سلام😊 با توجه به تغییر کامل وبسایت مون ؛در صورت مشاهده هر ایرادی این جا کلیک کنین و بهمون کامنت بدین🙏🌹

انیمیشــن کوتـاه ADAM

تاریخ انتشار: 1399/07/12

نویسنده: نبی سروی

تعداد بازدید: 1124

اشتراک گذاری:

انیمیشــن کوتـاه ADAM

⭐️       به  دنیـــای  ”  مـــوتورهای بــازی ســازی  ”  خـــوش اومدید      ⭐️
به دنیای داداش بزرگ های لومیــــون … !
( در ادامه بیشتر توضیح میدیم که چرا ! )

البته قرار هست انیمیشن Adam رو بررسی کنیم باهم ولی خب اسمشون Game Engine هست نه  Animation Engine … !  

   شاید براتون کلید واژه هایی مانند گیم انجین ( Game Engine ) ، یونیتی ( Unity ) ، آدام ( Adam ) ، سینماشین ( Cinemachine ) و استودیو آتس ( Oats ) ناآشنا باشه … 
به خاطر همین ، تصمیم گرفتیم از اول کار برای شما موضوع رو توضیح بدیم  … به طور خلاصــه و مفیــد 

  لیست زیر نگاهی سریع هست به تیترهای این مقاله : 

   یونیتـــی چی هست  ؟!    

   در دسته گیم انجیــن هایی مانند آنریل ( Unreal ) ،  کرای انجین ( Cry Engine ) ، لامبریارد ( Lumberyard ) و … قرار داره …
  میتونه جزوی از پایپ لاین تون ( pipeline  ، مسیر نرم افزاری ) باشه به عنوان مثال : Sketchup – Unity   یا  3dsmax – Marvelous – Unity   یا    Revit – 3dsmax – Unreal   یا …
  به عنـــوان فرایند هایی مانند : رندرینگ ( Rendering ) ، انیمیتینگ یا انیمیشن سازی ( Animating ) ، بازی سازی (  Game Development ) ، فراهم سازی خروجی برای پروژه های جدیدی مانند VR , AR و MR ( به ترتیب واقعیت افزوده ، واقعیت مجازی ، واقعیت آمیخته ) ، فراهم سازی خروجی فایل اجرایی ( exe. )
و سایـــــر فعالیت هایی بی شمار دیگه [ که مشترکن بین همشون ]

⛔️   توجه داشته باشین که
اساسا گیم انجین ها ، برای  ” مدل سازی ”  شکل نگرفتن و نخواهند گرفت …
البته  کامپوننت ( به فارسی افزونه ) هایی در این زمینه کدنویسی شدن جهت ” کمک کردن ” به این فرایند  و کار راه افتادن کاربر در خود گیم انجین   

  اینکه در اول صفحه نوشتیم :   دنیای داداش بزرگ های لومیــــون !
شاید تعجب کنید و بگید یعنــی چــی ؟!  لومیون مگه جزو دسته های گیم انجین هست ؟!
باید بگیم :   بلـــه ، درسته … !
  یونیتی ، آنریل ، لامبریارد و … نسخه پیشرفته تر و با تنظیمات بیشتر لومیـــون هست !

برای این گیم انجین ها ،  پلاگین ( Plug_in ) و افزونه ارائه میشه و هرکدومشون پیجی مخصوص برای ارائه و فروش این محصولات دارن .

  برای خود نرم افزار لومیون ، همین اتفاق ها رو برنامه ریزی کرده بودن که یک دفعه سردر آورد از رییل تایم معماری !  
در حقیقت نرم افزار هایی مثل تویننموشن ، لومیون ، یونیتی و … در یک خانواده هستن ! 

  روز به روز  ، از درصد میانگین متوسط جمعیت بازی سازها کاسته میشه و گروه های آماری جدیدی به این حوزه وارد میشن مانند قشر معماران

اگر نمونه کاری تا الان از این رشته مهندسی ندیدین ، حتمن به کانال BestArchViz@  سر بزنید و آثار دیدنی در این حوزه رو ببنید و بررسی کنید … شاید باعث بشه بیشتر علاقه مند بشین با این دنیای بی انتهای موتورهای بازی سازی !

   

  از گروه های دیگه ای که وارد شدن به این حوزه و یونیتی هم استقبال گرمی ازشون کرده ، قشر فیلــم ســازان هست !  
در ادامه بیشتر توضیح میدیم که به چه صورتی مورد حمایت قرار گرفتن

   قضیه انیمیشن ” آدام ” چی هست ؟!    

  آدام یا به عبارت انگلیسی ” Adam ”  ، اسم سری انیمیشن های کوتاهی ( Short-Animation ) هست ( البته ممکن هست در آینده ای نزدیک به انیمیشن های بلند ملحق بشه )  که به صورت کاملا رییـــل تایم ( Real Time یا به عبارت فارسی بلادرنگ ! ) در گیم انجین یونیتی ( Unity ) خروجی گرفته شده است …

اگر با کلید واژه ” Real Time ” آشنا نیستین ، بزارید براتون  یک مثال قابل فهم بزنیم  ..
Chris Harvy ( کریس هاروی ) مدیر VFX ( به عبارت فارسی جلوه های ویژه ، Visual Effects ) استودیو آتس میـــگه  :

شما میتونید کلاه سر شخصیت آدام بزارید ، دکمه Play رو بزنید ( منظورشون تو محیط یونیتی هست ) و بعد انیمیشن رو با آدام کلاه به سر ببینید  !  

فک کنم چراغ بالای سرتون روشن شده باشه تا الان    🙂

  اگر بخواهیم بیشتـــر توضیح بدیم از  سیر داستانی  شخصیت “ آدام ” ، میتونیم بگیم ایشون یکی از ربات هایی هست که بدنشون در قالب یک مجموعه آهنی دراومده و خودشون هم اطلاعی ندارن که چه کسی این بلا رو سرشون آورده !
  در قسمـــت دوم  ،  شخصیت Sebastian ( همون شخصیتی که در قسمت اول ربات هارو آزاد کرد ) کمی به مخاطب و به آدام [ بدبخت ! ] در واقع ، توضیح میده که شستشـــوی ذهنـــی باعث شده است شما چیزی یادتون نیاد و اینکار از قصد انجام شده …
در ادامــــه ،  از شخصی که از همه ی این ماجراها خبر داره و میتونه گذشــته آدام ها رو بخونه میگه …
شخصـــی به نام Mirror
  در قسمــــت سومی که منتشر شد ، تا کمی موضوع شفاف سازی شد ولی باز هم بسیاری از مباحث در حاله ای ابهام قرار داره و فیلم نامه نویس به این زودی نمیخواد همه پشت صحنه هارو فاش کنه !  

” شخصیت ADAM “  رو در عکس زیر میتونید مشاهده کنید :

ADAM

علــــت اینکه این انیمیشن اینقد سر صحبت ها افتاد و یونیتی این موضوع رو Hot کرد ..
دو دلیــــل  بسیار ساده ای داره  :

1- اتفاق بزرگی که در گیم انجین Unity صورت نگرفته بود با این کیفیت ( دقت کنید گفتیم در یونیتی نه در رقبای اون مثل آنریل و کرای و … )

2- حرکت ریسک پذیری که تا به حال در Game Engine ها انجام نشده بود ، یعنی فیلـــم سازی

    سازنده ” Adam ” کی هست ؟!      

  کارگردان و نویسنده ( writer-director  ) آدام ، Neil Blomkamp ( نیل بلومکمپ ) ، شخصی هست با سابقه درخشان در 3 فیلم مشهور به نام : District 9, Elysium و Chappie که بازخورد بسیار خوبی مواجه شد ( فیلم Distric 9 امتیاز 8 از 10 درسایت IMDB گرفته )

نیل بلومکمپ

پس نتیجه میگریم ، پشت سر آدام ، شخصیت هایی با سابقه ای مثل بلومکمپ هستن !
تجربه  ، کلیــد طلایــی    هست که در موفقیت محصول تاثیر به سزایی داره …  

  برادران بلومکمپ ( Blomkamp )  در اوایل سال 2017 ، تصمیم به راه اندازی استودیو Oats ( آتس ) گرفتن .
دقت داشته باشید این استودیو از آغاز ، با یونیتی کار نکردن و انیمیشن آدام شروعی بود برای تست فیلمسازی در دنیای گیم انجین هایی مانند یونیتی .

و این جدیدترین عکس از گروه آتس هست تا به الان
گروهی یکپارچه ، پرتلاش و خستگی ناپذیر  wink

برادر نیل ( Neil ) ، مایک ( Mike ) رو در انتهای عکس ( در کنارعکس برادرش ) میتونید مشاهده کنید  

       چرا  یونیتـــــی  ؟!      

  این قسمت ، از حســـاس ترین قسمت های این مقاله هست …  🙂
پشت صحنه های زیادی ممکن هست وجود داشته باشه که خود کمپانی خبر داره ازشون و در جریان هست .
  به طور مثال :  فرضیاتی بر محوریت حمایت مالی شدن استودیو آتس  از طرف یونیتی ، برای ساخت این انیمیشن آدام در این گیم انجین   ،   وجود پتانسیل های بیشتر و شرایط بهتر در یونیتی ،   سنگین بودن محیط گیم انجین آنریل ( Unreal ) 

و …  نکات منفی و مثبتی که به هر انجینی نسبت داده میشه …

ولـــــی
یکی از دلایل ” محکم و قانع کننده ” که میتونیم به صورت رسمی ازش نام ببریم ، وجود سیستم سینمــاشیــن ( Cinemachine )  هست … گام بزرگـــی که یونیتی برای کاربران خودش ( چه بازی ساز چه فیلم ساز و چه … ) برداشت .

(  ⚠️   البته ناگفته نماند که این سیستم انحصاری نمی مونه و دولوپرهای سینماشین نسبت به کامنت های بسیار زیاد یوزرهای آنریل واکنش نشون دادن و گفتن که به فکر همگان سازی این افزونه برای Unreal هستیم ! )

  تعریف ســـاده و کوتـــاه  از این تکنولوژی یعنی Cinemachine ،
برطــرف کردن تمام نیـــاز های ” دوربین گــــذاری ” در پروژه هست .
یا به عبارت دیگـــه ، به دوربین ها ، ” رفتارشناسی و مکان شناسی “ می فهمونیم… !

به عنوان مثــــال
در پروژه نیاز داریم دوربین در کف دست کاراکتر قرار بگیره
یا در پروژه نیاز داریم ، همراه با لرزش های گیم آبجکت ( GameObject ) مورد نظر ، دوربین هم تکون بخوره
یا باید در حین حرکت از نقطه A به نقطه B ، به منظره X خیره شود و عکس العمل نشان دهد .
و یا سایر موارد بسیار دیگه

  این حرکـــت یونیتی ، در حدی قابل ستایش بود که مدیر اجرایی “ والت دیزنی ” آقای Bob lger ، نظری مثبت داشته نسبت به این موضوع ….
و خبرهایی شنیده شده که قرار هست در آینده ای نزدیک ، این شرکت به صورت آزمایشی ، برای خروجی بعضی از انیمیشن های کوتاه ش به یونیتـــی ( Unity ) سر بزنه …

       

       نتیجــــه گیـــــری       

  در این مقاله ، اگر دقت کرده باشین ، در مورد وجود ” برتری منحصر به فرد ” در گیم انجین خاصی ( به طور مثال یونیتی ) صحبتی نشد و اصلن وجودشون براین مبنا نیست !
  درست هست که اختلاف هایی جزیی در این زمینه وجود داره و یا بعضی ها معتقدند که فقط کرای  یا فقط آنریل  یا فقط …

ولــــی   با این حساب ، ما نباید از ” هدف و ویژن ” اصلیمون دور بشیم … !

  با هر انجینی که خواستین شروع کنین یا اگر شروع کردین  ، با قدرت ادامه بدین ….
تــــا برسه روزی که ،
ما هم جزوی از تیم های باقدرت جهان بشیم ( مانند تیم استودیو آتس ، تیم یوبی سافت ، تیم اکتیویژن و گروه های ArchViz که در حوزه معماری فعالیت دارن و …. )
یا در مراحل بالاتر  ،
خودمون گروهی رو تشکیل بدیم که بتونیم در دنیا حرفی واس گفتن داشته باشه  🙂

 
  شمایی که این مقاله رو با دقت مطالعه کردین بدون رد کردن مطلبی …
     شـــک نکنیـــد که جزو همین دسته هستین … wink

حالا ،  باهم قسمت های منتشر شده از ADAM رو می بینیم  :

” قسمــت اول “ از سری انیمیشن های کوتاه  ” Adam “

” قسمــت دوم “ از سری انیمیشن های کوتاه  ” Adam “

” قسمــت سوم “ از سری انیمیشن های کوتاه  ” Adam “

مطالب پیشنهادی

7 پاسخ به “انیمیشــن کوتـاه ADAM”

  1. کامنت سایت قبلی گفت:

    ممنون خیلی خوب بود.

    • سروی گفت:

      سلام سامان جان
      ممنون از شما

  2. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام
    ببخشید که وقتتون رو گرفتم می خواستم بدونم اموزش Unity رو از اول تا اخر بصورت حرفه ای تهیه کنم.
    ممنون

    • سروی گفت:

      سلام مهدی جان
      ما فارسی صفر تا صدی از یونیتی که قابل تکیه باشه رو نمیشناسیمو دوستانی که توی حوزه ی گیم انجین ها در کشورمون فعال میکنن به سمت آنریل رفتن .
      آموزش فارسی این نرم افزار برای معماری در برنامه تیم ما هست ولی براش اولویت وجود نداره . ( به خاطر کورس های آموزشی دیگه ای که فعلا دارن تهیه میشه )
      اگه با منابع آموزشی لاتین مشکلی ندارین میتونیم اون ها رو باهاتون به اشتراک بذاریم .

  3. کامنت سایت قبلی گفت:

    خیلی ممنون بابت راهنمایتون

  4. کوثر گفت:

    سلام
    میشه منابع اموزش یونیتی برای معماری رو معرفی کنید؟ لاتین یا فارسی فرقی نداره ، ممنون

    • نبی سروی گفت:

      سلام وقت تون به خیر باشه 🌹
      قبل از هر چیز نسبت به انتخاب آنریل یا یونیتی مطمئن بشین .
      یونیتی ساختار ساده تری داره و برای AR و پرزنت های بهینه ی موبایلی استفاده میشه .
      آنریل سخت تر هست ولی در حوزه ی فوتو ریلستیک منابع و آپشن های بهتری داره و از اون طرف زیاد ازش تویAR و همچنین پرزنت های موبایلی استفاده نمیکنن .

      هر دو انجین میتونن اینکار ها رو بکنن ولی در بخش های گفته شده نامدارتر هستن .

      بعد از انتخاب انجین میتونین ا وبسایت اا و چنل های یوتیوب خود‌کمپانی شون آموزش ببینین .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.