سلام😊 با توجه به تغییر کامل وبسایت مون ؛در صورت مشاهده هر ایرادی این جا کلیک کنین و بهمون کامنت بدین🙏🌹

لومیون11-Lumion11

تاریخ انتشار: 1399/08/26

نویسنده: نبی سروی

تعداد بازدید: 5476

اشتراک گذاری:

لومیون11-Lumion11

سلام دوستان 


همونطور که میدونین ما تنها مرجع فارسی هستیم که در 5 سال اخیر  تمامی ورژن های لومیون رو نقد و بررسی تخصصی کردیم . امسال کمی زودتر از انتشار لومیون 11 خواستیم پا رو فراتر بزاریم و ببینیم در لومیون 11 چه خبر هست ؟ این مقاله در نهایت همزمان با انتشار رسمی lumion11 و نوشتن نقد و بررسی همیشگی ما تکمیل میشه . یجورایی میتونیم در چند هفته ی آینده ببینیم چی فکر میکردیم و چی شد! (لومیون11 منتشرشده و بعد از مطالعه بخش انتظارات به نقد و بررسی لومیون 11 میرسین )



 نظرسنجی از کاربران در مورد انتظارات شون 

در شهریور ماه 99؛ ما نظرسنجی در اینستاگرام مون گذاشتیم در مورد مورد انتظار ترین ویژگی کاربران از Lumion11 و این 4 گزینه رو به رای گذاشتیم :

استفاده از RTX برای جبران کند شدن لومیون در نسخه های اخیر 

برطرف کردن مشکل فلیکر 

ساپورت کامل ایمپورت انیمیشن یا ایجاد ابزار قدرتمند برای انیمیت در داخل لومیون 

محتوای آماده جدید در آبجکت و متریال 

در حقیقت این 4 گزینه برگزیده ای از 11 انتظار بود که در مورد  این 11 مورد کمی جلوتر صحبت میکنیم . شاید جالب باشه که بگیم در این 4 مورد بیشتر رای رو “محتوای آماده جدید در آبجکت و متریال “ آورد . یعنی دردسر فلکر و حتی سرعت رندرینگ هم برای برای کاربرهای لومیون گزینه اول نیستن ! در حقیقت کمپانی ACT 3D مالک لومیون  شناخت بسیار خوبی از طیف کاربرهای خودش داره  و خوب میدونه باید EverMotion ای باشه که رندر هم میگیره! عملا وقتی کاربرهای ایرانی که تکسچر و آبجکت رایگان زیر دست و پاشون ریخته همچین نیازی رو مهم تر میدونن پس قطعا در نظر سنجی های بین المللی گزینه “محتوای آماده جدید در آبجکت و متریال ” درصد رای بیشتری میاره.


Lumion11 


به هر صورت امیدواریم رای دوم ما یعنی ” استفاده از RTX ” در ورژن 11 پیاده سازی بشه. ساختار لومیون به شدت خاص و متفات از امثال Enscape هست و نمیشه انتظار داشت ساپورت RTX به سرعت اتفاق بیوفته . لومیون الگوهای مختلف و مشابهی  داره که شبیه به 3Dsmax ش کرده . (از نظر آوردن تکنولوژی های جدید تر ولی حفظ کردن آنچه در گذشته بوده) مثلا در رفلکشن لومیون 3 الگو مختلف داره که همزمان با هم کار نمیکنن . این به این معنی میشه که لومیون باید هر 3 رو جذاگونه ببره روی RTX یا اینکه به صورت آیتمی این کار رو انجام بده . مثلا در بعضی از فیلتر ها بتونه از RTX استفاده کنه . اون روی سکه این هست که اگه رییل تایم های معماری نتونن از خاصیت RTX استفاده کنن کمتر از چیزی که فکر ش رو بکنیم سرعت آفلاین های گرافیکی مثل آکتین رندر و اف استورم از لومیون بیشتر میشن ! ( در حال حاضر در کارت های 20XX در برخی از صحنه ها سرعت شون تقریبا برابر هست )



11 انتظار ممکن از Lumion11 


این 11 مورد ترکیبی از ویژگی های سوپر حرفه ای و ویژگی های ساده ای هست که قابل قیاس نیستن باهم ولی هرکدوم شون اوکی بشن دل جماعتی شاد میشه . گاه جماعتی اقلیت و گاه جماعتی اکثریت  البته افزایش ریلستیک بودن و بهبود فیزیک نور و واقع گرایی چیزی نیست که در این گزینه ها بیاد و قطعا خواسته ی عمومی هرکسی هست 


1 – آبجکت ها و متریال بیشتر ( ترجیحا fine detail )
2 – ایمپورت کردن المبیک یا ایجاد ابزار انیمیت داخلی
3 – بهبود فیزیک نور امیسیو  Emissive و سایه دار شدن نورهای غیر اسپات
4 – کاهش و یا حذف فلیکر  flicker -(پرش های پیکسلی )
5 – استفاده از RTX برای افزایش سرعت
6 – امکان تغییر فولدر پیشفرض آبجکت های ایمپورتی
7 -ایمپورت کردن کمرا – Traking Camera
8 – افزایش سرعت فیلتر های Advance  ( Reflect – GI )
9 –  شخصی سازی ورودی ها Real Sky – IES – Volume 
10 – تغییر حالت اینپوت تکسچرهای رافنس و گلوسینس
11 – کنترل زد CTRL+Z 


✅نظر شما چیه ؟ از این 11 مورد کدومش برای شما واجب تر هست ؟ آیا 4 موردی که ما از این 11 تا انتخاب کردیم و نظرسنجی کردیم درست بود یا باید گزینه های دیگه ای نظر سنجی میشد ؟ جدای از اینکه نیاز شما کدوم هست به نظرتون لومیون11 دلش با کدوم هاست ؟


انتشار اولین پیش نمایش از لومیون11


صادقانه بخوایم این پیش نمایش رو بررسی کنیم ؛ چیزی غیر از ابجکت و متریال جدید نیست . به صورت عمومی این صحنه با لومیون 11 هم قابل دسترسی هست؛ البته البته البته دیوار کنار پنجره و سقف و فضاهای پشت به نور مبلمان رو  اگه دقیق نگاه کنیم فیزیک خوبی از indirect light ها یا همون پخش ثانویه نور  رو داره نمایش میده . حالا اینکه این جلوه در فیزیک انجین لحاظ شده یا مثل نسخه های فعلی لومیون با کلک رشتی درومده رو زمان مشخص میکنه! منطق حکم میکنه وقتی پیش نمایش از صحنه ی داخلی هست اتفاقی برای نورپردازی صحنه های داخلی افتاده باشه . فضای این پیش نمایش بسیار جذاب هست ولی مهم اینه که چطور به این فضا رسیدن؟ به راحتی و با فیچر های جدید ؟ یا همون
داستان های کلافه کننده قبلی هست ؟ 




37 روز بعد …



و حالا لومیون 11 منتشر شد ! اول از همه تیزر رسمی این انتشار رو با هم ببینیم : 


انت


خوب دوسستان نظرتون چی بود ؟ به کدوم نیاز اصلی شما پاسخ داده شد ؟ بیاین یه برگشت به اون 11 موردی که ما انتظارشون رو داشتیم بزنین . اون هایی رو که فونت شون رو bold کردیم کاملا یا تا حدی در لومیون11 برآورده شدن . در بهترین حالت 3 مورد اوکی شدن که حدس زدن شون همچین چیز سختی هم نبود! و عملا در 8 مورد دیگه لومیون آب پاکی رو ریخته روی دست مون ! فقط کافیه به شبکه های مجازی لومیون سر بزنین و اعتراض کاربران رو نظاره کنین ! احتمالا اون ها حق آب و گل دارن و حرف شون به جایی میرسه ولی ما زیاد نمیتونیم غر بزنیم! ( آخرین باری که در فروم لومیون اظهار فضل کردم بلاک شدم 😁 ) بگذریم بریم ببینین داستان از چه قرار هست : 


دوربین پارالل یا همون اورتوگرافیک

قطعا این دوربین بسیار مهم و حیاتی هست . تا قبل از این ما پلان بدون پرسپکتیو از لومیون نمی تونستیم بیرون بکشیم و اساسا عمود شدن به حجم معماری ممکن نبود . اما اینکه چرا ACT3D بعد از سال ها تازه در لومیون11 به این دستاورد رسیدن احتمالا به خاطر سختی این جریان بوده . اینسکیپ هم چند ماه پیش که این فیچر رو اضافه کرد یه مقدار توی بوق ش کرد( احتمالا واسه اینکه گوش لومیون کر بشه😄 ) ولی توین موشن خیلی سنگین میگه چیزی که واسه شما افتخار هست و اولین آپشن ورژن جدید معرفی ش میکنین واسه ما خاطره ست 😁😂

دوربین اورتوگرافیک در لومیون11

ابزار درونی برای انیمیشن فاز بندی پروژه

شیرین و جذاب ! ولی محدود ! شاید تا یک سال بشه باهاش بازی کرد و لذت برد ولی اونقدرها دست شما رو برای انیمیشن سازی باز نمیذاره  . شاید در ورژن های بعدی این افکت تغییرات گسترده ای بکنه ( با توجه به تحرکاتی که رقباش کردن)

باز باران با ترانه !

کلا لومیون سابقه خوبی در شبیه سازی بارون داره و هر بار دست روش گذاشته , توسعه جانانه ای داده 👌 حالا ما در لومیون11پارامتر Rain streaks رو در متریال شیشه داریم . راحت اضافه میشه . چون توی قسمت افکت بارون هست به راحتی میشه با کی فریم هاش پادشاهی کرد .

متریال شیشه بارانی در لومیون11

آتیش بازی وولومتریک

لومیون آبجکت آتش داشت ولی تا جایی که ذهن من یاری میکنه 7 سال بود دست بهش نزده بود . برای درست کردن آتش خطی یا مودولار باید کلی تقلا میکردیم ولی این ورژن11 لومیون شرایط رو برای شبیه سازی آتش خیلی بهتر کرده . احتمال میره کم کم عناصر وولیومتریک دیگه مثل دود و غبار و آب رو در میان ورژن های پیش رو ارتقا بودن ( به نظر بنده این آبجکت ها خیلی خیلی ارزشمند تر از اضافه کردن درخت و ماشین و … هستن )

متریال جدید آتش در lumion11

نور پذیری بهتر در علف ها

من و شما نیاز نیست کاری بکنیم . خودشون میگن با شیدر علف شون کاری کردن که با نور رفتار فیزیکی تری داشته باشه . یه سری توضیح غلمبه سلمبه هم دادن که بیشتر شبیه نطق شاعرانه ست تا رساله علمی ! ولی از مشاهدات اینجوری برمیاد که AO علف ها تقویت شده .  

بهبود متریال متالیک Carpaint

اگه اشتباه نکنم لومیون قبلا هم این متریال رو در ورژن 8 معرفی کرده بود ولی این بار این متریال در اختیار شما نیست و بهبودش دادن انگار و  به صورت پیش فرض به ماشین ها دادن . شاید برای شما هم پیش اومده باشه که خودتون رو کُشتین و کلی نورپردازی کار رو عوض کردین تا یه رفلکسی روی بدنه ماشین بیوفته و جذاب شه . الان روی خود آبجکت این آیتم متالیک رو گذاشتن که زجر نکشیم ! ( گلی به جمال سلطان متالیک شیدر اینسکیپ ؛ حیف که آبجکت متحرک نداره😒 )

بهبود سایه های Spot و امکان ایمپورت IES

ما می خوایم لومیون فیزیک نورهاش رو ارتقا بده که اینقدر نورهاش اینور اونور صحنه نپاشن و از در و دیوار رد نشن ! بعد اومده همون Spot که آدم وار بود رو تقویت کرده !( دامنه ی میانه نوری رو نمایش میده چیزی که باید از اول اینجوری می بود بعد اسمش رو گذاشتنmicro shadow ) طوری که بوش میاد لومیون اصلا بی خیال فیزیک سایه نورهای دیگه ش شده .😥حالا انصافا اون IES وارد کردن خیلی مفیده اما همون حکایت آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا ! 

چی چی آورده ؟ آبجکت جدید !

دور ذهن نبود که لومیون به روال هر سال و حتی اخیرا به روال میان ورژن هاش بیاد آبجکت جدید اضافه کنه . 401 آبجکت جدید  نسبت به ورژن 10.7 گه شامل اضافه کردن و جمع آبجکت های لومیون رسید به 6224 . دمشون گرم واقعا کار راه انداز هست این آبجکت ها ولی برای کاربری که اوپتیمایز پلیگان بلده و میتونه خودش آبجکت ردیف کنه کاش یه فکری میکردن که این لایبرری رو بشه توی درایو دیگه ای غیر از C آدرس داد ! کی بشه این رو اوکی کنن و به عنوان فیچر برجسته شون معرفی کنن! الله و اعلم !😂(دوستان اگه کسی سواد برنامه نویسی داره ممنون میشیم بیاد روشن مون کنه چرا نمی تونن لایبرری کاستوم تعریف کنین برای کاربر؟ 🤔🙏 )

کاتالوگ آبجکت های جدید در lumion11

متریال جدید هم داریم !

دمت تون گرم که همیشه متریال درست حسابی اضافه میکنین و به کاربر آماتور حال میدین 🌹 مرسی که هستی ما خودمون چلاق بودیم نمیتونستیم PBR ایمپورت کنیم. البته اینقدر مسیر ایمپورت کردن PBR رو سخت پیاده سازی کردین که آدم جون به لب میشه تا متریال فیزیکال بیس بسازه ! بابا مشتی تو که دیسپلیس به این خوبی رو اضافه کردی . یه دستی روی ساختار اینپوت تکسچرت می کشیدی ما عذاب نکشیم سر PBR ساختن. آقا قبول که میخوای ساختار DDS داشته باشی که حجم Vram ما کمتر اشغال بشه دمت هم گرم ولی حتما میشه یه کاریش کرد که این همه انجین دیگه مسیر انپوت تکسچر منطقی تری دارن ! ( تعداد متریال های جدید 61) 

لومیون11 و متریالهای جدید آن Lumion11 دانلود

OSM حرفه ای تر

OSM رو که یادتون هست ؟ یه دیتابیس از کشور های درست حسابی که ساختمون های شهری رو در قالب بلوک های حجمی نمایش میده و ما میتونیم حجم مون رو به راحتی در وسط شهر بذاریم و ( از نظر اینا ایرانکشور درست حسابی نیست😆) حالا توی Lumion11  اومدن یه قابلیت دیگه OSM که تکسچر با کیفیت سطح زمین هست رو ساپورت کردن که از قضا دیسپلیس منت هم داره و جزییات خوبی از جزئیات زمین رو پوشش میده . ( نوش جون کفار😁) 

LiveSync

یه نرم افزاری وجود داره به اسم BricsCAD که به همین برکت من امروز اسم ش رو شنیدم (منظور اینکه یوزر جهانی زیادی نداره) حالا لایوسینک که قبلا برای اکثر CAD ها معرفی شده بود رو برای این بزرگوار هم عرضه کردن و دست شون  هم درد نکنه ولی خوب به بقیه یوزرها چه ربطی داره؟! حالا جالبه زیرش هم هی اسم اسکچآپ و اتوکد و راینو و … رو تکرار کرده که بگه آقا واسه این ها هم دادیم قبلا ها یادتون نرفته که ؟!😂 والا من جای نگارنده ریلیز نوت شون بودم این قضیه رو درگوشی پاورقی جایی ذکر میکردم. آخه ملت هم به خطا می ندازه ! دیشب دیدم یکی از اساتید اینستاگرامی استوری کرده بودن ارتقای لایو سینک لومیون به تکنولوژی BricsCAD  😄😆😆 ای ساربان آهسته تر😂

پالت رنگی RAL

بسیار ساده و هوشمندانه . درسته چیز خاصی نداره ولی به شدت میتونه برای بچه های که دنبال کالر شم و ترکیب رنگ اصولی هستن مفید باشه . نقلی و جمع جور و خوشبختانه جای خوبی هم براش در نظر گرفتن و احتمال زیاد قرار نیست نسخه بعدی جاش رو عوض کنن و ما رو در به در UI جدید کنن !😐

پالت رنگی در لومیون11

دوباره رندر پیش نمایش !

لومیون توی ورژن 9 خودش یه قابلیت ارائه داد که با کلیک روی رندر در بخش movie و photo  میتونستیم بدون رندر کردن نتیجه نهایی رو ببینیم . یعنی یه جورایی زحمت تست رندر گرفتن برای دیدن نتیجه نهایی رو کم کرده بودن. بعد یه مدت کار کردن با لومیون9 کاشف به عمل اومد که خیلی جاها این پیش نمایش خیلی با رندر اصلی فرق میکنه !در حدی که برای من نوعی واقعا این آپشن بلا استفاده مونده. حالا باز یه حالت دیگه پیش نمایش معرفی کردن اسمش رو هم گذاشتن High-quality viewer ولی خودشون میگن همچنان با رندر اصلی فرق داره(انگار فقط داره توی سیاز بزرگتری پیش نمایش میگیره ) . منطقا ما انتظار نداریم چیزی که قرار هست توی 3 دقیقه رندر کنه رو توی پیش نمایش 10 ثانیه ای بهمون نشون بده ولی اینجوری هم نباشه که کلا یه سری چیزها رو محاسبه نکنه ! اصلا یکی به من بگه پیش نمایش در موتور رندری که ادعا میکنه رییل تایم هست یعنی چی ؟!😐 

رندر پیش نمایش جدید در لومیون۱۱ در صفحه فول اسکرین و بزرگ

بعضی فیلترهای آرتستیک روی پانوروما فعال شدن

توضیح خاصی نیست دست شون درد نکنه . تا حالا با لومیون پانوروما گرفتین ؟ تجربه تون رو به اشتراک بذارین از تایم رندرش 🙏

تا اینجا شد ویژگی هایی که لومیون11 به عنوان هایلایت های درجه یک خودش ازشون یاد کرده . بعد از این ها رفته سراغ یه چیزهای کوچولو موچولو که اون هایی که مهمترن رو میگیم:

آموزش های پاپ آپی مقدماتی تعریف کردن که خوراک کاربرای جدید لومیون هست که راه و از چاه تشخیص بدن. 

آموزش های کوتاه و کاربردی برای کاربران جدید لومیون11

رنگ و لعاب محیط کاربری رو باز عوض کردن ! بالغ بر 8 سال هست که هی میگن UI رو ارتقا دادیم UX رو ارتقا دادیم . بابا این ارتقا ته نداره ؟ لومیون کلا 4 تا گزینه داره حالا همین 4 تا رو هی اینور اونور میکنن که تجربه ی جدید داشته باشیم ! کاش یه پارامتر داشتیم به اسم (User Speed) که میشه همون US 😂 تا این ها بفهمن با هر تغییر اینجوری کاربر  نمیتونه سرعت بالایی به دست بیاره و هر سال محیط جدید و غربت جدید ! ( شاید من نوعی حساس ام ) آخه بحث اینه الزاما فرقی هم توی قضیه نمیکنه! اینجوری نیست که بگیم وای زیباتر شد وای زشت تر شد !  

تغییر رنگ آبجکت ها رو گذاشتن کنار پنل بالایی سمت راست (Properties) به درد بخور و دوست داشتنی هست . 

تغییر رنگ آبجکتها در لومیون 11

و بالاخره میتوینن عدد تایپ کنین برای پارامتر ها ! اگه اسلایدر تنظیم عدد پارامترها رو دوست نداشتین و گاها سخت به عددی که میخواستین میرسیدین ( البته میشد با گرفتن پزینه شیفت تغییر اعداد رو نرم تر کرد )  الان میتونین با زدن گزینه T کنار اون پارامتر عدد تایپ کنین . شیرین و کاربردی . 

تایپ عدد پارامتر در لومیون 11

پروکسی کمکی برای LOD یا همون  (Level Of Detail) . همون طور که میدونین وقتی توی لومیون از احجام دور میشدیم  سیستم LOD لومیون  جزییاتی نمایشی اون آبجکت رو کم و کم تر میکرد .حالا مثل اینکه برای سبک تر شدن این قضیه از یه جایی به بعد شاهد باکس های نام آشنا پراکسی هستیم.عملا تمام این جریان برای سریع نگه داشتن ویوپورت هست و در سرعت رندر تغییری ایجاد نمیکنه. 

پراکسی یا همون پروکسی در لومیون11

آبجکت های خود لومیون رو می تونین در هر راستایی که خواستین بچرخونین! قبلا اینجوری بود که فقط در حول محور Z میشد چرخوند ! ( چه حرص هایی که نخوردیم بعضی وقت ها )

چرخش آبجکت های خود لومیون در همه ی جهات

پارامتر رندوم سایز ازتون عدد میگیره و دیگه کشکی کشکی واسه خودش تغییر سایز نمیده . 

20% سرعت بیشتر برای کاربران ویندوز 10 به لطف بهبود زیرساختی که مایکروسافت در بیلد2004 ویندوز 10 ایجاد کرده . برای استفاده از این قابلیت کافیه درایور کارت گرافیک تون آپدیت باشه و بلید ویندوز10 تون بالاتر از 2004 باشه و تیک Hardware-accelerated GPU scheduling رو فعال کرده باشین . ( البته گفته میشه این افزایشسرعت در صحنه های بسیار سنگین مشهود هست )

دسته بندی جدیدی با عنوان Nature توی آبجکت های سبزینگی ایجاد کردن و یخورده هم بعضی عنوان و دسته بندی ها رو جا به جا کردن . بالاخره تعداد آبجکت ها داره هر سال زیاد میشه و باید دسته بندی ها رو بهبود بدن . برای ما که هر سال داریم پکیج23000 آبجکت اسکچآپ رو آپگیریت میکنیم ؛ کاملا قابل درک هست سختی این جریان . 

دسته بندی آبجکت جدید در lumion11

شدت افکت رفلکت قابل تنظیم شد. ساده و مفید .

تغییرات مثبت افکت رفلکت در ورژن جدید لومیون

و چند تغییر ریز دیگه و کلی باگ فیکس که معمولا لیست بلند بالایی داره در ارائه ورژن جدید هر نرم افزاری . حالا اگه تمایل پیدا کردین دقیق یادبگیرین این تغییرات چطور پیاده شدن و چطور باید ازشون استفاده کنین ؛ کمپانی ACT3D یه ویدئو خوب منتشر کرده که دقیقا شما رو در جریان تغییرات Lumion11 قرار میده . ویدئو خدمت شما :  

جمع بندی

دوستان زیادی از ورژن 9 به این طرف از بنده زبان نقد تند برای لومیون شنیدن و میگن خوبه که چرا بدش رو میگی و اگه بده چرا استفاده میکنین ؟ واقعیت امر اینه که ما هیچ وقت نمیگیم لومیون بده ولی چند سالی هست ریل قطارش اون مقصدی که من نوعی نیاز داشتم نرفته . بنده همچنان 30 تا 40 درصد از پروژه های انیمیشن ایم رو با لومیون انجام میدم چون در بعضی از پروژه ها نمیشه جایگزینی براش گذاشت .  برای من نوعی لومیون داره شبیه کمپانی اپل میشه ؛ معروف ؛ قدرتمند و جذاب با رقبایی چالاک و تازه نفس و ارزون تر ! ( در مثل مناقشه نیست حالا نیاین بگین اپل چشه 😐 )

لومیون نتونسته پاسخی شایسته به تکنولوژی RTX بده و قبلا هم گفتیم که اگر بخواد این اتفاق بیوفته به صورت بخش بخش میوفته ولی در ورژن11 لومیون ما هیچ اسمی از RTX برای ارتقای سرعت ندیدیم😥 از طرفی ضعف لومیون در فیزیک نورهای مصنوعی و AO باعث میشه غول تنبل بهترین گزینه برای همه ی انیمیشن های معماری نباشه .

از همین تریبون اعلام میکنیم که به احتمال زیاد اگه عمری باقی باشه نوروز 1400 کمپآپ لومیون رو برگزار میکنیم! دیگه وقتش رسیده بعد از سال ها کناره بودن از آموزش این بزرگوار؛ آستین رو بالا بزنیم و نشون بدیم کار هر کس نیست خرمن کوفتن😉

نمونه رندر لومیون 11

مثل تمام این 5 سال؛ اولین مرجعی خواهیم بود که نسخه کرک شده رایگان لومیون11 رو برای دانلود قرار میده . 😉

مثل همیشه منتظر کامنت ها ونظرات شما هستیم . نشه فقط وقتی کرک رو گذاشتیم اینجا شلوغ بشه😅❤

مطالب پیشنهادی

14 پاسخ به “لومیون11-Lumion11”

  1. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام. فکر می کنم حالا علاوه بر آبجکتهای جدید که در هر ورژن اضافه میشدن همون بعد نور های ثانویه بهبود پیدا کرده باشه. مثلا چیزی که در پیش نمایش مشخصه محل اتصال کوسن ها روی مبل رو ببینید خیلی طبیعی تر از گذشته محاسبه شده.

    • نبی سروی گفت:

      سلام حامدجان 🌸
      بله همینطور هست . منتهای مراتب الان هم میشه با جا نمایی چند رکتنگل لایت این حس رو تا حد خوبی ایجاد کرد و ما امیدواریم در این صحنه خود فیزیک نور پیشرفت کرده باشه نه با کلک و ترفند های فعلی که میزنیم

  2. کامنت سایت قبلی گفت:

    ین لومیون لعنتی سر لج داره با خودش بعید میدونم محاسبه نور تغییری کرده باشه و طبق معمول کلک هست
    تویین موشن با انیمیشن هایی که اضافه کرده مثل درب های که خیلیم ساده هست ولی عاالیه نشون میده مسیر درستی رو در پیش گرفته آنرییل
    قول شرف میدم تو چند سال آینده اگر اتفاق خاصی تو پشت صحنه رخ نده تویین موشن با اختلاف فاحش جای لویون رو میگیره تو مقوله ی انیمیشن

    • نبی سروی گفت:

      سلام بر صادق کاظم نشان عزیز 😅😄

      سر لج که نداره 😁 تغییرات به اون صورت که ما میخوایم براشون ساده نیست . سال ها تووین موشن و لومیون رقابت کردن . یه چیزی شبیه به انویدیا و ای ام دی . وجود دیگری برای رقابت و پیشرفت الزامی بود و هست . Epic گیمز به قول خودت خیلی خوب داره تووین موشن رو توسعه میده و عین آب خوردن فیچر اضافه میکنه . به عنوان کسی که دارم سال ها با لومیون کار میکنم و حرکت کردن توش مثل قدم زدن توی حیاط خونه م می مونه واقعا نمیخوام لومیون عقب بیوفته از رقیب سنتی ش . D5 و Enscape هم خوب فشار رقابت رو زیاد کردن! ولی نمیشه با همه شون کار کرد ! قواعد یکی ه ولی سرعت داشتن ناشی از عادت توی پروژه اهمیت بالایی داره واسه همین تا کارد به استخون نرسیده همیشه سعی کردم نرم افزار فعلی رو حفظ کنم .(امیدوارم هیچ وقت مجبور به مهاجرت کامل به تووین موشن یا D5 نشم😄)

  3. کامنت سایت قبلی گفت:

    سلام مهندس سروری گرامی . من لومیون رو توی سایت مصطفی3دی با مقاله ی عالی شما شناختم و 4 سالی هست بسیار درگیرش شدم و ازش لذت میبرم و نسبت به همکاران درامد بهتری دارم.یادش به خیر چه بحثی میکردیم باهاتون که این کارتونی چیه! فقط وی ری حلال مون کنین خلاصه 😂

    • نبی سروی گفت:

      😁😁😁😁😁😁
      میتونم ساعت ها به قسمت آخر پیام شما بخندم و حتی گریه کنم. 😄
      سال ها پیش باید برای اینکه آقا این نرم افزار به درد بخور هست بحث میکردیم و حالا باید سر اینکه آقا نقطه ضعف هاش رو قبول کنین و دیگه اینقدر هم بزرگش نکنین بحث کنیم😄
      امیدوارم هر جا هستین بی حاشیه و بی بحث باشین و سر هیچ نرم افزاری تعصب نداشته باشین 🌹

  4. سید نواب تقوی گفت:

    سلام و عرض ادب
    بسیار جالب و جامع بود
    چقدر خوبه سایت شما بدون تعصب یه نرم افزار نقد میکنه
    سایت های دیگه بیا ببین چه دادار دودوری راه انداختن عین 20.30😅البته فکر کنم برای کسب درامده …

    • نبی سروی گفت:

      ممنون جناب تقوی عزیز 🌹
      نقد باید منصفانه باشه وگرنه بالا و پایین نرم افزارها دیده نمیشه .
      20 و 30 رو خوب گفتین😂😂😂 اصلاح رو باید از خودمون شروع کنیم😉

  5. حمید گفت:

    خیلی عالی بود ممنون از زحماتتون

    • نبی سروی گفت:

      سلام وقت تون به خیر باشه🌹
      ممنون از حضورتون .

  6. علی گفت:

    خدا خیرتون بده که مثل همیشه بی چشم داشت اطلاعات به روز رو در اختیارمون میزارید

    • نبی سروی گفت:

      سلام عزیز وقت تون به خیر باشه🌹
      به لطف انرژی دوستانی مثل شما پایدار می مونیم 🌹

  7. محمد گفت:

    دمت گرم مطالب مفید بود . و یک سری صحنه اماده هم اضافه شده که اونام جالب بودن

    • نبی سروی گفت:

      سلام عزیز وقت تون به خیر باشه🌹
      صحنه ی آماده و تغییر سمپل های اولیه نباید به عنوان کاربر ما رو خوشحال کنه , یخورده باید سطح مطالبات رو بالا تر برد 😅

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.