💔 ⚠️ سلام ؛ در حال حاضر سربازی ام ؛ فرصت کافی برای آپدیت مطالب ندارم ؛ هاست دانلود وبسایت به خاطر بی مسئولیتی شرکت ارائه دهنده کاملا پاک شده ؛ استارت مجدد نیاز به زمان و انرژی داره که فعلا ندارم - اگه به فایل خاصی نیاز دارین به اینستاگرام وبسایت دایرکت بدین 💔 ⚠️
تاریخ انتشار: 1399/07/12
نویسنده: نبی سروی
تعداد بازدید: 5890
اشتراک گذاری:
البته قرار هست انیمیشن Adam رو بررسی کنیم باهم ولی خب اسمشون Game Engine هست نه Animation Engine … !
لیست زیر نگاهی سریع هست به تیترهای این مقاله :
یونیتـــی چی هست ؟!
⛔️ توجه داشته باشین که اساسا گیم انجین ها ، برای ” مدل سازی ” شکل نگرفتن و نخواهند گرفت … البته کامپوننت ( به فارسی افزونه ) هایی در این زمینه کدنویسی شدن جهت ” کمک کردن ” به این فرایند و کار راه افتادن کاربر در خود گیم انجین
برای این گیم انجین ها ، پلاگین ( Plug_in ) و افزونه ارائه میشه و هرکدومشون پیجی مخصوص برای ارائه و فروش این محصولات دارن .
اگر نمونه کاری تا الان از این رشته مهندسی ندیدین ، حتمن به کانال BestArchViz@ سر بزنید و آثار دیدنی در این حوزه رو ببنید و بررسی کنید … شاید باعث بشه بیشتر علاقه مند بشین با این دنیای بی انتهای موتورهای بازی سازی !
قضیه انیمیشن ” آدام ” چی هست ؟!
اگر با کلید واژه ” Real Time ” آشنا نیستین ، بزارید براتون یک مثال قابل فهم بزنیم .. Chris Harvy ( کریس هاروی ) مدیر VFX ( به عبارت فارسی جلوه های ویژه ، Visual Effects ) استودیو آتس میـــگه :
فک کنم چراغ بالای سرتون روشن شده باشه تا الان 🙂
1- اتفاق بزرگی که در گیم انجین Unity صورت نگرفته بود با این کیفیت ( دقت کنید گفتیم در یونیتی نه در رقبای اون مثل آنریل و کرای و … )
2- حرکت ریسک پذیری که تا به حال در Game Engine ها انجام نشده بود ، یعنی فیلـــم سازی !
سازنده ” Adam ” کی هست ؟!
پس نتیجه میگریم ، پشت سر آدام ، شخصیت هایی با سابقه ای مثل بلومکمپ هستن ! ” تجربه “ ، کلیــد طلایــی هست که در موفقیت محصول تاثیر به سزایی داره …
و این جدیدترین عکس از گروه آتس هست تا به الان گروهی یکپارچه ، پرتلاش و خستگی ناپذیر
برادر نیل ( Neil ) ، مایک ( Mike ) رو در انتهای عکس ( در کنارعکس برادرش ) میتونید مشاهده کنید
چرا یونیتـــــی ؟!
و … نکات منفی و مثبتی که به هر انجینی نسبت داده میشه …
ولـــــی یکی از دلایل ” محکم و قانع کننده ” که میتونیم به صورت رسمی ازش نام ببریم ، وجود سیستم سینمــاشیــن ( Cinemachine ) هست … گام بزرگـــی که یونیتی برای کاربران خودش ( چه بازی ساز چه فیلم ساز و چه … ) برداشت .
( ⚠️ البته ناگفته نماند که این سیستم انحصاری نمی مونه و دولوپرهای سینماشین نسبت به کامنت های بسیار زیاد یوزرهای آنریل واکنش نشون دادن و گفتن که به فکر همگان سازی این افزونه برای Unreal هستیم ! )
به عنوان مثــــال در پروژه نیاز داریم دوربین در کف دست کاراکتر قرار بگیره یا در پروژه نیاز داریم ، همراه با لرزش های گیم آبجکت ( GameObject ) مورد نظر ، دوربین هم تکون بخوره یا باید در حین حرکت از نقطه A به نقطه B ، به منظره X خیره شود و عکس العمل نشان دهد . و یا سایر موارد بسیار دیگه
نتیجــــه گیـــــری
ولــــی با این حساب ، ما نباید از ” هدف و ویژن ” اصلیمون دور بشیم … !
حالا ، باهم قسمت های منتشر شده از ADAM رو می بینیم :
” قسمــت اول “ از سری انیمیشن های کوتاه ” Adam “
” قسمــت دوم “ از سری انیمیشن های کوتاه ” Adam “
” قسمــت سوم “ از سری انیمیشن های کوتاه ” Adam “
مطالب پیشنهادی
ممنون خیلی خوب بود.
سلام سامان جان ممنون از شما
سلام ببخشید که وقتتون رو گرفتم می خواستم بدونم اموزش Unity رو از اول تا اخر بصورت حرفه ای تهیه کنم. ممنون
سلام مهدی جان ما فارسی صفر تا صدی از یونیتی که قابل تکیه باشه رو نمیشناسیمو دوستانی که توی حوزه ی گیم انجین ها در کشورمون فعال میکنن به سمت آنریل رفتن . آموزش فارسی این نرم افزار برای معماری در برنامه تیم ما هست ولی براش اولویت وجود نداره . ( به خاطر کورس های آموزشی دیگه ای که فعلا دارن تهیه میشه ) اگه با منابع آموزشی لاتین مشکلی ندارین میتونیم اون ها رو باهاتون به اشتراک بذاریم .
خیلی ممنون بابت راهنمایتون
سلام میشه منابع اموزش یونیتی برای معماری رو معرفی کنید؟ لاتین یا فارسی فرقی نداره ، ممنون
سلام وقت تون به خیر باشه ? قبل از هر چیز نسبت به انتخاب آنریل یا یونیتی مطمئن بشین . یونیتی ساختار ساده تری داره و برای AR و پرزنت های بهینه ی موبایلی استفاده میشه . آنریل سخت تر هست ولی در حوزه ی فوتو ریلستیک منابع و آپشن های بهتری داره و از اون طرف زیاد ازش تویAR و همچنین پرزنت های موبایلی استفاده نمیکنن .
هر دو انجین میتونن اینکار ها رو بکنن ولی در بخش های گفته شده نامدارتر هستن .
بعد از انتخاب انجین میتونین ا وبسایت اا و چنل های یوتیوب خودکمپانی شون آموزش ببینین .
سلام. این مطلبو که خوندم دو نکته ابهاموار برام ایجاد شد. ۱. تو بخش یونیتی گفتید که امکان مدلسازی تو این نرمافزار وجود نداره. هر چند پلاگینهایی ارائه شده. بنابراین برای مدل سازی بازیهای سهبعدی از چه نرمافزارهایی باید استفاده شه؟ ۲. برای انیمیشنسازی سه بعدی، بخش رندرینگ تو خود مکس، فوردی، مایا و … انجام میشه یا وارد یه انجین میشه؟ اگه از انجینهای خاص استفاده میشه، چه انجینهایی کاربرد دارن؟
سلام وقت تون به خیر باشه ?
1 – از تمام نرم افزارهای مدلسازی میشه اکسپورت کرد به یونیتی .
2 – خود مقوله انیمیت و ریگ و اسکین در 3 دی سافت های مثل مکس و سینما4دی و … انجام میشه .
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *
دیدگاه *
نام
ایمیل
وب سایت
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
سایر موضوعات