⚠️🔍 هاست دانلود ما دچار اختلال موقتی شده و در حال حل این مشکل هستیم , با تشکر از شکیبایی شما ⚠️🔍

دانلود و بررسی اسکچاپ21

تاریخ انتشار: 1399/08/29

نویسنده: نبی سروی

تعداد بازدید: 8758

اشتراک گذاری:

دانلود و بررسی اسکچاپ21

دانلود اسکچاپ2021 یا همون  Sketchup2021 در انتهای صفحه🖐

شعار کمپانی در هنگام انتشار اسکچاپ2021 : ساختن پایه های موفقیت!

این شعار این حس رو میده که رفقا یه سریالی رو پیشنهاد میکنن ولی میگن فصل اولش جالب نیست ولی از فصل بعدی خوب میشه ! توی فصل اول کارکتر ها رو معرفی میکنه و زیربنای داستان رو میسازه وبعدش میترکونه ! حالا کاری نداریم 50 درصد این پیشنهاد ها تا فصل آخرشون همچنان دارن زیر بنا میسازن😂 وقتی شروع کردم به خوندن جملات اولیه رییلیز نوت اسکچاپ2021 گفتم نبی زدی تو خال ! خبری نیست این ورژن! چون پاراگراف اول شروع کردن به نالیدن از پندمیک کرونا و تاثیراتش بر دنیا ! یه جوری که انگار داشتم ژورنال پزشکی میخوندم😂 یه حسی شبیه به اینکه سرمربی بعد بازی میگه زمین کج بود و چمن خیس بود و از این حرف ها 😂

لوگو ها رو عوض کردیم ! ( ته ته تهش 5000 دلار دادن لوگو دیزاینر )

بابا لومیون که از پادشاهان فیچر آبکی هست نمیاد از تغییر لوگو به عنوان فیچر استفاده کنه ! چرا چنین میکنین شما؟! الان از تغییر لوگو چه پایه هایی باید برای موفقیت دربیاد؟! 😁 حالا انصافا لوگوها خیلی شیک شدن و یکپارچه و مفهوم برند و هویت پیدا کردن . راستی فایل اسکچاپ سری لوگوهای جدید رو واسه دانلود گذاشتن اگه خواستین میتونین از اینجا دانلود کنین😉

خانوم سامِل ! آدمک جدید اسکچاپ

تویSketchup2021 قراره خانوم سامل رو در مجاورت آکس اسکچاپ نظاره گر باشیم ! خانوم سامل مسئول استراتژی برندینگ اسکچاپ هستن (فکر کنم این بهشون گفته هزینه ای که میخواین روی توسعه بکنین رو بدین ما تبلیغات میکنیم بیشتر میفروشین😂) خلاصه توضیحات بیشتر در مورد ایشون و عکس های خانوادگی شون رو میتونین از اینجا ببینین 😁😅😅😅

آدمک وسط اسکچاپ21

از فردا باید بشینیم و طرح ماگ اختصاصی مون رو که به فالوورهای پیج اینستاگرام مون هدیه میدیم عوض کنیم ! بالاخره سرکار خانوم سامل رو یه جوری باید توی طراحی ماگ مون جا بدیم . 🤔😒

sketchup-mug

آنالیز و تحقیقات آب و هوا برای طراحی شما

انصافا ویژگی جذابی هست و بسیار کمک دست معمار اقلیمی میشه ولی متاسفانه بر بستر کلود هست😶 یعنی برای دستیابی به این دوست عزیزمون باید لایسنس اشتراکی قانونی اسکچ اپ رو خریده باشیم ! همون طور که اسکچآپ مدلینگ رو ساده کرده توی این ویژگی اومده بررسی تاثیرات جوی روی طراحی رو ساده کرده . البته اگه یادتون باشه توی بررسی اسکچاپ19 خدمت تون گفتیم که استدیو اسکچآپ محصول جدید از تریمبل هست که آنالیز تمام و کمال انرژی رو توی خودش داره(Sefaria) . انگار این ویژگی جدید Sketchup 2021 برای کسایی هست که به آنالیز جوی برای طراحی اقلیمی در اسکچآپ نیاز دارن ولی نه در حدی که بخوان سالی 900 دلار بیشتر بابت استدیو اسکچاپ یا همون سفاریا و اوم همه ویژگی حرفه ای آنالیز انرژی بدن . برای اطلاع دقیق از نحوه ی کارکرد این ویژگی میتونین به این صفحه برین . ( از قضا نویسنده ش خانوم سامل هست )😄

محاسبات اقلیمی در اسکچ اپ
محاسبه انرژی در اسکچاپ
محاسبه سایه اقلیمی در اسکچاپ

کامپوننت های زنده ! Live Component

داینامیک کامپوننت اسکچاپ رو که میدونین چیه ؟ یه حالتی از کامپوننت های اسکچاپ که قابل تغییر هستن با توجه با پارامترهایی که سازنده شون تعریف کرده. حالا همون جریان روی امکانات جدید زبان Ruby اسکچاپ پیاده شده و ساخت کامپوننت قابل تغییر رو راحت تر کرده و همچنین آپشن های متفاوت و بیشتری رو فراهم کرده . یعنی در نهایت آپشن هایی که دست کاربر میاد برای تغییرات وسعت و تنوع بیشتری گرفتن .وقتی داشتم با لایو کامپوننت های نمونه ای که فعلا خودشون در 3Dwharehouse اسکچاپ منتشر کردن کار میکردم حس کردم دارم با اسمبلی پلاگین پروفیل بیلدر  کار میکنم ولی با محدودیت های بیشتر و البته نیازمند اینترنت و به تبع سرعت واکنش کمتر .(حداقل برای ما در ایران😄 )

لایو کامپوننت اسکچاپ21

فولدر بندی و سرچ در tag

همون طور که میدونین از اسکچاپ20 دیگه ما layer نداریم و اسم ش رو گذاشتن tag و خط چین شدن رو بهش اضافه کردن . حالا به این بخش تگ فولدر بندی و سرچ اضافه شده . یعنی میتونین چند تا لایه ( ببخشین تگ 😅) رو داخل یک فولدر بذارین و یا اگه خیلی شلوغ پلوغ بود با سرچ کردن پیداشون کنین سریع . جالب بود ولی به اینا میگن آپدیت جزئی . 

فولدر بندی و سرچ در tag

همون طور که میدونین از اسکچاپ20 دیگه ما layer نداریم و اسم ش رو گذاشتن tag و خط چین شدن رو بهش اضافه کردن . حالا به این بخش تگ فولدر بندی و سرچ اضافه شده . یعنی میتونین چند تا لایه ( ببخشین تگ 😅) رو داخل یک فولدر بذارین و یا اگه خیلی شلوغ پلوغ بود با سرچ کردن پیداشون کنین سریع . جالب بود ولی به اینا میگن آپدیت جزئی . 

این یک شروع بود !

چه قدر میشه به این جمله اعتماد کرد ؟ در پایان ریلیز نوت اسکچاپ21 عنوان کردن قرار هست در سال 2021 میلادی قراره آپدیت های خوبی برای نسخه 21 اسکچ اپ بدن. البته بعید به نظر میرسه این آپدیت ها چیز دندون گیری باشن. بذارین یه جمله از نقد و بررسی های اسکچاپ های قبلی اینجا کپی کنیم :  

همون طور که قبلا در نقد و بررسی اسکچاپ2020 و در  نقد و بررسی اسکچاپ2019 و همچنین نقد و بررسی اسکچاپ2018 گفتیم ؛ تغییر ساختار ویوپورت اسکچاپ به دلایل بسیاری حاصل نمیشه یا حداقل فعلا که نشده و اسمی هم ازش نیست.

پس اگر به دنبالچ چند ده میلیون پلیگان بازی هستین به Cinema4D , 3DsMAX , Blender و … کوچ کنین . اسکچاپ فعلا برای معمارانی هست که از نصف ظرفیت ش هم استفاده نمیکنن و به ساخت و پرداخت فرم و فضا بدون آبجکت سنگین علاقه دارن. 

اسکچاپ از قدیم تا همین امروز بهبودی زیادی در آستانه تحمل ویوپورت ش نداشته  .😎 اساسا نرم افزارهای CAD پیشرفت چشم گیری در  ویوپورت نداشتن ( اسکچآپ از لحاظ هایی CAD محسوب میشه ) . برای مطمئن شدن هم کافیه آبجکت سنگینی که میخواین به زحمت و کندی وارد اسکچآپ کنین رو ببرین وارد Revit یا AutoCAD یا Rhino یا امثالهم کنین و ببینین اونجا ها هم داستان داره. کلا برخورد با آبجکت های پلیگانی در نرم افزارهای CAD یا NURBS مکافات عمل هست . اسکچاپ ابزار کمک دست معمار هست و ویوپورت قدرتمند برای به چالش کشیدن آبجکت ها یک درخواست ویژوالی ! اگه به این موضوع اصرار دارین ما مجموعه ای از راه حل ها برای استفاده از آبجکت های با کیفیت در اسکچاپ رو در این آموزش جمع آوری کردیم. 

اسکچاپ در مسیر کلودی شدن در مسیر تکنولوژی ارائه

ما همیشه به این مسئله اشاره کردیم و در مطالب قبلی مون چه در وبسایت و چه در پیج اینستاگرام و چه در تلگرام مون گفتیم ! آقا اسکچآپ میخواد بشه اولین و قدرتمند ترین نرم افزار در دوره ای که مدلینگ از شکل کلاسیک خودش خارج میشه و بر پایه ی هالو لنز مایکروسافت دنیای دیگه ای ورق میخوره ! حالا اینکه هالو لنز حالا حالا ها گرون هست و کاربری عمومی نداره و شاید تا اون موقع دنیا تموم شده باشه و این حرف ها بماند! 😂 امسال هم باز با یک ویدئوی دیگه پیشرفت خودشون در این زمینه گزارش کردن :  

به کمرشون بخوره نه ؟! 😂 ما و شما دنبال چیز دیگه ای از اسکچاپ هستیم😀 آرزو بر جوانان عیب نیست 😀 بیاین یه کم گپ بزنیم ؛ آیا اسکچاپ ابزار کافی برای شما به عنوان یک معمار هست ؟🤔

برای دانلود اسکچاپ2021 به همراه کرک از این قسمت می تونین اقدام کنین : 👇👇👇👇👇👇👇

مطالب پیشنهادی

21 پاسخ به “دانلود و بررسی اسکچاپ21”

  1. رضوان گفت:

    اون خانم سامل حاصل بلک لایوز مَتری هست که چند وقت پیش بحثش داغ شده بود، تو فروم اسکچاپ هم یه تاپیک مفصلی ملت راه انداخته بودن که چرا تا حالا یه سیاه پوست نذاشتین و شما نژادپرستین و این داستانا ??? اینا هم طی یک حرکت هالیوودطور اومدن شخصیت اصلی این سیزن‌شون رو یه سیاه‌پوست (و از قضا خانم) انتخاب کردن ?
    جدای از حواشی، همون‌طور که خودتون هم بهش اشاره داشتین خیلی بعیده که اسکچاپ آستانه‌ی تحمل پالیگانش رو بالا ببره. توصیه می‌کنم کسایی که به رندرینگ رئالیستیک علاقه دارن گزینه‌های دیگه‌ای مثل تری‌دی استودیو مکس رو امتحان کنن که سردردش کمتر از رندرینگ رئالیستیک تو اسکچاپه ?

    • نبی سروی گفت:

      سلام رضوان جان ?
      چه جالب‌ نمی دونستم از این جنبش ها هم توی فروم اسکچآپ را میوفته ?‌خیلی هم دیگه تحویلش گرفتن .?
      به هر صورت اگه پلیگان دوست داریم باید بریم سراغ نرم افزارهای پلاگین دوست که واقعا مکس از خیلی جهات توی معماری گزینه ی اول این نوع انتخاب هست .

  2. سلمان گفت:

    سلام جناب سروی مثل همیشه عالی بود
    انصافا ترکیب اطلاعات درست با زبان طنز ایرانیزه شده تون امضای منحصر بفرد پست های نقد و بررسی تونه
    ممنون

    • نبی سروی گفت:

      سلام سلمان عزیز?
      ممنون از نظر لطف شما و اینکه حضور دارین و کامنت میدین? عمر باشه همچنان در خدمتیم .

  3. محمد خادم گفت:

    سلام
    من آدم خیلی سخت پسندی هستم
    اما از سایت شما و نحوه نگارشتون فوق العاده خوشم اومده
    خیلی خوبه که نظر خودتون رو با طنز راجبه هرچیزی مینویسین به جای اینکه یک متن خشک و روزنامه ای بنویسین
    موفق باشید

    • نبی سروی گفت:

      سلام جناب خادم?
      ممنون بابت دقت نظر و لطفی که به بنده و وبسایت دارین .
      در کنار دوستانی مثل شما آدم انرژی مضاعف میگیره .

  4. محمد خادم گفت:

    فقط یک نکته خیلی مثبت اسکچاپ 2021 رو به نظر من جا انداختین
    تقریبا حجم فایل های اسکچاپ 2021 نصف حجم نسخه های قبلی در میاد
    مثلا اگه خروجی 2021 فایلتون بشه 20 مگ خروجی 2020 و پایین تر بالای 35 مگ حجم فایلشونه

    • نبی سروی گفت:

      سلام جناب خادم ?
      این ویژگی رو خود کمپانی در لانچ ش عنوان نکرد و ما هم بعدش خودمون متوجه ش شدیم .
      منتها الان هم بنده فکر نیمکنم چیز مهمی باشه چون قرار نیست با این کاهش حجم اون فایل از نظر پردازش سبک تر باشه و برای اسچاپ و میشه گفت :
      خر همون خره فقط پالون ش عوض شده ??

  5. رونیکا گفت:

    اسکچاپ۲۰۲۱

  6. mtd گفت:

    سلام وقت بخیر
    ممنون از سایت خوبتون، خواستم بدونم vray برای اسکچ آپ 2021 آمده و اگر آمده شما برای دانلود نمیذارید؟

    • نبی سروی گفت:

      سلام وقت تون به خیر باشه?
      متاسفانه در قبال این موتور رندر کم لطف بودیم و فرصت کافی برای پوشش ش رو نداریم ( سعی میکنیم چیزهایی که خودمون کار میکنیم رو پوشش بدیم )

  7. مهدی یار مظفرجلالی گفت:

    من به عنوار یک معمار به دنبال یک آزمایشگاه معماری هستم تا در آن معماری خود را به ورطه آزمایش بگذارم . اسکچ آپ در پدیده هایپر رعال به نماش گذاشتن ایده ها یک پروژه شکست خورده حساب می شود . صرفا نرم افزاری سبک و راحت برای دوران دانشجویی می توان قلمداد کرد یا پروژه های سطحی بازار ایران . یک ابزار معماری قوی اصلا نیست . به عنوان مثال شما در تریدی مکس میتوانید مدلسازی کاملا رعال داشته باشید و در انجین هایی مانند یونیتی و انریل به لحاظ متریال و حس محیط آنرا ورطه آزمون بگذارید . آیا چنین چیزی برای اسکچآپ ممکن است . بعید می دانم . با اینکه بیشتر از تریدی مکس با اسکچآپ کار میکنم اما این محیط بسیار ضعیف است یا حداقل پتانسیل های آزاد شده ندارد.

  8. علی غفاری گفت:

    سلام وخسته نباشید-من اسکجاب 2021رونصب وکرک میکنم ومیره داخل تا کمی موس رو حرکت میدم ازبرنامه خارج میشه ؟ مشکل ازچی میتونه باشه ؟؟

    • نبی سروی گفت:

      سلام وقت تون به خیر باشه ? .
      با ورن های دیگه ش مشکلی نداشتین ؟

  9. علی غفاری گفت:

    سلام وقت تون به خیر باشه ? .
    با ورن های دیگه ش مشکلی نداشتین
    فک کنم اسکچاب کارت rtxرونمیشناخت صحنه سنگین بود هنگ میکرد اسکچاب روبهش دادم فعلامشکل حل شده

    • نبی سروی گفت:

      کارت های سری30XX مشکلی با اسکچاپ ندارن
      با این حل مدل کارت تون رو توی فروم رسمی اسکچاپ سرچ کنین ببینین کسی چیزی گفته یا نه .

  10. الهام گفت:

    سلام جناب مهندس سروی وقتتون به شادی . میخواستم بپرسم آیا اینسکیپ 3 روی ورژن 2021 اسکچاپ جواب میده ؟ روی ورژن 2020 چطور؟ممنونم از شما

    • نبی سروی گفت:

      سلام وقت تون به خیر باشه ?
      روی 2020 که اوکیه ولی برای 2021 فکر کنم 3.1 و 3.3 باید جواب بدن . خود 3 قبل از انتشار اسکچاپ 2021 اومده بود فکر کنم.

  11. نفیسه حسینیان گفت:

    سلام وقتتون بخیر من تقریبا یک ماهی هست که می خوام نرم افزار رو دانلود کنم متاسفانه قابل دانلود نیست. با پشتیبانی هم تماس گرفتم متاسفانه باز هم اقدامی صورت نگرفت.
    چه کنم؟

    • نبی سروی گفت:

      سلام وقت تون به خیر باشه 🌹
      لینک سالم هست – الان هم خودم چک کردم مجدد .
      اینترنت ایران توی این چند ماه به شدت عجیب غریب شده ؛ سایت خودمون بعضا برای من باز نمیشه ؛ حتی سایت هایی که دامنه ایرانی دارن هم همینطور. هر چی هست از ISP اینترنت شماست و به احتمال کمتر از Browser شما. این ها رو تغییر بدین و امتحان کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.