فراخوانی مدیریت به این تاپیک

برای فراخوانی مدیریت ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.

""بزرگ ترین پکیج ممکن از آبجکت های اسکچ آپ با طبقه بندی فارسی ! 23000 آبجکت ناقابل ! کانورت شده از 3دی مکس و یا دانلود شده از منابع اصلی و فرعی تهیه ی آبجکت های اسکچ آپ ! منتشر شد ! برای اطلاعات بیشتر کلیک کنین"""
عدم نمایش اطلاعیه

انیمیشــن کوتـاه ADAM

1396/9/10

 

 


 

 

 

 

 


⭐️       به  دنیـــای  "  مـــوتورهای بــازی ســازی  "  خـــوش اومدید      ⭐️
 
به دنیای داداش بزرگ های لومیــــون ... !
( در ادامه بیشتر توضیح میدیم که چرا ! )


البته قرار هست انیمیشن Adam رو بررسی کنیم باهم ولی خب اسمشون Game Engine هست نه  Animation Engine ... !   😊

 

 

 

 


🔖   شاید براتون کلید واژه هایی مانند گیم انجین ( Game Engine ) ، یونیتی ( Unity ) ، آدام ( Adam ) ، سینماشین ( Cinemachine ) و استودیو آتس ( Oats ) ناآشنا باشه ...  🤥
 
به خاطر همین ، تصمیم گرفتیم از اول کار برای شما موضوع رو توضیح بدیم  ... به طور خلاصــه و مفیــد  👌🏻

 

 

 

🔖  لیست زیر نگاهی سریع هست به تیترهای این مقاله : 

 

 

 

 

 

 

 

🔍    یونیتـــی چی هست  ؟!     🔎

 

🔖   در دسته گیم انجیــن هایی مانند آنریل ( Unreal ) ،  کرای انجین ( Cry Engine ) ، لامبریارد ( Lumberyard ) و ... قرار داره ...
 
🔖  میتونه جزوی از پایپ لاین تون ( pipeline  ، مسیر نرم افزاری ) باشه به عنوان مثال : Sketchup - Unity   یا  3dsmax - Marvelous - Unity   یا    Revit - 3dsmax - Unreal   یا ...
 
🔖  به عنـــوان فرایند هایی مانند : رندرینگ ( Rendering ) ، انیمیتینگ یا انیمیشن سازی ( Animating ) ، بازی سازی (  Game Development ) ، فراهم سازی خروجی برای پروژه های جدیدی مانند VR , AR و MR ( به ترتیب واقعیت افزوده ، واقعیت مجازی ، واقعیت آمیخته ) ، فراهم سازی خروجی فایل اجرایی ( exe. )
و سایـــــر فعالیت هایی بی شمار دیگه [ که مشترکن بین همشون ]

 

 

⛔️   توجه داشته باشین که
اساسا گیم انجین ها ، برای  " مدل سازی "  شکل نگرفتن و نخواهند گرفت ...
البته  کامپوننت ( به فارسی افزونه ) هایی در این زمینه کدنویسی شدن جهت " کمک کردن " به این فرایند  و کار راه افتادن کاربر در خود گیم انجین   

 

 

 

 

🔖  اینکه در اول صفحه نوشتیم :   دنیای داداش بزرگ های لومیــــون !
شاید تعجب کنید و بگید یعنــی چــی ؟!  لومیون مگه جزو دسته های گیم انجین هست ؟!
باید بگیم :   بلـــه ، درسته ... !

 
🔖  یونیتی ، آنریل ، لامبریارد و ... نسخه پیشرفته تر و با تنظیمات بیشتر لومیـــون هست !

برای این گیم انجین ها ،  پلاگین ( Plug_in ) و افزونه ارائه میشه و هرکدومشون پیجی مخصوص برای ارائه و فروش این محصولات دارن .

 
🔖  برای خود نرم افزار لومیون ، همین اتفاق ها رو برنامه ریزی کرده بودن که یک دفعه سردر آورد از رییل تایم معماری !   😊
در حقیقت نرم افزار هایی مثل تویننموشن ، لومیون ، یونیتی و ... در یک خانواده هستن !  💡
 


 

 

 

 

 

 

 


🔖  روز به روز  ، از درصد میانگین متوسط جمعیت بازی سازها کاسته میشه و گروه های آماری جدیدی به این حوزه وارد میشن مانند قشر معماران ...

 

اگر نمونه کاری تا الان از این رشته مهندسی ندیدین ، حتمن به کانال BestArchViz@  سر بزنید و آثار دیدنی در این حوزه رو ببنید و بررسی کنید ... شاید باعث بشه بیشتر علاقه مند بشین با این دنیای بی انتهای موتورهای بازی سازی !

 

   

 


🔖  از گروه های دیگه ای که وارد شدن به این حوزه و یونیتی هم استقبال گرمی ازشون کرده ، قشر فیلــم ســازان هست !   🤔
در ادامه بیشتر توضیح میدیم که به چه صورتی مورد حمایت قرار گرفتن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

🔍   قضیه انیمیشن " آدام " چی هست ؟!     🔎

 

🔖  آدام یا به عبارت انگلیسی " Adam "  ، اسم سری انیمیشن های کوتاهی ( Short-Animation ) هست ( البته ممکن هست در آینده ای نزدیک به انیمیشن های بلند ملحق بشه )  که به صورت کاملا رییـــل تایم ( Real Time یا به عبارت فارسی بلادرنگ ! ) در گیم انجین یونیتی ( Unity ) خروجی گرفته شده است ...
 

 

 

اگر با کلید واژه " Real Time " آشنا نیستین ، بزارید براتون  یک مثال قابل فهم بزنیم  ..
🔖  Chris Harvy ( کریس هاروی ) مدیر VFX ( به عبارت فارسی جلوه های ویژه ، Visual Effects ) استودیو آتس میـــگه  :


شما میتونید کلاه سر شخصیت آدام بزارید ، دکمه Play رو بزنید ( منظورشون تو محیط یونیتی هست ) و بعد انیمیشن رو با آدام کلاه به سر ببینید  !   😊


فک کنم چراغ بالای سرتون روشن شده باشه تا الان  💡  :)

 

 

 

 

 

 

🔖  اگر بخواهیم بیشتـــر توضیح بدیم از  سیر داستانی  شخصیت " آدام " ، میتونیم بگیم ایشون یکی از ربات هایی هست که بدنشون در قالب یک مجموعه آهنی دراومده و خودشون هم اطلاعی ندارن که چه کسی این بلا رو سرشون آورده !
 
🔖  در قسمـــت دوم  ،  شخصیت Sebastian ( همون شخصیتی که در قسمت اول ربات هارو آزاد کرد ) کمی به مخاطب و به آدام [ بدبخت ! ] در واقع ، توضیح میده که شستشـــوی ذهنـــی باعث شده است شما چیزی یادتون نیاد و اینکار از قصد انجام شده ...
در ادامــــه ،  از شخصی که از همه ی این ماجراها خبر داره و میتونه گذشــته آدام ها رو بخونه میگه ...
شخصـــی به نام Mirror ...

 
🔖  در قسمــــت سومی که منتشر شد ، تا کمی موضوع شفاف سازی شد ولی باز هم بسیاری از مباحث در حاله ای ابهام قرار داره و فیلم نامه نویس به این زودی نمیخواد همه پشت صحنه هارو فاش کنه !   😊
 

 

 

" شخصیت ADAM "  رو در عکس زیر میتونید مشاهده کنید :


 

 


 

 

 

 


علــــت اینکه این انیمیشن اینقد سر صحبت ها افتاد و یونیتی این موضوع رو Hot کرد ..
دو دلیــــل  بسیار ساده ای داره  :

1- اتفاق بزرگی که در گیم انجین Unity صورت نگرفته بود با این
کیفیت ( دقت کنید گفتیم در یونیتی نه در رقبای اون مثل آنریل و کرای و ... )

2- حرکت
ریسک پذیری که تا به حال در Game Engine ها انجام نشده بود ، یعنی فیلـــم سازی👌🏻
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

🔍     سازنده " Adam " کی هست ؟!       🔎

 

🔖  کارگردان و نویسنده ( writer-director  ) آدام ، Neil Blomkamp ( نیل بلومکمپ ) ، شخصی هست با سابقه درخشان در 3 فیلم مشهور به نام : District 9, Elysium و Chappie که بازخورد بسیار خوبی مواجه شد ( فیلم Distric 9 امتیاز 8 از 10 درسایت IMDB گرفته )


 

 

 

پس نتیجه میگریم ، پشت سر آدام ، شخصیت هایی با سابقه ای مثل بلومکمپ هستن !
  
" تجربه "  ، کلیــد طلایــی  🔑  هست که در موفقیت محصول تاثیر به سزایی داره ...  

 

 

 

 


🔖  برادران بلومکمپ ( Blomkamp )  در اوایل سال 2017 ، تصمیم به راه اندازی استودیو Oats ( آتس ) گرفتن .
دقت داشته باشید این استودیو از آغاز ، با یونیتی کار نکردن و انیمیشن آدام شروعی بود برای تست فیلمسازی در دنیای گیم انجین هایی مانند یونیتی .


 


و این جدیدترین عکس از گروه آتس هست تا به الان 
گروهی یکپارچه ، پرتلاش و خستگی ناپذیر  wink





برادر نیل ( Neil ) ، مایک ( Mike ) رو در انتهای عکس ( در کنارعکس برادرش ) میتونید مشاهده کنید   😊

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

🔍       چرا  یونیتـــــی  ؟!       🔎

 

🔖  این قسمت ، از حســـاس ترین قسمت های این مقاله هست ...  :)
پشت صحنه های زیادی ممکن هست وجود داشته باشه که خود کمپانی خبر داره ازشون و در جریان هست .

 
🔖  به طور مثال :  فرضیاتی بر محوریت حمایت مالی شدن استودیو آتس  از طرف یونیتی ، برای ساخت این انیمیشن آدام در این گیم انجین   ،   وجود پتانسیل های بیشتر و شرایط بهتر در یونیتی ،   سنگین بودن محیط گیم انجین آنریل ( Unreal ) 

و ...  نکات منفی و مثبتی که به هر انجینی نسبت داده میشه ...
 

 

 

ولـــــی
یکی از دلایل " محکم و قانع کننده " که میتونیم به صورت رسمی ازش نام ببریم ، وجود سیستم سینمــاشیــن ( Cinemachine )  هست ... گام بزرگـــی که یونیتی برای کاربران خودش ( چه بازی ساز چه فیلم ساز و چه ... ) برداشت .

 

 

(  ⚠️   البته ناگفته نماند که این سیستم انحصاری نمی مونه و دولوپرهای سینماشین نسبت به کامنت های بسیار زیاد یوزرهای آنریل واکنش نشون دادن و گفتن که به فکر همگان سازی این افزونه برای Unreal هستیم ! )


 

🔖  تعریف ســـاده و کوتـــاه  از این تکنولوژی یعنی Cinemachine ،
برطــرف کردن تمام نیـــاز های " دوربین گــــذاری " در پروژه هست .

 
یا به عبارت دیگـــه ، به دوربین ها ، " رفتارشناسی و مکان شناسی " می فهمونیم... !
 


به عنوان مثــــال
در پروژه نیاز داریم دوربین در کف دست کاراکتر قرار بگیره
یا در پروژه نیاز داریم ، همراه با لرزش های گیم آبجکت ( GameObject ) مورد نظر ، دوربین هم تکون بخوره
یا باید در حین حرکت از نقطه A به نقطه B ، به منظره X خیره شود و عکس العمل نشان دهد . 
و یا سایر موارد بسیار دیگه

 

 

 

 

 

 

 

 

 


🔖  این حرکـــت یونیتی ، در حدی قابل ستایش بود که مدیر اجرایی " والت دیزنی " آقای Bob lger ، نظری مثبت داشته نسبت به این موضوع ....
و خبرهایی شنیده شده است که قرار هست در آینده ای نزدیک ، این شرکت به صورت آزمایشی ، برای بعضی از انیمیشن های کوتاهش به یونیتـــی ( Unity ) سر بزند و خروجی نهایــی رو از این گیم انجین بگیرد  !




 

 

 

 

       

 

 

 

 

 

 

 

🔍       نتیجــــه گیـــــری        🔎

 

🔖  در این مقاله ، اگر دقت کرده باشین ، در مورد وجود " برتری منحصر به فرد " در گیم انجین خاصی ( به طور مثال یونیتی ) صحبتی نشد و اصلن وجودشون براین مبنا نیست !
 
🔖  درست هست که اختلاف هایی جزیی در این زمینه وجود داره و یا بعضی ها معتقدند که فقط کرای  یا فقط آنریل  یا فقط ...

ولــــی   با این حساب ، ما نباید از " هدف و ویژن " اصلیمون دور بشیم ... !  
💡
 

 

🔖  با هر انجینی که خواستین شروع کنین یا اگر شروع کردین  ، با قدرت ادامه بدین ....
تــــا برسه روزی که ،
ما هم جزوی از تیم های باقدرت جهان بشیم ( مانند تیم استودیو آتس ، تیم یوبی سافت ، تیم اکتیویژن و گروه های ArchViz که در حوزه معماری فعالیت دارن و .... )
 

یا در مراحل بالاتر  ،
خودمون گروهی رو تشکیل بدیم که بتونیم در دنیا حرفی واس گفتن داشته باشه  :)

 
🔖  شمایی که این مقاله رو با دقت مطالعه کردین بدون رد کردن مطلبی ...
     شـــک نکنیـــد که جزو همین دسته هستین ... wink

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حالا ،  باهم قسمت های منتشر شده از ADAM رو می بینیم  :

 


" قسمــت اول " از سری انیمیشن های کوتاه  " Adam "

 

ضصث

 

 

 

 


" قسمــت دوم " از سری انیمیشن های کوتاه  " Adam "

 

ضثصض

 

 

 


" قسمــت سوم " از سری انیمیشن های کوتاه  " Adam "
 

222

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها

انعکاس_رویداد

ADAM

Adam

آدام

آدام_یونیتی

Adam_یونیتی

Unity

یونیتی

یونیتی_چیست

تعریف_یونیتی

گیم_انجین

Game_Engine

گیم_انجین_یونیتی

موتور_بازی_سازی_یونیتی

Realtime

real_time

رییل_تایم

انیمیشن_کوتاه

انیمیشن

انیمیشن_آدام

انیمیشن_ادام

Adam_Animation

سینماشین

Cinemachine

تکنولوژی_سینماشین

چرا_یونیتی

یونیتی_چیه

فیلم_سازی

انیمیشن_سازی

آدام_انجین_یونیتی

سینماشین_چیست

دانلود_انیمیشن_آدام

دانلود_آدام

نقد_آدام

نقد_و_بررسی

تحلیل_آدام

تحلیل_ادام

قسمت_سوم_آدام

قسمت_سوم_ادام

دانلود_قسمت_سوم_آدام

دانلود_قسمت_سوم_ادام

ادام_یونیتی

تعریف_یونیتی

تعریف_Unity

دانلود_قسمت_های_آدام

دانلود_قسمت_های_ادام

فیلم_آدام

فیلم_ادام

فیلم_ADAM

قسمت_سوم_Adam

دانلود_قسمت_سوم_Adam

انیمیشن_یونیتی

انیمیشن_Unity

مهمان

1396/10/12

م

موسوی

ممنون خیلی خوب بود.

مدیریت سایت

1396/10/12

nabi sarvi

پاسخ به :ممنون خیلی خوب بود.


سلام سامان جان
ممنون از شما 🌸

مهمان

1396/11/1

م

مهدی

سلام
ببخشید که وقتتون رو گرفتم می خواستم بدونم اموزش Unity رو از اول تا اخر بصورت حرفه ای تهیه کنم.
ممنون

مدیریت سایت

1396/11/1

nabi sarvi

پاسخ به :سلام ببخشید که وقتتون رو گرفتم می خواستم بدونم ام...


سلام مهدی جان 🌸
ما فارسی صفر تا صدی از یونیتی که قابل تکیه باشه رو نمیشناسیمو دوستانی که توی حوزه ی گیم انجین ها در کشورمون فعال میکنن به سمت آنریل رفتن .
آموزش فارسی این نرم افزار برای معماری در برنامه تیم ما هست ولی براش اولویت وجود نداره . ( به خاطر کورس های آموزشی دیگه ای که فعلا دارن تهیه میشه )
اگه با منابع آموزشی لاتین مشکلی ندارین میتونیم اون ها رو باهاتون به اشتراک بذاریم .

مهمان

1396/11/1

م

مهدی

خیلی ممنون بابت راهنمایتون

مطالب دیگر در این بخش

اولین مسابقه تمام اسکچاپی

نتایج اولین مسابقه آپ اسکچ آپ