سلام😊 با توجه به تغییر کامل وبسایت مون ؛در صورت مشاهده هر ایرادی این جا کلیک کنین و بهمون کامنت بدین🙏🌹

لومیون11-Lumion11

تاریخ انتشار: 1399/07/28

نویسنده: نبی سروی

تعداد بازدید: 5281

اشتراک گذاری:

لومیون11-Lumion11

سلام دوستان 

همونطور که میدونین ما تنها مرجع فارسی هستیم که در 5 سال اخیر  تمامی ورژن های لومیون رو نقد و بررسی تخصصی کردیم . امسال کمی زودتر از انتشار لومیون 11 خواستیم پا رو فراتر بزاریم و ببینیم در لومیون 11 چه خبر هست ؟ این مقاله در نهایت همزمان با انتشار رسمی lumion11 و نوشتن نقد و بررسی همیشگی ما تکمیل میشه . یجورایی میتونیم در چند هفته ی آینده ببینیم چی فکر میکردیم و چی شد! 

 نظرسنجی از کاربران در مورد انتظارات شون 

در شهریور ماه 99؛ ما نظرسنجی در اینستاگرام مون گذاشتیم در مورد مورد انتظار ترین ویژگی کاربران از Lumion11 و این 4 گزینه رو به رای گذاشتیم :

استفاده از RTX برای جبران کند شدن لومیون در نسخه های اخیر 

برطرف کردن مشکل فلیکر 

ساپورت کامل ایمپورت انیمیشن یا ایجاد ابزار قدرتمند برای انیمیت در داخل لومیون 

محتوای آماده جدید در آبجکت و متریال 

در حقیقت این 4 گزینه برگزیده ای از 11 انتظار بود که در مورد  این 11 مورد کمی جلوتر صحبت میکنیم . شاید جالب باشه که بگیم در این 4 مورد بیشتر رای رو “محتوای آماده جدید در آبجکت و متریال “ آورد . یعنی دردسر فلکر و حتی سرعت رندرینگ هم برای برای کاربرهای لومیون گزینه اول نیستن ! در حقیقت کمپانی ACT 3D مالک لومیون  شناخت بسیار خوبی از طیف کاربرهای خودش داره  و خوب میدونه باید EverMotion ای باشه که رندر هم میگیره! عملا وقتی کاربرهای ایرانی که تکسچر و آبجکت رایگان زیر دست و پاشون ریخته همچین نیازی رو مهم تر میدونن پس قطعا در نظر سنجی های بین المللی گزینه “محتوای آماده جدید در آبجکت و متریال ” درصد رای بیشتری میاره.

Lumion11 

به هر صورت امیدواریم رای دوم ما یعنی ” استفاده از RTX ” در ورژن 11 پیاده سازی بشه. ساختار لومیون به شدت خاص و متفات از امثال Enscape هست و نمیشه انتظار داشت ساپورت RTX به سرعت اتفاق بیوفته . لومیون الگوهای مختلف و مشابهی  داره که شبیه به 3Dsmax ش کرده . (از نظر آوردن تکنولوژی های جدید تر ولی حفظ کردن آنچه در گذشته بوده) مثلا در رفلکشن لومیون 3 الگو مختلف داره که همزمان با هم کار نمیکنن . این به این معنی میشه که لومیون باید هر 3 رو جذاگونه ببره روی RTX یا اینکه به صورت آیتمی این کار رو انجام بده . مثلا در بعضی از فیلتر ها بتونه از RTX استفاده کنه . اون روی سکه این هست که اگه رییل تایم های معماری نتونن از خاصیت RTX استفاده کنن کمتر از چیزی که فکر ش رو بکنیم سرعت آفلاین های گرافیکی مثل آکتین رندر و اف استورم از لومیون بیشتر میشن ! ( در حال حاضر در کارت های 20XX در برخی از صحنه ها سرعت شون تقریبا برابر هست )

11 انتظار ممکن از Lumion11 

این 11 مورد ترکیبی از ویژگی های سوپر حرفه ای و ویژگی های ساده ای هست که قابل قیاس نیستن باهم ولی هرکدوم شون اوکی بشن دل جماعتی شاد میشه . گاه جماعتی اقلیت و گاه جماعتی اکثریت  البته افزایش ریلستیک بودن و بهبود فیزیک نور و واقع گرایی چیزی نیست که در این گزینه ها بیاد و قطعا خواسته ی عمومی هرکسی هست 

1 – آبجکت ها و متریال بیشتر ( ترجیحا fine detail )
2 – ایمپورت کردن المبیک یا ایجاد ابزار انیمیت داخلی
3 – بهبود فیزیک نور امیسیو  Emissive و سایه دار شدن نورهای غیر اسپات
4 – کاهش و یا حذف فلیکر  flicker -(پرش های پیکسلی )
5 – استفاده از RTX برای افزایش سرعت
6 – امکان تغییر فولدر پیشفرض آبجکت های ایمپورتی
7 -ایمپورت کردن کمرا – Traking Camera
8 – افزایش سرعت فیلتر های Advance  ( Reflect – GI )
9 – امکان شخصی سازی تصویر Real Sky
10 – تغییر حالت اینپوت تکسچرهای رافنس و گلوسینس
11 – کنترل زد CTRL+Z 

✅نظر شما چیه ؟ از این 11 مورد کدومش برای شما واجب تر هست ؟ آیا 4 موردی که ما از این 11 تا انتخاب کردیم و نظرسنجی کردیم درست بود یا باید گزینه های دیگه ای نظر سنجی میشد ؟ جدای از اینکه نیاز شما کدوم هست به نظرتون لومیون11 دلش با کدوم هاست ؟

انتشار اولین پیش نمایش از لومیون11

صادقانه بخوایم این پیش نمایش رو بررسی کنیم ؛ چیزی غیر از ابجکت و متریال جدید نیست . به صورت عمومی این صحنه با لومیون 11 هم قابل دسترسی هست؛ البته البته البته دیوار کنار پنجره و سقف و فضاهای پشت به نور مبلمان رو  اگه دقیق نگاه کنیم فیزیک خوبی از indirect light ها یا همون پخش ثانویه نور  رو داره نمایش میده . حالا اینکه این جلوه در فیزیک انجین لحاظ شده یا مثل نسخه های فعلی لومیون با کلک رشتی درومده رو زمان مشخص میکنه! منطق حکم میکنه وقتی پیش نمایش از صحنه ی داخلی هست اتفاقی برای نورپردازی صحنه های داخلی افتاده باشه . فضای این پیش نمایش بسیار جذاب هست ولی مهم اینه که چطور به این فضا رسیدن؟ به راحتی و با فیچر های جدید ؟ یا همون داستان های کلافه کننده قبلی هست ؟ 

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.