ازسایتهای آموزش پرطمطراق را بیشتر و عیان تر نشان میده…
    سرافراز و موفق تر باشید.

  6. کامنت سایت قبلی گفت:

    با سلام
    جناب آقای سروی من که کاملا از صدا و توضیح دل نشین شما لذت بردم و خیلی چیزها یاد گرفتم ولی مشکلی که سایت شما داره اینه که اصلا نمیشه ثبت نام کرد و ایمیل فعال سازی اصلا ارسال نمیشه من هر چی سعی کردم که نشد.

  7. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام عرض ادب
    ویدیو که گذاشتید عالی بود….خیلی ممنون میشم اگر نحوه رندر وی آر هم بذارید و شرایط ایرانیز کرده این کار هم بگید برای طراحی داخلی عالیه…پیشاپیش ممنون و منتظرم

    • سروی گفت:

      سلام وقت تون به خیر عزیز

      ما تازه مبحث رندر رو و شناخت ش رو شروع کردیم و ایشا… کم کم همه ی بخش های متنوع اون رو باز خواهیم کرد .
      ایشا… توی قسمت های دیگه نرم افزارهای موجود و توانایی هاشون رو میشناسیم و کم کم میریم سراغ آموزش شون .
      یونیتی – تیا رندر – لومیون نرم افزارهای فعلی هست که قصد آموزش شون رو داریم تا مواردی که توی قسمت اول گفتیم رو پوشش بدیم . و البته که نرم افزارهای دیگه هم بسیار عالی هستن .

  8. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام. عالی مثل همیشه

    • سروی گفت:

      ممنون مرتضی جان
      تشکر بابت حضور همیشگی ت

  9. کامنت سایت قبلی گفت:

    با سلام خدمت استاد عزیز، خدا میدونه که کارتون چقد برامون ارزش داره و چه خدمتی به جامعه خودتون میکنید. من خودم که افغانستان هستم از آموزش های عالی و پر انرژِی تون لذت میبرم، فقط یه سوال داشتم، بقیه اموزشیا رو دانلود کردم و آموزش دیدم فقط این دوره رندرینگ که لینک مستقیم نداره دانلود نمیشه، چطور میتونم دانلود کنم؟

    • سروی گفت:

      ممنون از نظر لطف تون امید عزیز
      نظرات دوستانی مثل شما همیشه برای ما انرژی بخش بوده و هست .
      این دوره ی شناخت رندرینگ که الان توی صفحه ش هستیم در سرور های آپارات قرار داده شده چون بخش آگاهی سایت هست . دانلود از آپارات اینجوری هست :
      1 – روی علامت پخش شدن که روی ویدئو هست کلیک کنین .
      2 – بعد از پخش سمت راست پایین ویدئو اسم ویدئو نوشته میشه ؛ روش کلیک کنین تا وارد سایت آپارات شین .
      3 – حالا اون پایین سمت چپ میدونین گزینه ی دانلود رو کنار چند گزینه ی دیگه ببینین .

  10. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام وقت بخیر مهندس سروی عزیز.
    اول جا داره یک خداقوت بگم بابت تهیه و انتشار این ورکشاپ درک رندرینگ و انواع اون.چیزی بود که شخصا خودم مدتی بود دنبالش بودم و خوشحالم که این ورکشاپ رو تهیه کردید.
    و اما سوالی داشتم در مورد دو گیم انجین انریل و یونیتی با توجه به اینکه شما یونیتی رو گویا کار می کنید. کدوم یکی از این دو گیم انجین در بحث معماری زمان و پروسه ی یادگیری سریع تری رو داره و سریع تر شما رو وارد عرصه کار میکنه( منظورم تسلط و یادگیری بین مکس و اسکچاپ چیزی مثل این) امیدوارم درست منظورم رو رسونده باشم. مورد بعدی اینکه من یه سرچ یوتیوب رو که زدم انیمیشن های انریل در بحث معماری رو بیشتر دیدم حالا یا به نظر گویا قوی تر ضاهر شده نسبت به یونیتی . کلیپ ها و انیمیشن های یونیتی در مورد معماری هم بود که البته کیفیت خوبی داره نمونه همون انیمیشن ادام و نمونه های که داخل کانال bestarchviz هم قرار دادید ولی تعداد نمونه کارهای انریل چیزی که من متوجه شدم بیشتر بوده ایا دلیلی داره حالا قوی بودن مثلا انریل توی این قضیه یا نمونه کارهای کاربرهای یونیتی تو این حوضه کم تر هست.
    موضوع بعدی ارتباط این دو با اسکچاپ هستش که البته داخل قسمت دوم درک رندرینگ هم اشاره کردید ، بعد از مدلینگ در اسکچاپ وقتی وارد هر کدوم شد پروسه ای که قراره داخل اون گیم انجین انجام بشه کدوم راحت تر و سریع تر هستش.خصوصا تایم اموزشی منظورم هست بیشتر.
    ببخشید سوالات زیاده کمی هم طولانی شد. در اخر اگه محبت کنید دلیل شخصی اینکه شما خودتون گیم انجین یونیتی رو انتخاب کردید هم بگید ممنون میشم.
    بازم بابت وقتی که میزارید و اموزش ها رو تهیه می کیند صمیمانه ازتون سپاس گذارم.

    • سروی گفت:

      سلام مرتضی جان

      ممنون که حضور داری و انرژِی میدی عزیز ❤️

      آنریل توی این حوزه زودتر فعال شد و کاربرهای معماری رو به خودت جذب کرد . از طرفی حمایت پکیج های آبجکت اوروموشن بسیار روی رونقش تاثیر گذاشت توی توده ی آرتیست های معماری .
      عملا میشه گفت یونیتی تازه چند سال هست دست به کار شده ( یونیتی تا نسخه ی 3 فقط بازی های 2D تولید میکرد )
      از نظر کیفی به نظر من فرق آنچنانی بین این 2 انجین نیست ولی از نظر نمونه کار تا دلتون بخواد نمونه های آنریل بیشتر هست ( بر میگرده به سابقه اش )
      یونیتی شاخص رشد و افزایش کاربر بسیار زیادی داره و همچنین گویا تر و خوش دست تر هم هست و این خاصیت باعث شده هر کسی به سادگی به سمت ش بره و یونیتی دنیای بازی ها رو پر از بازی های کم کیفیت کنه ! ( عملا خیلی با این سیاست های عام گرای یونیتی مخالفن ولی پشت این اتفاق یک مفهوم هست : سادگی یونیتی؛ البته که بازی های عالی هم باهاش ساخته شده )
      شما برای انتقال فایل اسکچ آپ به یونیت عملا مشکلی ندارید چون زمانی که مپ های بازی کانتر استریک و لفت فور دد در اسکچ آپ ساخته میشد ؛ کمپانی Valve یک رابط برای انتقال بین اسکچ آپ و ینویتی نوشت و در نهایت هم در اختیار کمپانی یونیتی قرار داد
      دلایل بنده برای انتخاب یونیتی سادگی و رشد عجیب و چشمگیرش و همچنین همکاری ش با کمپانی Otoy یا همون انجین آفلاین Octane بود .

  11. کامنت سایت قبلی گفت:

    هر دو قسمت عالی بودند.خسته نباشید و تشکر فراوان.
    در این حد بگم با اینکه شخصا کاربر اسکیچاپ و تیا رندر نیستم بی صبرانه منتظر قسمت سوم هم هستم.
    ممنون

    • سروی گفت:

      سلام سامان جان
      ممنون از نظر شما و انرژی که میدین .

      اینکه شما کاربر نرم افزارهای دیگه هستین ولی منتظر قسمت سوم هستین یعنی اینکه تلاش ما برای متعصب نبودن جواب داده .
      قسمت سوم قرار نیست صرفا بریا خود تیا رندر باشه – به هر صورت مسائلی مطرح میشه که در بسیاری از انجین های دیگه هم صدق میکنه و حداقل این هست که جهان بینی شما نسبت به انجین ها رو باز تر میکنه .

  12. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام من یه سوالی داشتم
    برای بحث متریال دهی بهتره توی خود اسکچاپ کار بشه یا مدل وقتی کامل شد به موتور رندر گیری برده بشه و اونجا متریال دهی بشه؟ و برای موتور هاری رندر گیری رییل تایمی مثل توین موشن یا لومویون بحث ابجکت هم به همین شکل مطرحه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  13. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام خسته نباشید بابت وبسایت عالیتون
    خواستم بگم که من هم مثل اون دوستمون ایمیلی از جانب سایت شما دریافت نمیکنم
    اسپم هارم چک کردم ولی چیزی نیمده بود
    اگر رسیدگی کنید ممنونتون میشم

    • سروی گفت:

      سلام جناب آیت الهی عزیز
      نمیدونم چی شده که پیام تون رو الان دیدم و از دستم در رفته بوده – بابت تاخیر در پاسخ پوزش میخوام
      عملا چیزی که ما توی اسکچ آپ به عنوان متریال میدیم نمیتونه متریال و کیفیت نهایی تکسچر باشه و برای کار حرفه ای معمولا باید روی متریالی که در اسکچ آپ تعریف میشه متریال جدید گذاشته بشه در لویمون و تووین موشن و البته که این کار بسیار ساده و سریع با درگ و درپ کردن از کتابخانه ی متریال های آماده این انجین ها اتفاق میوفته .
      یه بحث دیگه آبجکت چیدن هست . انجین های رییل تایم تخصصی معماری ممثل لومیون و تووین موشن کتابخونه ی آبجکت های کاملی دارن ( مخصوصا لومیون ) ولی این دلیلی نمیشه که شما خودتون مدل ایمپورت کنین داخل این انجین ها . اگه دانش بهینه کردن آبجکت ها رو دارین ؛ میتونین خودتون آبجکت ها رو توی اسکچ اپ بچینین و بعد ایمپورت کنین که نهایتن مدیریت فایل اصولی رو هم میطلبه . ولی آبجکت هیا آماده ی خود این انجین ها معمولا بهینه شده و سبک و قابل قبول هستن .

      • سروی گفت:

        سلام جناب سلطانی عزیز
        ممنون از لطف شما به مجموعه ی ما
        من همین الان یک جی میل ساختم بریا امتحان این قضیه و همه ی مراحل عضویت به خوبی پیش رفت .
        این جی میل : testupsketh2@gmail.com
        این پسورد : https://upsketchup.ir/post/109

        ابتدا ایمیل تایید هویت به پوشه Spam رفته بود و بعد بنده از Spam درش آورده و اومد توی اینباکس .
        اگه دوستانی که تا حالا عضو سایت شدن از spam در آورده بودن دیگه این جنس مشکلات وجود نداشت .

        از نظر ساختاری ما دیگه کاری نمیتونیم روی این قضیه بکنیم و اگه برای شما ارسال نمیشه 1 درصد احتمال داره با ادرس ایمیل تون مشکل داشته باشه ( شاید به دلیل تکرر درخواست ) که در این صورت میتونین با یک ایمیل جدید قضیه عضویت رو مرتفع کنین صد در صد

  14. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    یه موردی که هست اینکه برای کارهای شهری و یا منظر هایی که وسعت بالا دارن چه اتفاقی میوفته توی رشته ما یعنی شهرسازی بیشتر انیمیشن مد نظره و زنده بودن پروژه اهمیت داره خوب انجین های رییل تایم تا جایی که من اطلاع دارم هم سرعت بهتری توی اماده سازی دارن و هم کار زنده تر میشه میخواستم بدونم توی انجینی مثل تیا هر هر انجین افلاین دیگه ای میتونیم انیمیشن هایی بگیریم که این حالت را داشته باشن یا دستمون بستس و اینکه اگر هم امکانش هست تا چه حد توانایی را بهمون میدا موتور رندر
    ممنون

    • سروی گفت:

      سلام جنااب آصف عزیز وقت تون به خیر
      در صورتیکه که شما انجین آفلاینی مثل تیا – مکسول – وی ری و … روی 3 دی اپی مثل سینما 4 دی – مکس و … نصب کنین و کار کنین دست تون بی نهایت در پویا سازی و موشن باز هست. اونقدر باز که لومیون و امثالهم سال ها باید پیشرفت کنن تا به این سطح برسن ولی یک مشکل اساسی وجود داره ! موشن و پویاسازی به کمک سینما 4 دی و مکس و … به مراتب خیلی خیلی سخت تر از همین قضیه در انجین هایی مثل لومیون و تووین موشن هست .
      اساسا یکی از دلایل به وجود اومدن انجین های رییل تایم مخصوص معماری ( تووین موشن – لومیون و … ) پوشش دادن همین قضیه ست یعنی ساده کردن موشن و پویا سازی .

      ممنون از همراهی همیشگی تون

  15. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام آقای سروی عزیز.
    اول میخواستم از گروه بسیار خوبتون تشکر کنم و بگم که سطح کیفی کارتون از خیلیای دیگه توی کشور بهتره .
    دوم اینکه تبلیغاتتون رو بیشتر کنید تا افراد بیشتر بتونن جذب بشن .
    و سوم اینکه سخت افزار مورد نیاز برای یونیتی رو ممنون میشم بفرمایید ؟

    • سروی گفت:

      سلام مصطفی جان
      ممنون از نظر لطف شما به مجموعه ی ما
      در مورد تبلیغات ما در حد وسع مون تلاش زیادی کردیم و در اکثر شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام حضور داریم . هزینه های کم و بیشی هم شده ولی خوب انگار کافی نبوده . ما فعلا با توجه به بضاعت مون تلاش میکنیم که کیفیت کار رو بالا ببریم تا مخاطبینی مثل شما ؛ مبلغ های ما بشن

      سخت افزار مورد نیاز یونیتی واقعا نسبت به انجین های گیم دیگه کمتر ه . ولی خوب این دلیل نمیشه که خیلی هم پایین باشه . بنده با 12 گیگ رم شروع کردم و گرافیک 960جی تی ایکس و سی پی یو 4770 و مشکل خاصی نداشتم تا اینکه کار BAKE کردن پروژه های بزرگ رسید و رم بیشتر نیاز شد . ولی باز هم سیستم های ضعیف تر هم باهاش سر سازگاری دارن . مثلا این لینک رو ببینین :
      https://answers.unity.com/questions/711400/how-to-determine-hardware-requirements-for-game-ma.html

      مهم اون بازی هست که میخواین از یونیتی خروجی بگیرین . برای بازی های BAKE شده واقعا سیستم عجیب غریبی نیاز نیست .

  16. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام آقای مهندس فوق العاده بود خیلی آموزنده و مفید.
    ممنون ومتشکر.
    حالا کی آموزش تیا رو شروع میکنید ❤️ ❤️

    • سروی گفت:

      سلام عزیز
      ممنون از نظر لطف شما

      ایشا… فردا کورس رونمایی میشه . (7 فروردین )

  17. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام جناب مهندس سروی عزیز
    من نتونستم اموزش تیارو توسایت پیدا کنم هنوز بار گذاری نشده؟

    • سروی گفت:

      سلام جناب مولایی

      همه چیز آماده ی انتشار هست – منها درگیر مسائل لایسنس هستیم ( دقیقا مشکلی که برای کورس های دگه افتاده )
      به محض برطرف شدن اطلاع رسانی میشه .
      ممنون از توجه و پیگیری تون

  18. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام استاد عزیز ، یه سوال داشتم که برای موتور رندر در ویری 3.4 تنظیماتی داره که از حداکثر توان سیستم کمک بگیره تا زمان رندر کمتر بشه؟

    • سروی گفت:

      سلام وقت تون به خیر عزیز

      معمولا موتور های رندر خودشون از حداکثر توان سخت افزار استفاده میکنن . حالا نمیدونم شما چرا توی وی ری 3.4 این مشکل رو دارین .
      شاید دوستانی که روی وی ری تسلط داشته باشن بتونن بهتون بهتر کمک کنن .

  19. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام. اول از همه باید بابت اموزش هایی که در سایت قرار دادید تشکر کنم چنین اموزش کامل و مجانی در ایران به نظر من بینظیره.
    یک یا چند پیشنهاد: این که یک قسمت رو بگذارید برای این که اصلا فایل سه بعدی و اسکچاپی چه کاربردی در زمینه مهندسی ساختمان داره؟
    چون اگه اشتباه نکنم در خیلی از شهر ها و پروژه های کوچک اصلا چیزی که سه بعدی باشه در نقشه موجود نیست و کارفرما اون رو نمیبینه و باید از روی پلان ها فقط دریافت کنه و این که چه جاهایی به یک 3d کار نیاز دارن در زمینه مهندسی ساختمان؟
    و اینکه اگه بشه این رو هم بگید که یک معمار در چه زمینه هایی فعالیت دارد از جمله نظارت و نقشه کشی و مهر مخصوص معماری
    و نقشه هایی که باید ترسیم کند و… که مربوط به یک معمار هست.
    و اینکه اگه بخواهید میتوانید یک اموزش کلی با عنوان(صفر تا صد) یک پروژه مثلا بتنی رو ازجمله: پروانه یا پروانه های مورد نیاز ساخت و کار کارفرما و مهر معماری وانواع مهر های مورد نیاز برای ساخت ساختمان و اینکه ناظر کیست مجری کیست و ظایف مهندس عمران چیست و نقشه های سازه ای رو باید چکسی بکشه و… رو در یک جلسه واسه اموزش بگذارید چون چنین اموزشی رو بنده در جایی نیافتم. فکر هم نکنم از یک اموزش 30 دقیقه ای بیشتر بشه. چون به نظرم اکثر دانش اموز ها و حتی دانشجو ها به این مطالب بشدت نیاز دارن.
    اگر این مطالب با این پست سازگاری نداشت دیگه ببخشید.
    باز هم تشکر واسه سایت خوبتون.

    • سروی گفت:

      سلام بر محمد عزیز و ممنون از انرژی که دادی

      در مورد کاربرد های نرم افزار اسکچ اپ و زیر و بم ساختاری اون قبلا در این مقاله صحبت کردیم :
      https://upsketchup.ir/post/99

      در مورد بررسی کلی این حوزه و کاربردهای نرم افزاره ا و اینکه یه دانشجو از کجا باید شروع کنه :
      https://upsketchup.ir/post/40

      در مورد مبحث بعدی که پیشنهاد دادین یعنی صفر تا صد ساختمان و نحوه ی پیشرفت پروژه ی معماری ؛ ایده ی جالبی بود . هر چند اصول و قواعد شهرداری ها با هم فرق میکنه ولی به صورت کلی پروسه رو میشه بیان کرد تا دوستان شفاف سازی بشه – پیشنهاد خوبی بود و براش دست به کار خواهیم شد .
      ممنون که هستین

  20. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام و درود
    من اولین باره سایت شما رو میبینم.موتور رندرم پودیوم بوده اونم برا دلایلی که تقریبا تو ویدیوی 3 فرمودید. اما تو بازار کار دیگه پودیوم جای خاصی نداره. بهمین دلیل بعد از یه سرچ تحقیقاتی به تیا و بعدش به سایت شما رسیدم . انصافا “وجدانن ” لله ن ” همچین اطلاعات جامع و کاملی رو جای دیگه پیدا نکردم. بهمین دلیل میخوام حسم رو نسب به تیا و شما دنبال کنم و امیدوارم وقت ی که شما برای اموزش این انجین میذارید مثمر ثمر واقع بشه و ما سربلند از انتخابمون بیرون بیایین…
    یا حق

    • سروی گفت:

      سلام عبدالرحیم عزیز

      ما همواره تلاش کردیم که اطلاعات دقیق و به روز رو در اختیار کاربران بذاریم تا بتونن مسیر نرم افزاری مناسب و درست مختص به خودشون رو انتخاب کنن .
      پودیم ساده و دوست داشتنی قدرت رقابت با انجین های فرست کلس رو نداره ولی جایگاه خودش رو در رنج کیفی که کار میکنه داره و قابل احترام هست .
      شما به مجموعه ی ما لطف دارین و هر اونچه میگین نظر لطف شما رو میرسونه ؛ نسخه ی 2 انجین تیا رندر به تازگی منتشر شده که اتفاقات خوبی درش رقم خورده .
      در صورتی که انجین تیا رو انتخاب کردین ؛ روی این کورس آموزشی حساب کنین :

      https://upsketchup.ir/post/126

  21. کامنت سایت قبلی گفت:

    واقعا لذت بردم چقدر مطالب ارزنده ای رو بیان کردین
    ای کاش همه ی کسانی که آموزش میدادن مثل شما دانا و توانمند میبودن

    • سروی گفت:

      سسلام عزیز وقت تون به خیر باشه
      ممنون از نظر لطف شما به بنده و مجموعه ی آپ اسکچ آپ .
      خوشحالیم که براتون مفید بوده ✋️

  22. کامنت سایت قبلی گفت:

    خرابتتتتتتتممممم استاااااد
    یه دونه ایییییییی

    • سروی گفت:

      سلام وقت تون به خیر باشه
      ممنون از لطططططططف تون عزیز

  23. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام خسته نباشید
    از آموزش اسکچاپتون لذت بردم و واقعا کاربردی و با کیفیت اموزش دادین ، الان نیاز به اموزش رندر دارم و البته با توجه به توضیحاتتون فکر کنم فضای دو بعدی و خروجی ساده مد نظرم باشه برای دکوراسیون داخلی میخوام لطفا راهنمایی کنید چیکار باید بکنم برای تهیه اموزش خروجی ساده فقط ؟

    • سروی گفت:

      سلام وحید جان
      این سوال رو فکر میکنم این سوال رو یه جا دیگه هم پرسیده بویدن , جواب اونجا رو دوباره براتون میذارم :

      منظورتون از خروجی 2 بعدی رو متوجه نشدم ولی در مورد خروجی ساده گرفتن میتونین از انجین های رندر سبکو بسیار ساده ی اسکچ آپ مثل پودیوم – توایلایت – کرکیتیا و ویژولایزور استفاده کنین . اگه عجله ای ندارین برای عید نوروز با برنامه ی ویژه ای برای آموزش این انجین ها داریم .

  24. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام خدمت مهندس سروی عزیز
    من دنبال یادگرفتن یک نرم افزار رندرینگ نسبتا ساده هستم، کارم ساخت لوازم چوبی هست و دوست دارم برای ارائه بهتر کارهام، مرحله طراحی و رندرینگ رو خودم انجام بدم. اگه راهنماییم کنید ممنون میشم.
    با تشکر از سایت خوبتون

    • سروی گفت:

      سلام وقت تون به خیر باشه
      نرم افزار مدلینگ تون چی هست عزیز ؟

  25. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام. آموزش های فوق العاده ای بود و خسته نباشید.
    چند سوال داشتم ؛
    علاوه بر این که آموزش کامل و پر محتوایی بود ولی به نظرم جا داشت مقدار بیش تری در مورد دو خروجی MR و AR توضیح بدید.
    بر فرض مثال ؛ تو خروجی MR علاوه بر مدل ، اسکچاپ نسخه ویور و هدست مخصوص مربوطه ؛ به چه سخت افزار و نرم افزار دیگه ای به عنوان انجین نیاز داریم ؟
    همچنین در خروجی AR به واسطه اطلاعات کمی که دارم از لحاظ اموری که می بایست تو مدلینگ و انجین مربوطه انجام بشه ، احساس گنگی میکنم.
    در مثال های ویدئو ، گوشی و تبلت به عنوان نمایشگر دیده میشه. ما به چه سخت افزاری نیاز داریم تا امکان رویت و اعمال واقعیت وجود داشته باشه ؟
    در انتها مشاوره ای از شما در مورد انتخاب دو انجین داشتم ( به دلیل ازدیاد انجین ها ).
    از اونجایی که در حال حاضر سخت افزار مورد نیاز جهت ساپورت انجین های ریل تایم بازی سازی را ندارم در ابتدا قصد آموزش انجینی ساده تر جهت گرفتن خروجی های رایج معماری را داشتم لیکن ؛
    انجینی برای انجام خروجی های تک فریم که علاوه بر محیط و آموزشی ساده در حین حال کیفیتی مطلوب را داشته باشه.
    یک انجین هم برای به دست آوردن تمامی خروجی های ذکر شده در آموزش مربوطه ( که ان شالله در آینده اگه امکان ارتقا سخت افزار بود سراغ چنین انجینی برم ). یحتمل یکی از بین آنریل انجین و یونیتی.
    گویا یونیتی محیطی ساده تر داره از لحاظ کیفیت و رابطه مناسب تر با اسکچاپ ؛ کدام یک مناسب تره ؟
    تشکر فراوان بابت کیفیت آموزش و توضیح سوالات فوق

  26. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام خسته نباشید و ممنون بابت مقاله رندرینگ را بهتر بشناسیم.خیلی جامع بود و خیلی از سوالامو جواب داد.فقط چندتا سوال داشتم.موتور رندر اکتان مخصوص سینما فوردی فرقی با ورژن اسکچاپ اون داره؟سوال دومم اینه که ایا اینتگریشن تیا یا اکتان با استودیوش قرق داره؟از لحاظ کیفیت و راحتی چطور؟

    • سروی گفت:

      سلام عزی وقت تون به خیر باشه

      متاسفانه نمودونم شما کی کامنت گذاشتین که از دست بنده در رفته و بعد از چند ماه دارم پاسخ تون رو میدم .این روال هیچ وقت بیشتر از 1 روز طول نمیکشه و به خاطر تاخیر پیش اومده پوزش میخوام
      در مورد MR فعلا به خاطر تجاری نشدن و صرفا در اختیار کمپانی ها بودن هیچ اطلاعات دیگه ای وجود نداره .در مورد AR بهترین گزینه در حال حاضر UNity هست .

      کیفیت خروجی یونیتی و آنریل در یک سطح هست . آنریل کمی پیچیده تره ولی در عوض آموزشهای تخصصی معماری بسیار زیاده داره . به صورت کلی یونیتی کمی سبک تر هست و نیاز به سخت افزار ضعیف تری نسبت به آنریل داره . در مورد اسکچ آپ هر دو اوکی هستن . یونیتی مستقیم ایمپورت میکنهو آنریل هم بریدج داره .

      • سروی گفت:

        سلام وقت تون به خیر باشه

        آکتین در حال حاضر در نسخه 4 و خورده ای هست ولی فقط تا ورژن 3 کرک شده . ان هم فقط برای سینما4 دی R19 . یعنی در صورت انتخاب آکتین برای اسکچ آپ یا 3 دی اپلیکیشن های دیگه باید حتما لایسنس بخرین . اصول انجین همیشه ثابت هست . مثلا توی تیا ما چیزی به عنوان رافنس داریم که شارپ بود رفلکس رو کنترل میکنه . در پلاگین تیا اسکچ آپ همینه در مکس هم همینه در اسکچ آپ ش هم همینه . حتی بعضا بسیاری از انجین های رندر هم به هم شباهت دارن . به طور مثال بنده تفاوت آنچنانی بین ساختار آکتین و تیا پرستو و آریون نمیبینم . هر کسی در یکی از این ها تخصص داشت هباشه ؛ 2 هفته ای میتونه روی اون یکی هم مسلط شه .

  27. کامنت سایت قبلی گفت:

    آقای سروی من تمام پروژه هام رو با لپ تاپ انجام میدم که core i7 و 2 گیگ گرافیک رادئون R7 داره , همیشه از وی ری استفاده کردم همین تازگیا توین موشن رو نصب کردم اما لپ تاپم نکشید و بدجور خورد تو ذوقم. به نظر شما با این سیستمی که من در اختیار دارم با همون وی ری ادامه بدم یا راه دیگه ای هم هست؟ با توجه به این که رندر گرفتن با وی ری هم با این سیستم خودش چندین ساعت طول میکشه .

    • سروی گفت:

      سلام عزیز دل

      قطعا بهتون پیشنهاد میکنم با Enscape کارکنین .
      به اینستاگرام ما برید و هایلایت کمپآپ رو ورق بزنین تا با اینانجین فوق العاده آشنا بشین

  28. کامنت سایت قبلی گفت:

    خیلی خیلی ممنونم , enscape رو از کجا میتونم دانلود کنم؟ فکر میکنم توی سایت نیست.

  29. کامنت سایت قبلی گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    هیچ چیز نمی شه گفت جز اینکه فوق‌العاده است
    تسلط شما استاد گرامی بر موضوع، گفتار و فن بیان مبحث رو بشدت زیبا تر می کنه خدا قوت
    یک سوال از خدمتتون داشتم که قرار بود در قسمت دوم بفرمایید اما ظاهرا فراموش شد یا بنده متوجه نشدم
    – می خواستم بدونم برای ایجاد تور مجازی (طبق پاورپوینت محیط تعاملی ساده) کدام برنامه ها مناسب هستند
    با تشکر فراوان

    • سروی گفت:

      سلام عزیز ؛ ممنون از نظر لطف شما ✋️

      برای محیط های تعاملی ساده در حال حاضر 2 موتور رندر رندر رییل تایم معماری خروجی exe دارن :

      Enscape و Twinmotion

  30. کامنت سایت قبلی گفت:

    خیلی ممنون از راهنمای تون
    فقط اینکه کدومشون حرفه ای تر و دارای امکانات بیشتری است
    با تشکر از شما و سایتتون

    • سروی گفت:

      تووین موشن آبجکت های متحرک و تنوع ابجکتی افکتی زیادی داره و یک استدیو مستقل خارج از اسکچاپ هست .

      اینسکیپ فیزیک نور بهتر و سرعت رندر بیشتری داره و داخل اسکچاپ هست

  31. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام. عالی بود و لذت بردم .امیدوارم همیشه شاد و پیروز باشید .❤️

    • سروی گفت:

      سلام وقت تون به خیر باشه
      ممنون از نظر لطف شما

  32. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام وقت بخیر مهندس
    من وقتی از ایکون تیا استفاده میکنم سریعا کل نرم افزار اسکچ بسته میشه و پیغام لایسنس ر میده
    چیکار باید کنم؟

    در ضمن اینسکیپ ر هم کاملا صحیح نصب کردم ولی متاسفانه تو اسکچاپم نمیاد ولی تو ویری اومده این باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید ..
    ممنون از حمایت شما و سایر بچه ها

    • سروی گفت:

      سلام عزیز وقت تون به خیر باشه

      متوجه اینکه اینسکیپ توی وی ری اومده نشدم! یعنی جمله درستی نیست . مثل اینکه بگیم توی لیوان لیوان ریختم
      در مورد بسته شدن تیا رندر و خطای لایسنس به خاطر کرک کردن هست ؛ آخرین کرک پایدار تیا رندر رو از صفحه ی اختصاصی ش توی سایت دانلود و تست کنین .
      اگه اینسکیپ توی اسکچ آپ تون نمیاد احتمالا دارین از نسخه 20.1 اسکچ آپ استفاده میکنین ؛ راحت ترین کار استفاده از 19 به پایین اسکچ آپ هست .

  33. کامنت سایت قبلی گفت:

    اقا وسط ویدیو تیا رندرو کوچیک نکن کنار بقیه موتور رندر ها دلسرد میشیم (:

    • سروی گفت:

      سلام وقت تون به خیر باشه

      به ننظر بنده هر چه قدر از یک موتور رندر خاص بت ساخته نشه برای خود مخاطب و اسم نرم افزار بهتر هست ! الان 90 درصد اسکچ اپ کارهای کشورمون با وی ری کار میکنن و 5 درصدشون در حد وی ری کار کردن سواد دارن . این جوری خوبه ؟ قطعا خوب نیست و کاربر بالاخره باید 2 ریالی ش درگیر این جریان بشه که انجین فقط ابزاره و کوچیک و بزرگ نداره اصل ماجرا سواد کاربر هست

      بنده همیشه میگم وقتی ما میریم گواهینامه رانندگی میگیریم گواهینامه همه ماشین های اون پایه رو میگیریم نه فقط اون پرایدی که توی آموزشگاه پشت ش آموزش دیدیم ! تیا رندر هم یک کورس آموزشی هست که حکم اون پرایده رو داره . حالا شما گواهینامه رو گرفتی پراید سواری کن حال نکری برو پیکان بخر بشین پشت ش حال نکردی برو پؤو بخر بشین پشت ش . مهم اون رانندگی یاد گرفتن هست .

      • سروی گفت:

        سلام وقت تون به خیر باشه

        به ننظر بنده هر چه قدر از یک موتور رندر خاص بت ساخته نشه برای خود مخاطب و اسم نرم افزار بهتر هست ! الان 90 درصد اسکچ اپ کارهای کشورمون با وی ری کار میکنن و 5 درصدشون در حد وی ری کار کردن سواد دارن . این جوری خوبه ؟ قطعا خوب نیست و کاربر بالاخره باید 2 ریالی ش درگیر این جریان بشه که انجین فقط ابزاره و کوچیک و بزرگ نداره اصل ماجرا سواد کاربر هست

        بنده همیشه میگم وقتی ما میریم گواهینامه رانندگی میگیریم گواهینامه همه ماشین های اون پایه رو میگیریم نه فقط اون پرایدی که توی آموزشگاه پشت ش آموزش دیدیم ! تیا رندر هم یک کورس آموزشی هست که حکم اون پرایده رو داره . حالا شما گواهینامه رو گرفتی پراید سواری کن حال نکری برو پیکان بخر بشین پشت ش حال نکردی برو پؤو بخر بشین پشت ش . مهم اون رانندگی یاد گرفتن هست .

  34. حمیدرضا گفت:

    سلام و خسته نباشین. دید فوق العاده و حرفه ای ارائه میدین.احسنت???

    • نبی سروی گفت:

      سلام عزیز وقت تون به خیر باشه ?
      ممنون از نظر لطف شما .?

  35. Alireza گفت:

    سلام. برای خروجی mr هم به انجین رندر خاصی نیازه ؟ و این که این خروجی فقط برای اسکچاپ وجود داره ؟
    برای رندرگیری محیط‌هایه تعاملی + انیمیشن‌هایه حرفه‌ای vr فقط باید از انجین‌هایه بازی‌سازی مثل یونیتی استفاده کرد یا انجین‌هایه ساده‌تری هم برای این کار هستن؟ یا انجین‌هایی که بتونن تو یه حوزه کار کنن‌ مثلا فقط بخش ar یا vr محیط تعاملی را ساپورت کنن.
    انیمیشن‌هایی که نیاز به متحرک سازی آبجکت‌ها دارن حتما باید تو تریدی اپلیکیشن‌هایه هنری مثل مکس، فوردی و مایا ساخته شن؟ و این که رندرگیری این انیمیشن‌ها با چه انجین‌هایی شدنیه؟ تو ویدئو گفتید با لومیون نمیشه.
    دست‌تون درد نکنه.

    • نبی سروی گفت:

      سلام عزیز وقت تون به خیر باشه ?

      MR فعلا در انحصار مایکروسافت هست و انجین رندری براش معرفی نشده . در حال حاضر اسکچاپ به عنوان تنها 3دی اپلیکیشن تحت توسعه MR در همکاری با تریمبل و مایکروسافت هست . مشکل اصلی فعلا گجت گرون هالولنز هست که مایکروسافت وعده داده تا سال 2025 نسخه ی با قیمت ناسب و عمومی ش و توسعه ی گرافیک ش رو عرضه ی عمومی کنه . فعلا هالوولنز ها برای توسعه دهنده های mr کاربرد داره .

  36. محمد گفت:

    ممنون از زحمات فراوان شما

    • نبی سروی گفت:

      سلام وقت تون به خیر باشه 🌹
      ممنون ؛ نظر لطف شماست.

  37. علی گفت:

    عالی بود استاد خسته نباشید استفاده کردیم

    • نبی سروی گفت:

      سلام – وقت تون به خیر باشه 🌹
      خوشحالم براتون مفید بوده 🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.