⚠️🔍 هاست دانلود ما دچار اختلال موقتی شده و در حال حل این مشکل هستیم , با تشکر از شکیبایی شما ⚠️🔍

موقعیت در انجمن
آدرس در انجمن - شما اینجا هستید:پرسش و پاسخپشتیبانی تیا رندر VIP: 🌹لطفا موضع جدید ایجاد نکنید ؛ این تاپیک صرفا برای استفاده از تجربیات کاربران Thea Render ؛ پابلیک شده است.🌹اعظم موسائی

???​""تاپیکهای رفع اشکال VIP (پشتیبانی پکیج ها) مخفی هست ؛ در صورتی که در وبسایت قبلی پکیجی تهیه کرده بودین برای هماهنگی و ورود به تاپیک VIP مد نظر با پشتیبانی هماهنگ کنید (09351187645) ""???

Please or عضویت to create posts and topics.

اعظم موسائی

نقل قول از اعظم موسائی در 10/08/1399, 6:16 ق.ظ

مهندس فایلی که دارم توی ایمیج سایز، dimension و زده 1928*1023 پیکسل، همین منظورشه دیگه؟! منظورش 1920*1080سایز رندر که نیست؟! فقط عکسم رزولوشن 72هست. عیبی نداره؟! 

سلام خانوم موسایی تبریک میگم بهتون ???

رزولوشنی که میگن منظور همون DPI 72  هست و چیزیس خاصی نیست . کلا منظورشون اینه که عکس با کیفیت اصلی براشون بفرستین و منظورشون از ورژن های دیگه زاویه های دیگه از این صحنه ست که میتونین بگین ندارین . فقط مثل اینکه عجله دارن و میخوان آثار برتر ماه شون رو اعلام کنن ؛ زودتر بهشون برسونین . 

نقل قول از اعظم موسائی در 10/08/1399, 7:27 ق.ظ
نقل قول از نبی سروی در 07/08/1399, 3:28 ب.ظ
نقل قول از اعظم موسائی در 07/08/1399, 11:58 ق.ظ

اقای مهندس این رندر چطور شده؟!

اول از هم تبریک مگم ؛ به طرز محسوسی کیفیت و قدرت چشم شما افزایش پیدا کرده . 

روش نورپردازی تون صحیح هست کاملا ؛ یعنی برای رندرهای شب اینچنینی نباید نور کلی واضحی توی صحنه باشه و باید نقاط به صورت موردی روشن باشه .

آبجکت ها با کیفیت و با سلیقه انتخاب شدن ولی در رنگ بندی کار بنده حس میکنم غلیظ شده خیلی . غلظت رنگ تا حدی سلیقه ای هست ولی بنده فکر میکنم چیزی که بنده ضمیمه کردم مناسب تر باشه .

حس من این بود که چوب های سقف اون رنگ لازم رو نداشتن و بردمشون سمت قهوه ای قرمز .  همچنین همیشه در این جنس رندر های شب سعی کنین یک جبه ی گرم در برابر جبه ی سرد نور پنجره در نظر بگیرین .

تمامی این موارد پست پروداکشنی هست و بنده سعی کردم توی تصویر ضمیمه اعمال کنم. 

البته بتن دیوار و همچنین فرم و پرده ی استفاده شده از نظر معماری و منطق گرایی می تونن عوض بشن و جذاب ترش کنن . ( ذهن چیزی که واقعا در دنیا دیده میشه رو طبیعی تر میبینه ) 

اقای مهندس من هم سعی کردم غلظت رو کاهش بدم .نمیدونم چقدر موفق شدم؟!توی فایل دوم فرمودید ببرم یه حالت قرمزی باید ایجاد شه ایجاد کردم ولی دیگه نمیدونم اولی بهتره یا دومی؟!

نه قرمزی که اضافه کردین اثر سو گذشت به نظرم  🙂   حالا توی کمپآپ  فتوآرک بیشتر صحبت میکنیم سر این موضوعات . 

نقل قول از نبی سروی در 10/08/1399, 10:08 ق.ظ
نقل قول از اعظم موسائی در 10/08/1399, 6:16 ق.ظ

مهندس فایلی که دارم توی ایمیج سایز، dimension و زده 1928*1023 پیکسل، همین منظورشه دیگه؟! منظورش 1920*1080سایز رندر که نیست؟! فقط عکسم رزولوشن 72هست. عیبی نداره؟! 

سلام خانوم موسایی تبریک میگم بهتون ???

رزولوشنی که میگن منظور همون DPI 72  هست و چیزیس خاصی نیست . کلا منظورشون اینه که عکس با کیفیت اصلی براشون بفرستین و منظورشون از ورژن های دیگه زاویه های دیگه از این صحنه ست که میتونین بگین ندارین . فقط مثل اینکه عجله دارن و میخوان آثار برتر ماه شون رو اعلام کنن ؛ زودتر بهشون برسونین . 

ممنون از شما. ??

نقل قول از نبی سروی در 10/08/1399, 10:10 ق.ظ
نقل قول از اعظم موسائی در 10/08/1399, 7:27 ق.ظ
نقل قول از نبی سروی در 07/08/1399, 3:28 ب.ظ
نقل قول از اعظم موسائی در 07/08/1399, 11:58 ق.ظ

اقای مهندس این رندر چطور شده؟!

اول از هم تبریک مگم ؛ به طرز محسوسی کیفیت و قدرت چشم شما افزایش پیدا کرده . 

روش نورپردازی تون صحیح هست کاملا ؛ یعنی برای رندرهای شب اینچنینی نباید نور کلی واضحی توی صحنه باشه و باید نقاط به صورت موردی روشن باشه .

آبجکت ها با کیفیت و با سلیقه انتخاب شدن ولی در رنگ بندی کار بنده حس میکنم غلیظ شده خیلی . غلظت رنگ تا حدی سلیقه ای هست ولی بنده فکر میکنم چیزی که بنده ضمیمه کردم مناسب تر باشه .

حس من این بود که چوب های سقف اون رنگ لازم رو نداشتن و بردمشون سمت قهوه ای قرمز .  همچنین همیشه در این جنس رندر های شب سعی کنین یک جبه ی گرم در برابر جبه ی سرد نور پنجره در نظر بگیرین .

تمامی این موارد پست پروداکشنی هست و بنده سعی کردم توی تصویر ضمیمه اعمال کنم. 

البته بتن دیوار و همچنین فرم و پرده ی استفاده شده از نظر معماری و منطق گرایی می تونن عوض بشن و جذاب ترش کنن . ( ذهن چیزی که واقعا در دنیا دیده میشه رو طبیعی تر میبینه ) 

اقای مهندس من هم سعی کردم غلظت رو کاهش بدم .نمیدونم چقدر موفق شدم؟!توی فایل دوم فرمودید ببرم یه حالت قرمزی باید ایجاد شه ایجاد کردم ولی دیگه نمیدونم اولی بهتره یا دومی؟!

نه قرمزی که اضافه کردین اثر سو گذشت به نظرم  ?   حالا توی کمپآپ  فتوآرک بیشتر صحبت میکنیم سر این موضوعات . 

بله خوب نشده حالا باز ادیت میکنم انشالله. مهندس این طلایی در نیومد. پیر شدیم سر این پروژه??البته یه تکسچر طلایی امروز بین فایل هام پیدا کردم شاید اون جواب بده انشالله

سلام. وقت شما بخیر.اقای مهندس ببخشید این صحنه خیلی ذهن منو مشغول کرده و یه چند تا سوال دارم درکوردش اگر لطف کنید پاسخ بدید ممنون میشم.

1- من توی چند تا صحنه دیدم که به فرششون این تکسچر رنگی رو دادن و توی رندر تبدیل شده به این فرش های موبلند. چه ارتباطی بین این تکسچر و تین جنس فرش هست؟چه جوری میسازنش؟

2- دومی اینکه این مبل متریالش تو قسمت های مختلف یکسانه ولی رنگش تفاوت داره.میفهمم بابت تابوندن نور هست ولی نمیفهمم از کدوم نور استفاده کرده که این نتیجه رو گرفته؟! (این کار مبنع نورش تکسچر صورتی بش داده بود که یه شکلی مثل آرم بازیافت وسطش بود.این علامت تاثیر خاصی میزاره؟!)

ولی این مبل از دو تا رنگ متفاوت تشکیل شده  (در حالیکه تکسچر واحدی داره). یکی خاکستری یکی کرمی که یکم صورتی هم داره.منبع نور هم که داره یه رنگ واحد از نور رو میتابونه بعد چطور ممکنه خروجی این باشه؟

 

3- متریال مبل هم برام جای سواله.اقای مهندس با روشی که ما متریال مخمل میسازیم حتی وقتی روشن ترین رنگ رو هم بدیم و exponent رو روی اعداد پایین بزاریم باز هم متریال نهایی مون توی رندر تیره میشه.اصلا من نمیتونم به چنین رنگ روشنی برسم

4- و اینکه من توی خیلی کارها دیدم توی صحنه های مختلفشون یه کادر عمودی افتاده توی فضای اسکچاپ بعد کنار این کادر تیره تر هست.این داستانش چیه؟ حالا اینکه چه جوری این کارو میکنن هیچی این چیکار میکنه اصلا؟!

 

ببخشید طولانی شد.ولی من تلاش کردم به این برسم ولی نتونستم واسه همین دیگه گفتم از شما بپرسم

فایل های آپلود شده:
  • دسترسی به آپلود نیاز به ورود دارد.

این همه سوال پرسیدم یه رندر هم بزارم که بگم ما سنگر رو حفظ کردیم داریم تلاش میکنیم در راستای ارتقا ولی هنوز اونی نمیشه دلم میخواد

فایل های آپلود شده:
  • دسترسی به آپلود نیاز به ورود دارد.

 

بله خوب نشده حالا باز ادیت میکنم انشالله. مهندس این طلایی در نیومد. پیر شدیم سر این پروژه??البته یه تکسچر طلایی امروز بین فایل هام پیدا کردم شاید اون جواب بده انشالله

فایل خیلی خیلی خیلی کم حجمتون رو برام ارسال کنین تا روش اعمال کنم براتون بفرستم . 

نقل قول از اعظم موسائی در 12/08/1399, 8:32 ق.ظ

این همه سوال پرسیدم یه رندر هم بزارم که بگم ما سنگر رو حفظ کردیم داریم تلاش میکنیم در راستای ارتقا ولی هنوز اونی نمیشه دلم میخواد

هیچ وقت برای آبجکت های اساسی که حجم زیادی از صحنه رو میگیرن از محتوای اسکچآپی استفاده نکنین ؛ یعنی حتما یک تخت سنگین و حرفه ای پراکسی کنین . این قابلیت استدیو تیا رندر برای ایجاد پراکسی در استدیو 1.5 و استفاده در اسکچاپ در این مواقع بسیار مفید هست . 

نقل قول از اعظم موسائی در 12/08/1399, 8:32 ق.ظ

این همه سوال پرسیدم یه رندر هم بزارم که بگم ما سنگر رو حفظ کردیم داریم تلاش میکنیم در راستای ارتقا ولی هنوز اونی نمیشه دلم میخواد

1 - این یک ویژگی هست که بعضی انجین ها دارن ولی تیا نداره فعلا (اینسکیپ تا حد خوبی داره مثلا)

2 - مشخصا نو گرمی که سمت راست استفاده کرده باعث ش هست . معمولا از نورهای صفحه ای امیتر استفاده میشه و خود منبع هاید میشه . (البته متریال پاچه ش هم بی تاثیر نیست ) منبع نور فال آف داره یعنی تا یه فاصله ای رو بیشتر تاثیر میذاره که تا سمت راست هست این فاصله . البته بنده فکر میکنم توی این رندر یک مقدار تشدید هم کردن این اختلاف رنگ رو . لا هر چه قدر نورهاتون بازی کنین و تنوع بدین روی بعضی سطوح نور کار پخته تر میشه . 

3 - نمیشه گفت این متریال مخمل هست . و بیشتر کانتراستی که داره سر تابش نور بهش هست . ولی خوب متریال مخمل روشن کلا حس نمیشه وجودش و مخمل وقتی معنی داره که بیس تیره هست و حواشی روشن ترن . (میخواین نمونه بفرستین )

4 - به این مپ میگن checker  یعنی با استفاده ازش به راحتی میتونین از رندوم و سالم بودن تکسچرینگ مطمئن بشین . (توی آموزش ها استفاده شده نمیدونم کدوم قسمت بود ) 

نقل قول از نبی سروی در 12/08/1399, 10:49 ق.ظ
نقل قول از اعظم موسائی در 12/08/1399, 8:32 ق.ظ

این همه سوال پرسیدم یه رندر هم بزارم که بگم ما سنگر رو حفظ کردیم داریم تلاش میکنیم در راستای ارتقا ولی هنوز اونی نمیشه دلم میخواد

هیچ وقت برای آبجکت های اساسی که حجم زیادی از صحنه رو میگیرن از محتوای اسکچآپی استفاده نکنین ؛ یعنی حتما یک تخت سنگین و حرفه ای پراکسی کنین . این قابلیت استدیو تیا رندر برای ایجاد پراکسی در استدیو 1.5 و استفاده در اسکچاپ در این مواقع بسیار مفید هست . 

والا استودیو تیا چون کارت گرافیک من و نمیشناسه و فقط با سی پی یو کار میکنه، کلا ازش فاصله گرفتم .فک میکنم فایل رو از مکس تبدیل کنم به اسکچ و همونجا بش متریال بدم راحتتر باشم!!

البته تخت از فولدر CGAXIs  بود. الان متریال سازی و نوردهی صحنه خوبه؟! متوجه نشدم از نظر شما ایراد تخت چی هست!!

???​""تاپیکهای رفع اشکال VIP (پشتیبانی پکیج ها) مخفی هست ؛ در صورتی که در وبسایت قبلی پکیجی تهیه کرده بودین برای هماهنگی و ورود به تاپیک VIP مد نظر با پشتیبانی هماهنگ کنید (09351187645) ""???