سلام🌹 از کیفیت آموزشی ما خوشتون اومده ولی تخفیف 50% میخواین ؟😉 کافیه اینجا کلیک کنین و رزرو بدون هزینه انجام بدین و 50% بگیرین ! همین! 💚

انیمیشــن کوتـاه ADAM

تاریخ انتشار: 1399/07/12

نویسنده: نبی سروی

تعداد بازدید: 1522

اشتراک گذاری:

انیمیشــن کوتـاه ADAM

⭐️       به  دنیـــای  ”  مـــوتورهای بــازی ســازی  ”  خـــوش اومدید      ⭐️
به دنیای داداش بزرگ های لومیــــون … !
( در ادامه بیشتر توضیح میدیم که چرا ! )

البته قرار هست انیمیشن Adam رو بررسی کنیم باهم ولی خب اسمشون Game Engine هست نه  Animation Engine … !  

   شاید براتون کلید واژه هایی مانند گیم انجین ( Game Engine ) ، یونیتی ( Unity ) ، آدام ( Adam ) ، سینماشین ( Cinemachine ) و استودیو آتس ( Oats ) ناآشنا باشه … 
به خاطر همین ، تصمیم گرفتیم از اول کار برای شما موضوع رو توضیح بدیم  … به طور خلاصــه و مفیــد 

  لیست زیر نگاهی سریع هست به تیترهای این مقاله : 

   یونیتـــی چی هست  ؟!    

   در دسته گیم انجیــن هایی مانند آنریل ( Unreal ) ،  کرای انجین ( Cry Engine ) ، لامبریارد ( Lumberyard ) و … قرار داره …
  میتونه جزوی از پایپ لاین تون ( pipeline  ، مسیر نرم افزاری ) باشه به عنوان مثال : Sketchup – Unity   یا  3dsmax – Marvelous – Unity   یا    Revit – 3dsmax – Unreal   یا …
  به عنـــوان فرایند هایی مانند : رندرینگ ( Rendering ) ، انیمیتینگ یا انیمیشن سازی ( Animating ) ، بازی سازی (  Game Development ) ، فراهم سازی خروجی برای پروژه های جدیدی مانند VR , AR و MR ( به ترتیب واقعیت افزوده ، واقعیت مجازی ، واقعیت آمیخته ) ، فراهم سازی خروجی فایل اجرایی ( exe. )
و سایـــــر فعالیت هایی بی شمار دیگه [ که مشترکن بین همشون ]

⛔️   توجه داشته باشین که
اساسا گیم انجین ها ، برای  ” مدل سازی ”  شکل نگرفتن و نخواهند گرفت …
البته  کامپوننت ( به فارسی افزونه ) هایی در این زمینه کدنویسی شدن جهت ” کمک کردن ” به این فرایند  و کار راه افتادن کاربر در خود گیم انجین   

  اینکه در اول صفحه نوشتیم :   دنیای داداش بزرگ های لومیــــون !
شاید تعجب کنید و بگید یعنــی چــی ؟!  لومیون مگه جزو دسته های گیم انجین هست ؟!
باید بگیم :   بلـــه ، درسته … !
  یونیتی ، آنریل ، لامبریارد و … نسخه پیشرفته تر و با تنظیمات بیشتر لومیـــون هست !

برای این گیم انجین ها ،  پلاگین ( Plug_in ) و افزونه ارائه میشه و هرکدومشون پیجی مخصوص برای ارائه و فروش این محصولات دارن .

  برای خود نرم افزار لومیون ، همین اتفاق ها رو برنامه ریزی کرده بودن که یک دفعه سردر آورد از رییل تایم معماری !  
در حقیقت نرم افزار هایی مثل تویننموشن ، لومیون ، یونیتی و … در یک خانواده هستن ! 

  روز به روز  ، از درصد میانگین متوسط جمعیت بازی سازها کاسته میشه و گروه های آماری جدیدی به این حوزه وارد میشن مانند قشر معماران

اگر نمونه کاری تا الان از این رشته مهندسی ندیدین ، حتمن به کانال BestArchViz@  سر بزنید و آثار دیدنی در این حوزه رو ببنید و بررسی کنید … شاید باعث بشه بیشتر علاقه مند بشین با این دنیای بی انتهای موتورهای بازی سازی !

   

  از گروه های دیگه ای که وارد شدن به این حوزه و یونیتی هم استقبال گرمی ازشون کرده ، قشر فیلــم ســازان هست !  
در ادامه بیشتر توضیح میدیم که به چه صورتی مورد حمایت قرار گرفتن

   قضیه انیمیشن ” آدام ” چی هست ؟!    

  آدام یا به عبارت انگلیسی ” Adam ”  ، اسم سری انیمیشن های کوتاهی ( Short-Animation ) هست ( البته ممکن هست در آینده ای نزدیک به انیمیشن های بلند ملحق بشه )  که به صورت کاملا رییـــل تایم ( Real Time یا به عبارت فارسی بلادرنگ ! ) در گیم انجین یونیتی ( Unity ) خروجی گرفته شده است …

اگر با کلید واژه ” Real Time ” آشنا نیستین ، بزارید براتون  یک مثال قابل فهم بزنیم  ..
Chris Harvy ( کریس هاروی ) مدیر VFX ( به عبارت فارسی جلوه های ویژه ، Visual Effects ) استودیو آتس میـــگه  :

شما میتونید کلاه سر شخصیت آدام بزارید ، دکمه Play رو بزنید ( منظورشون تو محیط یونیتی هست ) و بعد انیمیشن رو با آدام کلاه به سر ببینید  !  

فک کنم چراغ بالای سرتون روشن شده باشه تا الان    🙂

  اگر بخواهیم بیشتـــر توضیح بدیم از  سیر داستانی  شخصیت “ آدام ” ، میتونیم بگیم ایشون یکی از ربات هایی هست که بدنشون در قالب یک مجموعه آهنی دراومده و خودشون هم اطلاعی ندارن که چه کسی این بلا رو سرشون آورده !
  در قسمـــت دوم  ،  شخصیت Sebastian ( همون شخصیتی که در قسمت اول ربات هارو آزاد کرد ) کمی به مخاطب و به آدام [ بدبخت ! ] در واقع ، توضیح میده که شستشـــوی ذهنـــی باعث شده است شما چیزی یادتون نیاد و اینکار از قصد انجام شده …
در ادامــــه ،  از شخصی که از همه ی این ماجراها خبر داره و میتونه گذشــته آدام ها رو بخونه میگه …
شخصـــی به نام Mirror
  در قسمــــت سومی که منتشر شد ، تا کمی موضوع شفاف سازی شد ولی باز هم بسیاری از مباحث در حاله ای ابهام قرار داره و فیلم نامه نویس به این زودی نمیخواد همه پشت صحنه هارو فاش کنه !  

” شخصیت ADAM “  رو در عکس زیر میتونید مشاهده کنید :

ADAM

علــــت اینکه این انیمیشن اینقد سر صحبت ها افتاد و یونیتی این موضوع رو Hot کرد ..
دو دلیــــل  بسیار ساده ای داره  :

1- اتفاق بزرگی که در گیم انجین Unity صورت نگرفته بود با این کیفیت ( دقت کنید گفتیم در یونیتی نه در رقبای اون مثل آنریل و کرای و … )

2- حرکت ریسک پذیری که تا به حال در Game Engine ها انجام نشده بود ، یعنی فیلـــم سازی

    سازنده ” Adam ” کی هست ؟!      

  کارگردان و نویسنده ( writer-director  ) آدام ، Neil Blomkamp ( نیل بلومکمپ ) ، شخصی هست با سابقه درخشان در 3 فیلم مشهور به نام : District 9, Elysium و Chappie که بازخورد بسیار خوبی مواجه شد ( فیلم Distric 9 امتیاز 8 از 10 درسایت IMDB گرفته )

نیل بلومکمپ

پس نتیجه میگریم ، پشت سر آدام ، شخصیت هایی با سابقه ای مثل بلومکمپ هستن !
تجربه  ، کلیــد طلایــی    هست که در موفقیت محصول تاثیر به سزایی داره …  

  برادران بلومکمپ ( Blomkamp )  در اوایل سال 2017 ، تصمیم به راه اندازی استودیو Oats ( آتس ) گرفتن .
دقت داشته باشید این استودیو از آغاز ، با یونیتی کار نکردن و انیمیشن آدام شروعی بود برای تست فیلمسازی در دنیای گیم انجین هایی مانند یونیتی .

و این جدیدترین عکس از گروه آتس هست تا به الان
گروهی یکپارچه ، پرتلاش و خستگی ناپذیر  wink

برادر نیل ( Neil ) ، مایک ( Mike ) رو در انتهای عکس ( در کنارعکس برادرش ) میتونید مشاهده کنید  

       چرا  یونیتـــــی  ؟!      

  این قسمت ، از حســـاس ترین قسمت های این مقاله هست …  🙂
پشت صحنه های زیادی ممکن هست وجود داشته باشه که خود کمپانی خبر داره ازشون و در جریان هست .
  به طور مثال :  فرضیاتی بر محوریت حمایت مالی شدن استودیو آتس  از طرف یونیتی ، برای ساخت این انیمیشن آدام در این گیم انجین   ،   وجود پتانسیل های بیشتر و شرایط بهتر در یونیتی ،   سنگین بودن محیط گیم انجین آنریل ( Unreal ) 

و …  نکات منفی و مثبتی که به هر انجینی نسبت داده میشه …

ولـــــی
یکی از دلایل ” محکم و قانع کننده ” که میتونیم به صورت رسمی ازش نام ببریم ، وجود سیستم سینمــاشیــن ( Cinemachine )  هست … گام بزرگـــی که یونیتی برای کاربران خودش ( چه بازی ساز چه فیلم ساز و چه … ) برداشت .

(  ⚠️   البته ناگفته نماند که این سیستم انحصاری نمی مونه و دولوپرهای سینماشین نسبت به کامنت های بسیار زیاد یوزرهای آنریل واکنش نشون دادن و گفتن که به فکر همگان سازی این افزونه برای Unreal هستیم ! )

  تعریف ســـاده و کوتـــاه  از این تکنولوژی یعنی Cinemachine ،
برطــرف کردن تمام نیـــاز های ” دوربین گــــذاری ” در پروژه هست .
یا به عبارت دیگـــه ، به دوربین ها ، ” رفتارشناسی و مکان شناسی “ می فهمونیم… !

به عنوان مثــــال
در پروژه نیاز داریم دوربین در کف دست کاراکتر قرار بگیره
یا در پروژه نیاز داریم ، همراه با لرزش های گیم آبجکت ( GameObject ) مورد نظر ، دوربین هم تکون بخوره
یا باید در حین حرکت از نقطه A به نقطه B ، به منظره X خیره شود و عکس العمل نشان دهد .
و یا سایر موارد بسیار دیگه

  این حرکـــت یونیتی ، در حدی قابل ستایش بود که مدیر اجرایی “ والت دیزنی ” آقای Bob lger ، نظری مثبت داشته نسبت به این موضوع ….
و خبرهایی شنیده شده که قرار هست در آینده ای نزدیک ، این شرکت به صورت آزمایشی ، برای خروجی بعضی از انیمیشن های کوتاه ش به یونیتـــی ( Unity ) سر بزنه …

       

       نتیجــــه گیـــــری       

  در این مقاله ، اگر دقت کرده باشین ، در مورد وجود ” برتری منحصر به فرد ” در گیم انجین خاصی ( به طور مثال یونیتی ) صحبتی نشد و اصلن وجودشون براین مبنا نیست !
  درست هست که اختلاف هایی جزیی در این زمینه وجود داره و یا بعضی ها معتقدند که فقط کرای  یا فقط آنریل  یا فقط …

ولــــی   با این حساب ، ما نباید از ” هدف و ویژن ” اصلیمون دور بشیم … !

  با هر انجینی که خواستین شروع کنین یا اگر شروع کردین  ، با قدرت ادامه بدین ….
تــــا برسه روزی که ،
ما هم جزوی از تیم های باقدرت جهان بشیم ( مانند تیم استودیو آتس ، تیم یوبی سافت ، تیم اکتیویژن و گروه های ArchViz که در حوزه معماری فعالیت دارن و …. )
یا در مراحل بالاتر  ،
خودمون گروهی رو تشکیل بدیم که بتونیم در دنیا حرفی واس گفتن داشته باشه  🙂

 
  شمایی که این مقاله رو با دقت مطالعه کردین بدون رد کردن مطلبی …
     شـــک نکنیـــد که جزو همین دسته هستین … wink

حالا ،  باهم قسمت های منتشر شده از ADAM رو می بینیم  :

” قسمــت اول “ از سری انیمیشن های کوتاه  ” Adam “

” قسمــت دوم “ از سری انیمیشن های کوتاه  ” Adam “

” قسمــت سوم “ از سری انیمیشن های کوتاه  ” Adam “

مطالب پیشنهادی

9 پاسخ به “انیمیشــن کوتـاه ADAM”

  1. کامنت سایت قبلی گفت:

    ممنون خیلی خوب بود.

    • سروی گفت:

      سلام سامان جان
      ممنون از شما

  2. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام
    ببخشید که وقتتون رو گرفتم می خواستم بدونم اموزش Unity رو از اول تا اخر بصورت حرفه ای تهیه کنم.
    ممنون

    • سروی گفت:

      سلام مهدی جان
      ما فارسی صفر تا صدی از یونیتی که قابل تکیه باشه رو نمیشناسیمو دوستانی که توی حوزه ی گیم انجین ها در کشورمون فعال میکنن به سمت آنریل رفتن .
      آموزش فارسی این نرم افزار برای معماری در برنامه تیم ما هست ولی براش اولویت وجود نداره . ( به خاطر کورس های آموزشی دیگه ای که فعلا دارن تهیه میشه )
      اگه با منابع آموزشی لاتین مشکلی ندارین میتونیم اون ها رو باهاتون به اشتراک بذاریم .

  3. کامنت سایت قبلی گفت:

    خیلی ممنون بابت راهنمایتون

  4. کوثر گفت:

    سلام
    میشه منابع اموزش یونیتی برای معماری رو معرفی کنید؟ لاتین یا فارسی فرقی نداره ، ممنون

    • نبی سروی گفت:

      سلام وقت تون به خیر باشه ?
      قبل از هر چیز نسبت به انتخاب آنریل یا یونیتی مطمئن بشین .
      یونیتی ساختار ساده تری داره و برای AR و پرزنت های بهینه ی موبایلی استفاده میشه .
      آنریل سخت تر هست ولی در حوزه ی فوتو ریلستیک منابع و آپشن های بهتری داره و از اون طرف زیاد ازش تویAR و همچنین پرزنت های موبایلی استفاده نمیکنن .

      هر دو انجین میتونن اینکار ها رو بکنن ولی در بخش های گفته شده نامدارتر هستن .

      بعد از انتخاب انجین میتونین ا وبسایت اا و چنل های یوتیوب خود‌کمپانی شون آموزش ببینین .

  5. جواد گفت:

    سلام. این مطلبو که خوندم دو نکته ابهام‌وار برام ایجاد شد.
    ۱. تو بخش یونیتی گفتید که امکان مدل‌سازی تو این نرم‌افزار وجود نداره. هر چند پلاگین‌هایی ارائه شده. بنابراین برای مدل سازی بازی‌های سه‌بعدی از چه نرم‌افزارهایی باید استفاده شه؟
    ۲. برای انیمیشن‌سازی سه بعدی، بخش رندرینگ تو خود مکس، فوردی، مایا و … انجام میشه یا وارد یه انجین میشه؟ اگه از انجین‌های خاص استفاده میشه، چه انجین‌هایی کاربرد دارن؟

    • نبی سروی گفت:

      سلام وقت تون به خیر باشه 🌹

      1 – از تمام نرم افزارهای مدلسازی میشه اکسپورت کرد به یونیتی .

      2 – خود مقوله انیمیت و ریگ و اسکین در 3 دی سافت های مثل مکس و سینما4دی و … انجام میشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.