⚠️🔍 هاست دانلود ما دچار اختلال موقتی شده و در حال حل این مشکل هستیم , با تشکر از شکیبایی شما ⚠️🔍

موقعیت در انجمن
آدرس در انجمن - شما اینجا هستید:پرسش و پاسخپشتیبانی تیا رندر VIP: 🌹لطفا موضع جدید ایجاد نکنید ؛ این تاپیک صرفا برای استفاده از تجربیات کاربران Thea Render ؛ پابلیک شده است.🌹حسین زارع

???​""تاپیکهای رفع اشکال VIP (پشتیبانی پکیج ها) مخفی هست ؛ در صورتی که در وبسایت قبلی پکیجی تهیه کرده بودین برای هماهنگی و ورود به تاپیک VIP مد نظر با پشتیبانی هماهنگ کنید (09351187645) ""???

Please or عضویت to create posts and topics.

حسین زارع

 همه ی اینها رو بیخیال اقا? توصیه ها و نقد های شما برای این کار چیه ؟ چیکار کنم که بهتر بشه ؟ نظرتون درباره نور پردازی و اسمان و ... چیه؟ نظرتون درباره متریال سازی چیه ؟ رنگ ها چطورن ؟ نقد کنین دیگه?

آقا من نقد کنم شما قطعا میگین برای این کار نمی ارزه ! 

نگاه شما به کار استاندارد غلط هست? نمیشه خدا و خرما رو باهم داشت . 

اگه این کار تا اینجا ازتون 5 ساعت وقت گرفته برای کار استاندارد باید 25 ساعت دیگه وقت مفید بذارین.

مطمئنین من دهن به نقد باز کنم ووقت میذارین و سلیقه ای پیش نمیرین ؟ ( با اینکه کارفرما پول نمیده هم کاری نداشته باشین دیگه - هر چی گفتم شما انجام بدین خواهشن) اوکی ؟ 

 

باشه اقا باشه ?

خوب برای شروع تا پایان پکیج تیا رندر رو تا آخر نگاه کنین و همین اثر رو با اون معلومات مجدد بزنین تا به نقدش بپردازیم ?

خوب 3 روز پیش شروع کردم پکیج رو دیدن و همه رو دیدم . به جز قسمت یو وی و کیوب مربوط به متریال همه رو هم متوجه شم. اون قسمت  هم احتمالا به خاطر اشنا نبودن با محیط استودیو ؛ نتونستم کامل متوجه بشم . تفاوت قسمت تکسچر کوردیننت و مدل کوردیننت .

الان با علم به پکیج میخوام این کار نقد بشه تا تغییرات لازم رو طبق اموزش ها انجام بدم .

عکس هایی که پیوست کردم ؛ عکس واقعی متریال هایی هستند که استفاده میشه . مخصوصا اولی که بیشتر سطح رو میپوشونه و بهش سنگ گفته میشه.در رنگ های سفید و سیاه و خاکستری استفاده میشه .

 اون یکی هم چوبه که به رنگ قهوه ای یا قرمز استفاده میشه.

برای اینکه بدونیم متریال واقعی چطوریه .

 

نقل قول از hosein در 09/11/1399, 10:19 ب.ظ

سلام و عرض ادب

از اون روز شروع کردم ب دیدن اموزشها?
این اولین کار بعد از مروری بر اموزش ها شد.
لازم ب ذکره که کار بازاریه و باید در حداقل زمان تهیه بشه ، مثلا طرف عکس میده سه ساعت بعد میگه تحویل بده!
به همین خاطر نه زمان فضا سازی و .. هست و نه اصولا صرفه داره.چون هر چقدر هم فضا قشنگ کار بشه عملا دستمزد تفاوتی نداره? به همین خاطر فوکوس بنده فقط روی خود ساختمون ، متریال ها و مدل هست.
دوستان محترم و اساتید عزیز لطفا ایرادات کار رو بگید تا اصلاح بشه و به امید خدا و با یاری شما کیفیت کار رو بهتر کنیم.??

 

اول از همه اینکه رندر شدا npr شده به خاطر بافتی که توی فتوشاپ بهش دادین و عملا با واقع گرا کردن رندر در تضاد هست این موضوع ( حتی نباید اون 2 تا خط سیاه روی سقف رو هم میذاشتین توی فتوشاپ)

دوم اینکه اون پرسوناژها رو بردارین و بعد از رندر توی فتوشاپ کات اوت واقعی بذارین 

سوم اینکه بستر کار خالیه - چه سمت چپ که دیواره و چه سمت راست که دشت و جنگله ! ( خیلی ساده ست درک این موضوع و فقط کافیه چند تا رندر نما درجه یک ببینین ) 

چهارم اینکه شما متریال نساختین و فقط دیفیوز دادین . بنده هیچ نشانه ای از رفلکت و رافنس در متریال های شما نمیبینم ( فقط متریال ماشین اوکی هست که احتمالا از لایبرری بوده )  ( متریال کف کار هم بدک نیست خیلی از بقیه متریال ها جلوتره ) 

پنجم اینکه مدل جزییات نداره - مثلا نرده های شیشه ای تراس رو ببینین . رفرنس اجرایی از این نوع نرده دارین ؟ ضخامت شیشه ؟ بدون رفلکت بودن ؟ 

ششم اینکه نور یکنواخت به حجم تابیده . یجوری ه که انگار اطراف ساختمون خیچی نیست و وسط بیابون هست! بالاخره سایه درختی ساختمونی چیزی باید بیوفته روی این ساختمون و این یک دستی نور رو بشکنه. 

بنده اگه اصرار دارم برای اینکه پکیج رو ببینین کامل برای این هست که تخصص بنده آموزش دادن هست . با چند خط دیالوگ با هنرجو کاملا متوجه میشم صلاحش در چه چیز هست ولی خوب بعضا هنرجو یک شرایط خاص ذهنی برای خودش تعریف میکنه و با مسیر توصیه بنده همراه نمیشه ? کورس تیا رو تا جایی که در استدیو داره پیش میره فقط به اصول ش توجه کنین و توی استدیو تمرین نکنین و وقتی به پلاگین اسکچآپ رسید اون موارد رو وقف بدین با آموزش های پلاگین اسکچآپ ( اگه بی صبرین که فکر میکنم هستین ورکشاپ های فصول آخر پکیج رو مشاهده کنین ) 

اول از همه اینکه رندر شدا npr شده به خاطر بافتی که توی فتوشاپ بهش دادین و عملا با واقع گرا کردن رندر در تضاد هست این موضوع ( حتی نباید اون 2 تا خط سیاه روی سقف رو هم میذاشتین توی فتوشاپ)

مهندس درباره این جمله یه مقدار بیشتر توضیح میدید لطفا. (البته اون خط روی سقف رو تو فتوشاپ ندادم سوتی تو طرح بود.کارفرما ادیت داد اون سطح چوب رو گذاشتم رو سطح سفید ولی نچسبیده به همین خاطر سیاه شده )

دوم اینکه اون پرسوناژها رو بردارین و بعد از رندر توی فتوشاپ کات اوت واقعی بذارین 

چشم , حتما

سوم اینکه بستر کار خالیه - چه سمت چپ که دیواره و چه سمت راست که دشت و جنگله ! ( خیلی ساده ست درک این موضوع و فقط کافیه چند تا رندر نما درجه یک ببینین )

دقیقا ندیدن  رفرنس این مشکلات رو به وجود میاره . یه چندتا سایت معرفی کنید فقط مخصوص نمای خارجی

چهارم اینکه شما متریال نساختین و فقط دیفیوز دادین . بنده هیچ نشانه ای از رفلکت و رافنس در متریال های شما نمیبینم ( فقط متریال ماشین اوکی هست که احتمالا از لایبرری بوده )  ( متریال کف کار هم بدک نیست خیلی از بقیه متریال ها جلوتره ) 

بله ماشین از  لایبری بود . متریال ها رو میزارم.اتفاقا هم رفلکت دارن هم رافنس هم بامپ ! اما مشکلی که هست همونه که تو اموزش ها هم گفتین یعنی ضعف شدید نورپردازی چون به قول شما نور خوب نباشه اصلا متریال خوب نداریم.نکته ی جالب اینه که متریال کف فقط دیفیوز هست و لاغیر !!

پنجم اینکه مدل جزییات نداره - مثلا نرده های شیشه ای تراس رو ببینین . رفرنس اجرایی از این نوع نرده دارین ؟ ضخامت شیشه ؟ بدون رفلکت بودن ؟ 

حتما اعمال میکنم

بنده اگه اصرار دارم برای اینکه پکیج رو ببینین کامل برای این هست که تخصص بنده آموزش دادن هست 

پکیج رو کامل دیدم.حتی بار دوم شروع به دیدن کردم.

ولی خوب بعضا هنرجو یک شرایط خاص ذهنی برای خودش تعریف میکنه و با مسیر توصیه بنده همراه نمیشه

نه دیگه میخواییم همراه بشیم?

 

عکس متریال ها رو گذاشتم.برای سایه هم از اون درخت استفاده کردم و تیک visible to camera رو برداشتم که سایه اش بیوفته اما نشد.

فعلا شما به چیزی رافنس و بامپ  ندین چون اثر رفلکس رو کلا از بین میبرن ( وقتی زیاد داه بشن و یکپارچه ) 

برای نمونه دیدن : Behance

اون درخت هم از کار ببرین بیرون و فقط سایه ش بیوفته توی کار 

در مورد npr هم فعلا مهم نیست - شما همین کار رو با موارد گفته شده قبلی و این کامنت اصلاح کنین . 

سلام و عرض ادب.مواردی که گفتید رو در این کار اعمال کردم .

 

زاویه تابش خورشید و سایه درخت

نمای جلو رو گذاشتم تو سایه و نمای کنار تو افتاب

یه شیشه بالکن زخامت دادم و رفلکت 

متریال ها رو بدون بامپ و رافنس کار کردم.

به متریال چوب یه کوتینگ دادم تا قشنگ برق بزنه

یه چندتا ابجکت گذاشتم که خالی نباشه

متاسفانه سیستم بنده خیلی ضعیفه ؛ کارت گرافیک 2 گیگابایتی واقعا محدودیت ایجاد میکنه.قطعات هم اینقدر گرون شده که باید تو خواب و رویا به قطعات خوب فکر کرد . تو همین صحنه فقط ابجکت ماشین با کیفیت هست ؛ ولی کارت گرافیک از مدار خارج شد برای رندر 2500 در  2500 ? همه ی تکسچر ها هم زیر 1 مگ هستن .

برای دیدن عکس کلیک کنید

 

.

سلام عزیز 

سایز رندر کوچیک هیچ ارتباطی با کیفیت بهتر یا بدتر نداره . شما 1000 در 1000 هم بگیری کافیه . دانش تون رو قبل از سخت افزارتون بالاببرین ؛ مطمئن باشین سخت افزار با هر قیمتی هم که باشه جور میشه . 

بافت تکسچری که دارین برای متریال های سیاه و سفیدتون استفاده میکنین خیلی درشت هست . 

متریال هاتون کلا باگ دارن و فکر میکنم به خاطر آداپته نشدن با تیا اسکچآپ هست . آخرین ورکشاپ پکیج که نما هست رو کار کنین . یعنی همون رو پیش ببرین و همون رو کرکسیون کنین بعد برمیگردیم سر همین کارتون . 

 

???​""تاپیکهای رفع اشکال VIP (پشتیبانی پکیج ها) مخفی هست ؛ در صورتی که در وبسایت قبلی پکیجی تهیه کرده بودین برای هماهنگی و ورود به تاپیک VIP مد نظر با پشتیبانی هماهنگ کنید (09351187645) ""???