⚠️🔍 هاست دانلود ما دچار اختلال موقتی شده و در حال حل این مشکل هستیم , با تشکر از شکیبایی شما ⚠️🔍

موقعیت در انجمن
آدرس در انجمن - شما اینجا هستید:پرسش و پاسخعمومی: پرسش و پاسخ عمومی🌹(معماری)نرم افزار های معماری مثل blender …

???​""تاپیکهای رفع اشکال VIP (پشتیبانی پکیج ها) مخفی هست ؛ در صورتی که در وبسایت قبلی پکیجی تهیه کرده بودین برای هماهنگی و ورود به تاپیک VIP مد نظر با پشتیبانی هماهنگ کنید (09351187645) ""???

Please or عضویت to create posts and topics.

نرم افزار های معماری مثل blender - 3dsmax - Cinema4D

فقط یه سوال دیگه.چطوریه که بعضی از عزیزانی که مثلا اموزش تری‌دی‌مکس میدن میگن شما تک تک ابجکت های صحنه رو باید خودتون بسازید و اکر ابجکت اماده بیارید باید پول اونو پرداخت کنید وگرنه شما دارید کپی یا دزدی میکنید!

البته از لحاظ کپی رایت ایشون درست میگن

ولی 

من باشنیدن این جمله واقعا حکمت اسکچاپ ورهوس برام رفت زیر سوال!!??

کپی رایت معقوله بسیار مهمی هست ولی نمیشه صد درصدی پیاده ش کرد توی ایران .

به طور مثال بنده در حد توانم سعی میکنم لایسنس بخرم از کمپانی هایی که  زیاد ازشون استفاده میکنم. 

ولی اینکه آبجکت باید مدل کنین خودتون و فلانو این حرف ها دیگه خیلی ژستی نیست که به ایران با این تورم و ارزش پول ملی بخوره و خیلی خیلی خیلی جوکه !

نقل قول از نبی سروی در 24/10/1399, 1:29 ق.ظ

کپی رایت معقوله بسیار مهمی هست ولی نمیشه صد درصدی پیاده ش کرد توی ایران .

به طور مثال بنده در حد توانم سعی میکنم لایسنس بخرم از کمپانی هایی که  زیاد ازشون استفاده میکنم. 

ولی اینکه آبجکت باید مدل کنین خودتون و فلانو این حرف ها دیگه خیلی ژستی نیست که به ایران با این تورم و ارزش پول ملی بخوره و خیلی خیلی خیلی جوکه !

درسته.فقط میخواستم حدود کار  رو بدونم که اگر به عنوان یه طراح خودمون داریم کارمون و مدل میکنیم و رندر و و این داستانا،واقعا صفر تا صد کار رو خودمون باید مدل کنیم؟منظورم تلویزیون و صندلی و لیوان و عناصر غیر کلیدی اون صحنه ست.

منظورم در حالت عادی و جدای همه ی این تحریم ها و این هاست

خیر - طراحی و مدلینگ این جنس اقلام کار بچه های پروداکت دیزاین و طراحی صنعتی هست.

شاید 5 درصد از طراحان داخلی که فرنیچر رو خودشون طراحی میکنن این کاررو هم بکنن 

در معماری که ما باهاش سر و کار داریم اجزای اصلی ساختمون اهمیت مدلینگ و دیزاین داره و فرنیچر و امثالهم صرفا در حد شبیه سازی با کمک آبجکت آماده هست . ( دلیل وجود مارکت های آبجکت در دنیا همین هست )

نقل قول از نبی سروی در 24/10/1399, 11:11 ق.ظ

خیر - طراحی و مدلینگ این جنس اقلام کار بچه های پروداکت دیزاین و طراحی صنعتی هست.

شاید 5 درصد از طراحان داخلی که فرنیچر رو خودشون طراحی میکنن این کاررو هم بکنن 

در معماری که ما باهاش سر و کار داریم اجزای اصلی ساختمون اهمیت مدلینگ و دیزاین داره و فرنیچر و امثالهم صرفا در حد شبیه سازی با کمک آبجکت آماده هست . ( دلیل وجود مارکت های آبجکت در دنیا همین هست )

متشکرم??

نقل قول از نبی سروی در 23/10/1399, 10:47 ب.ظ

سلام ؛ به نظر بنده : 

مکس - سینما4دی - مایا- بلندر و ... همگی برای معماری و پرزنت پیشرفته یکسان هستن و شاید بعضی هاشون مزایای جزءی داشته باشن که قابل اشاره نیست . اما چیزی که خیلی تعیین کننده ست اینه که مکس اینقدر آبجکت آماده داره که سرتون سوت میکشه ! شاید در بعضی مسائیل سینما4 دی و بلندر و ... برتری هایی نسبت به مکس داشته باشن ولی در پرزنت پیشرفته معماری محتوای آماده بسیار تعیین کننده ست .

بعضی از دوستان که از قدیم بنده رو میشناسن میگن پس چرا خودتون رفتین نسمت سینما4دی و مکس رو کم کار کردین ؟

جواب اینه که بنده هیچ وقت نخواستم پرزنت پیشرفته به اون جنس داشته باشم و سینما4دی برای من شروع ماجراجویی در موشن گرافیک معماری بوده .

خوش به حال خودم که اصلا نمیدونم موشن گرافیک چی هست.والا (خواستم از این زاویه هم یه نگاهی به داستان داشته باشم??) ولی شما جوون تر ها حتما برید سراغ نرم افزارهای مختلف ترس نداره که! فقط گذر زمان میخواد تا با پخته تر شدن ذهن یادگیری تون هم راحت تر شه. ما از اولش نرفتیم الان هم دیگه حوصله شو ندارم وگرنه صددرصد یکی از این نرم افزارهای جدید رو امتحان میکردم ولی شماها برید. الان زمان ترسیدن تون نیست به نظر من (از طرف مادربزرگ گروه??)

نقل قول از اعظم موسائی در 28/10/1399, 11:42 ق.ظ
نقل قول از نبی سروی در 23/10/1399, 10:47 ب.ظ

سلام ؛ به نظر بنده : 

مکس - سینما4دی - مایا- بلندر و ... همگی برای معماری و پرزنت پیشرفته یکسان هستن و شاید بعضی هاشون مزایای جزءی داشته باشن که قابل اشاره نیست . اما چیزی که خیلی تعیین کننده ست اینه که مکس اینقدر آبجکت آماده داره که سرتون سوت میکشه ! شاید در بعضی مسائیل سینما4 دی و بلندر و ... برتری هایی نسبت به مکس داشته باشن ولی در پرزنت پیشرفته معماری محتوای آماده بسیار تعیین کننده ست .

بعضی از دوستان که از قدیم بنده رو میشناسن میگن پس چرا خودتون رفتین نسمت سینما4دی و مکس رو کم کار کردین ؟

جواب اینه که بنده هیچ وقت نخواستم پرزنت پیشرفته به اون جنس داشته باشم و سینما4دی برای من شروع ماجراجویی در موشن گرافیک معماری بوده .

خوش به حال خودم که اصلا نمیدونم موشن گرافیک چی هست.والا (خواستم از این زاویه هم یه نگاهی به داستان داشته باشم??) ولی شما جوون تر ها حتما برید سراغ نرم افزارهای مختلف ترس نداره که! فقط گذر زمان میخواد تا با پخته تر شدن ذهن یادگیری تون هم راحت تر شه. ما از اولش نرفتیم الان هم دیگه حوصله شو ندارم وگرنه صددرصد یکی از این نرم افزارهای جدید رو امتحان میکردم ولی شماها برید. الان زمان ترسیدن تون نیست به نظر من (از طرف مادربزرگ گروه??)

اختیار دارین ? کار شما که خیلی خوبه اگر سراغ نرم افزار دیگه هم برین از پسش برمیاین 

من سراغ سینمافوردی رفتم به دلیل گاردی که از دوران دانشجویی نسبت به تری دی مکس دارم .و یه اموزش خیلی ابتدایی از سینمافوردی دیدم  خیلی خوب بود ولی بسیار تمرین زیاد میطلبه تا ادم با محیطش رفیق شه،واسه من که حداقل اینطور بود

حالا چند وقتیه با بلندر اشنا شدم و خیلیییی داره قلقلکم میده نمیدونم البته با خودم عهد کردم فعلا پکیج های تیا و اینسکیپ و به اتمام برسونم بعد برم سراغ نرم افزار دیگه ای

ناگفته نماند این وسط راینو هم خیلی حس مثبتی دارم بهش ،نمیدونم مثلا اگر یه مقاله میومد این سه چهارتا نرم افزار رو  (یعنی تری دی مکس،سینما فوردی،راینو و بلندر)باهم از لحاظ محیط کاربری،نوع طراحی و رندرینگ ، و کلا نقاط مثبت منفی باهم مقایسه میکرد که هرکس با درکی که از خودش داره ببینه کدوم نرم افزار بیشتر مناسبشه خیلی خوب میشد

نقل قول از عاطفه زارع زادگان در 30/10/1399, 7:12 ق.ظ

اختیار دارین ? کار شما که خیلی خوبه اگر سراغ نرم افزار دیگه هم برین از پسش برمیاین 

من سراغ سینمافوردی رفتم به دلیل گاردی که از دوران دانشجویی نسبت به تری دی مکس دارم .و یه اموزش خیلی ابتدایی از سینمافوردی دیدم  خیلی خوب بود ولی بسیار تمرین زیاد میطلبه تا ادم با محیطش رفیق شه،واسه من که حداقل اینطور بود

حالا چند وقتیه با بلندر اشنا شدم و خیلیییی داره قلقلکم میده نمیدونم البته با خودم عهد کردم فعلا پکیج های تیا و اینسکیپ و به اتمام برسونم بعد برم سراغ نرم افزار دیگه ای

ناگفته نماند این وسط راینو هم خیلی حس مثبتی دارم بهش ،نمیدونم مثلا اگر یه مقاله میومد این سه چهارتا نرم افزار رو  (یعنی تری دی مکس،سینما فوردی،راینو و بلندر)باهم از لحاظ محیط کاربری،نوع طراحی و رندرینگ ، و کلا نقاط مثبت منفی باهم مقایسه میکرد که هرکس با درکی که از خودش داره ببینه کدوم نرم افزار بیشتر مناسبشه خیلی خوب میشد

علایق شما جنس های نا متناجسی دارن 
یعنی بنده فکر میکنم شما هدف تون مشخص نیست - اگه هدف تون مشخص بود مقاله از " کجا شروع کنم " شما رو به نرم افزار مناسب تون هدایت میکرد . 

نقل قول از نبی سروی در 30/10/1399, 1:04 ب.ظ
نقل قول از عاطفه زارع زادگان در 30/10/1399, 7:12 ق.ظ

اختیار دارین ? کار شما که خیلی خوبه اگر سراغ نرم افزار دیگه هم برین از پسش برمیاین 

من سراغ سینمافوردی رفتم به دلیل گاردی که از دوران دانشجویی نسبت به تری دی مکس دارم .و یه اموزش خیلی ابتدایی از سینمافوردی دیدم  خیلی خوب بود ولی بسیار تمرین زیاد میطلبه تا ادم با محیطش رفیق شه،واسه من که حداقل اینطور بود

حالا چند وقتیه با بلندر اشنا شدم و خیلیییی داره قلقلکم میده نمیدونم البته با خودم عهد کردم فعلا پکیج های تیا و اینسکیپ و به اتمام برسونم بعد برم سراغ نرم افزار دیگه ای

ناگفته نماند این وسط راینو هم خیلی حس مثبتی دارم بهش ،نمیدونم مثلا اگر یه مقاله میومد این سه چهارتا نرم افزار رو  (یعنی تری دی مکس،سینما فوردی،راینو و بلندر)باهم از لحاظ محیط کاربری،نوع طراحی و رندرینگ ، و کلا نقاط مثبت منفی باهم مقایسه میکرد که هرکس با درکی که از خودش داره ببینه کدوم نرم افزار بیشتر مناسبشه خیلی خوب میشد

علایق شما جنس های نا متناجسی دارن 
یعنی بنده فکر میکنم شما هدف تون مشخص نیست - اگه هدف تون مشخص بود مقاله از " کجا شروع کنم " شما رو به نرم افزار مناسب تون هدایت میکرد . 

سلام مجدد.خیلی وقت پیش ها این مقاله رو خوندم تاحدی بهم کمک کرد.اما دوباره میخونمش.

فکر میکنم تا حدی ناشناخته بودن نرم افزار هم برام هست دلیلش.اون معمار خانومی که خودکفا بودن (اسمشونو یادم نمیاد،که فرمودین هم مدرس تیا بودن هم معمار و پروژه هاشونو خودشون طراحی میکردن و کار های گرافیکی هم با خودشون بود)من تا قبل از اینکه این رو بدونم فکر میکردم همچین چیزی نمیشه ولی وقتی ایشونو دیدم خیلی خوشم اومد و دلم خواست ایشونو بیشتر دنبال کنم و یه جورایی ازشون الگو بگیرم،ولی خب همونطور که فرمودید مثل اینکه تو فضای مجازی دیگه فعالیتی ندارن.

در واقع من هم عاشق طراحی هستم،مثلا وقتی پلان یه فضای خاص درمیاد،با اینکه زیاد اون پلان ازم نازسزا شنیده اما بعد از اتمام پلان زدن و حل شدن پلان،عاشقش میشم و علاقه م به طراحی بیشتر میشه،

هم عاشق کار های گرافیکی نرم افزاری و مانور دادن توی اون ها.

به شخصه دوست دارم به  یک یا دو نرم افزار سه بعدی که یکیش اسکچاپه،و مثلا اونیکیش راینو(برای زدن حجم های پیچیده)مسلط شم.از طرفی درمورد راحتی بلندر و رندر های جالبش ریاد شنیدم.داشتم فکر میکردم شاید بشه راینو رو حذف کرد یهو برم سر بلندر که هم بشه باهاش انیمیشن معناری زد هم  حجم های پیچیده(که البته دومی و مطمئن نیستم)از طرفی سینما فوردی هم برای رندرینگ و موشن برای کار های معماری کار کردم که البته اونو هنوز وقت نکردم روش تمرین کنم ، بااطلاعاتی که من از سینمافوردی به دست اوردم و یکم ناامیدم کرد دایمنشن محور نبودن و اسکیل محور نبودن سینمافوردیه.یعنی به قول شما نرم افزار مهندسی ای که ما ازش انتظار داریم که همه چیز عین واقعیت طراحی بشه رو‌ براورده نمیکنه.قصد بعدیم به حز تمرکز روی رندرینگ که بعد از سینمافوردی تصمیم گرفتم ،کار کردن و تسلط به رندر انجین افلاین و ریل تایمه(تبا و اینسکیپ)،تمرکز روی فتوشاپه ، ولی من حدود یه سالی میشه با موشن در معماری اشنا شدم و به معنای واقعی عاشقش شدم.دلیل صحبت از بلندر یا سینما فوردی بیشتر بحث موشنه.و بحث راینو صرفا برای نرم افزار دوم برای ساخت مدل های پیچیده،که اکه اشتباه نکنم تیا و اینسکیپ هم روی راینو نصب میشن.

در هر حال سعی میکنم دوباره و چند باره مقاله ای که فرمودید رو بخونم.

ممنون از توجهتون.

? اون بنده خدا آقاست البته? 

همچنان میگم حجم و تنوع علایق شما زیاد هست و با یان انگیزه های متعدد پیشرفت کمی خواهید داشت . یک مسیر رو انتخاب کنین .

???​""تاپیکهای رفع اشکال VIP (پشتیبانی پکیج ها) مخفی هست ؛ در صورتی که در وبسایت قبلی پکیجی تهیه کرده بودین برای هماهنگی و ورود به تاپیک VIP مد نظر با پشتیبانی هماهنگ کنید (09351187645) ""???